3 koraki do bolj zdravega črevesja

3 koraki do bolj zdravega črevesja

18. jun. 2014

Sodoben način življenja pogosto vpliva na naše črevesje, ki se maščuje na poseben način. Ker trpi, trpimo mi z njim. Tako pogosto pride do raznih bolezni. Prebavnih in drugih. Celo duševne težave mnogi znanstveniki povezujejo z nezdravo črevesno floro. Preverite, kako si lahko pomagate sami in ohranite črevesje in posledično telo zdravo in zadovoljno!

PROBIOTIKI IN PREBIOTIKI

Probiotiki in prebiotiki so sestavine, ki jih najdemo v prehrani, lahko pomagajo pri temu, da ohranjate zdravo črevesno floro. Probiotike poznamo tudi kot »zdrave bakterije« in jih najdemo v človeškemu prebavnemu traktu. Njihov namen je, da ohranjajo in izboljšujejo ravnovesje v črevesju. Njihova naloga je:

  • blažiti prebavne težave kot sta napenjanje in zapeka,
  • obnavljajo črevesno floro po uživanju antibiotikov, ki ubijajo dobre bakterije, ki se že nahajajo v črevesju,
  • obnavljajo bakterije, ki so potrebne za absorpcijo hranilnih snovi,
  • povečujejo imunski sistem in ga ščitijo pred škodljivimi bakterijami.

Probiotike najdemo v različnih hranilih: fermentiranemu mleku in pijačah, jogurtih. Če ne tolerirate laktoze, jih lahko nadomestite z uživanjem vodnega kefirja.

Gre za žive aktivne mikroorganizme, ki dobro delujejo skupaj s prebiotiki in celo povečujejo njihovo rast in delovanje. Prebiotike najdemo v neprebavljivih vlakninah, ki se pomikajo po prebavnem sistemu in hranijo dobre bakterije. Tako črevesje postane bolj zdravo in lažje absorbira osnovne hranilne snovi.

Hrana, ki je bogata s prebiotiki je: čebula, por, zelena, banane, česen, zelenolistna zelenjava, rž, ječmen, oves, soja, kislo zelje, kefir, jogurt.

Probiotike in prebiotike lahko uživate tudi v obliki prehranskih dopolnil.

POST POMAGA

Privoščite svojemu telesu in prebavnemu traktu počitek. To ima lahko zdravilne učinke, čeprav imate občutek, da ne boste zdržali. Postavite si izziv!

Vsaj na začetku se preizkusite v postu s presledki. Tovrsten post je takšen, da se omeji vnos kalorij na 500 kalorij dnevno. Če vztrajate nekaj dni, boste črevesju olajšali delo in omogočili, da se obnovi.

Prehrana v času posta s presledki: V tem času uživajte zgoraj omenjeno hrano, olja in druge maščobe pa nadomestite s kokosovim oljem.

KAJ PA MIKROORGANIZMI?

Ste vedeli, da obstajajo tudi dobri, ki se nahajajo zunaj in znotraj naših teles? Ti vplivajo na imunski sistem in nas ščitijo pred raznimi boleznimi, čistijo telo in celo pomagajo pri ohranjanju telesne teže.

A v črevesju najdemo tudi »zlobneže«, ki naj bi vplivali na razvoj raznih vnetij, kroničnih bolezni in debelost. Zato je nujno potrebno vzdrževati zdravo črevesno floro in ohranjati ravnovesje med dobrimi in slabimi mikroorganizmi. Tudi tistimi, ki prihajajo »od zunaj«.

Zato odprite okna in vrata, naredite prepih! Naj mikrobi potujejo iz zaprtih prostorov in nazaj. Mnogi se znajdejo tudi na naši koži in na nas vplivajo kot nekakšni ščiti in izboljšujejo imunski sistem. Torej, pojdite na sprehod, ne bojte se gozda, zemlje in neškodljive umazanije, ki jo narava ponuja.

Oznake