7 enostavnih načinov za krepitev možganov

11. apr. 2019

Delovanje možganov lahko spodbudite veliko preprosteje, kot si morda mislite. Dovolj je, da v vsakodnevno življenje dodate nekaj hitrih navad in vaš um bo ostal oster še vrsto let. Poglejmo, kateri triki dokazano delujejo.

1. Redno telovadite

Zdi se, da se vse dobro v življenju začne z gibanjem in verjetno bo res držalo. To potrjujejo tudi študije. Izkazalo se je, da obstaja močna povezava med vadbo in nemotenim delovanjem sivih celic. Ampak za to res nismo potrebovali raziskave, kajne?

Zato se nagradite (ja, nagradite) z vadbo HIIT, jogo ali pa preprosto preplešite celo noč. Za ekstra učinke vadbi dodajte še glasbo – raziskava je pokazala, da je vadba ob glasbi pripomore k še boljši stimulaciji možganov.

2. Popestrite svoje življenje

Možgani so kot mišica, kar pomeni, da je redna vadba obvezna, če želimo, da ostanejo v formi. Ampak ne skrbite, to lahko doseže tako, da preprosto spremenite svojo rutino.

Preizkušanje novih stvari sproži sproščanje dopamina, ki premakne vašo motivacijo v višjo prestavo in stimulira možgane, da raziščejo nove poti.

Preberite knjigo o golobih, naučite se igrati čelo, lotite se slikarstva ali pa preprosto raziskujte svet. Kasneje si boste še kako hvaležni.

3. Privoščite si dovolj spanja

Ogled najljubše oddaje ali serije se ob enajstih zvečer mogoče zdi super ideja, zagotovo pa boste to obžalovali naslednje jutro ali kasneje v službi.

Večina ljudi potrebuje vsaj dobrih 7 ur spanja, da bi lahko jasno razmišljali in bili produktivni. Kadar ste v dvomih in omahujete, katero opcijo izbrati, vedno izberite spanje. Dolgoročno se obrestuje.

Če vam to ne uspe, lahko poizkušate to nadomestiti tako, da za krajši čas zadremate. Že 20-30 minut počitka bi moralo pomagati, da boste bolj pozorni in v najboljši formi. Vsaj za nekaj časa.

4. Vzemite si čas za družino in prijatelje

Preživljanje časa sam s seboj je lahko zelo osvobajajoče, vendar raziskave kažejo, da odnosi z drugimi ljudmi učinkovito pospešijo delovanje možganov. Smo zelo družabna bitja, zato se preprosto moramo družiti.

Pridružite se skupini, postanite prostovoljec v lokalnem zavetišču in se odločite, da se boste srečevali s prijatelji. Če vam ne uspe nič drugega, ne pozabite poklicati vsaj svoje mame.

5. Smejte se

Smeh spodbuja tako učenje kot tudi ustvarjalno razmišljanje, poleg tega vam pomaga, da se napolnite z energijo in obvladate stres. Daljši je vaš seznam opravkov, bolj dobrodošlo je takšno olajšanje.

Smejte se: duhovitim šalam vašega sodelavca, pogumnim poskusom vašega psička, da bi se ukvarjal z jogo, sami sebi. Svojim možganom omogočite premor in se smejte na ves glas. Po možnosti ne sredi pomembnega sestanka.

6. Ustavite se in sprostite

Meditacija, videoigre, zanimiva knjiga, najljubša oddaja. Raziskave kažejo, da so vse te dejavnosti koristne za vas, saj se vam pomagajo sprostiti, spodbudijo delovanje možganov in pomagajo pri reševanju težav.

Ko se boste naslednjič znašli v težkem položaju, ne pozabite dihati. Storite vse, kar lahko, da se sprostite in pustite, da možgani naredijo ostalo.

7. Jejte zdravo in dovolj pijte

Če nam je všeč ali ne, prehrana igra veliko vlogo pri zdravju vaših možganov. Poskrbite, da boste vedno dovolj pili, jedli veliko sadja in zelenjave, še posebej listnate zelenjave in stročnic. Posujte jih še z oreščki in semeni za dodatno vrednost.

Tako boste v svoje telo vnesli vitamine in minerale, ki bodo vaše možgane ohranjali zdrave. Še zlasti so pomembni vitamini B-kompleksa, ki podpirajo delovanje možganov, in antioksidanti, ki ščitijo možgane pred stresom.

Obstaja še en način, kako spodbuditi delovanje možganov

Veliko hitrejši način, ki vašim možganom zagotavlja vse, kar potrebujejo, da ostanejo v vrhunski formi! Poskusite Clear Mind, vrhunsko hrano za možgane, ki poskrbi za njihovo optimalno delovanje:

  • zmanjša možgansko meglo in pomaga jasno razmišljati
  • izostri vaš spomin
  • Izboljša vaše sposobnosti reševanja težav
  • ščiti vaše možgane pred stresom