7 živil proti napihnjenosti in »šlaufu« okoli trebuha

10. jul. 2015

Vse, kar (po)jemo, vpliva na naš videz in zdravje. Ponujamo vam seznam 7 živil, ki vam lahko pomagajo, da se znebite težave napihnjenosti in odvečnih maščob okoli trebuha.

Za napihnjenost so največkrat kriva živila, ki jih pojemo, kombinacija le teh ali nezdrav ritem prehranjevanja. Napihujejo obroki, ki so bogati z ogljikovimi hidrati, če ob njih ne zaužijemo dovolj tekočine. Vzrok za napihnjenost so lahko tudi preveliki neredni obroki, kar lahko rešimo tako, da jemo večkrat na dan manjše obroke. Pomembno je tudi, kako in kaj jemo. Naša prebavila ne marajo hitrega požiranja, velikih obrokov, alkohola, premastnih in preveč začinjenih jedi.

 

Sadje in zelenjava

Z zadostno količino sadja in zelenjave se lahko znebimo napihnjenosti. Priporočajo se predvsem jabolka, gozdni sadeži, brokoli, gobe, papaja, ananas, solata in špinača ter živila, ki vsebujejo veliko vlaknin. Zelena listnata zelenjava pomaga pospeševati prebavo in preprečuje zaprtje, zato je idealna hrana proti napihnjenosti.

Zeleni čaj

Zeleni čaj je odlična izbira za vitek pas. Poleg tega flavonoidi iz čaja delujejo proti napihnjenosti. Natančneje odstrani odvečno tekočino in s tem se tudi zmanjša količina tekočine okrog trebuha. Zeleni čaj pospeši metabolizem, ki pomaga pri izgorevanju nakopičene maščobe.

Mono-nenasičene maščobe

Mono-nenasičene maščobe pomagajo pri spodbujanju zdravega holesterola, HDL in zmanjšanju plinov. Najboljši vir teh maščob so olivno olje, mandlji in avokado. Čeprav ni znanstveno potrjeno, statistike kažejo, da žlička olivnega olja na dan zmanjšuje obseg spodnjega dela trebuha. Do tega lahko pride zaradi mono-nenasičenih maščobnih kislin oljčnega olja, ki se v telesu razgrajujejo na drugačen način.

Nenasičene maščobe, kot so tiste v olivnem olju, preprečujejo lakoto in razgrajujejo maščobe, ki so se nakopičile v telesu.

Omega 3 maščobne kisline

Omega 3 maščobne kisline vplivajo na celotno zdravje, zlasti srce, oči in kosti. Študije so pokazale, da pomagajo tudi pri izgubi teže. Odličen vir omega-3 maščobnih kislin so oreški, semena, ribe, predvsem losos. Losos ima več beljakovin kot maščob. Ribje maščobe ščitijo naše srce in pomagajo tudi zmanjšati obseg pasu. Torej, ribje maščobe topijo naše maščobne zaloge, zato jih čim pogosteje jejte!

Začimbe

Če hrano začinite s pravilnimi začimbami, lahko pospešite prebavo, odpravite napihnjenost in poskrbite za raven trebuh. Nekatere začimbe, kot so klinčki, cimet, ingver in pekoče paprike, so močno orožje proti napihnjenosti. Meta in ingver sta začimbi, ki stimulirata prebavo. Zato jih v kuhinji uporabljajte čim pogosteje.

Voda

Pijte vsaj 2 litra vode na dan. Namesto sokov in gaziranih pijač, raje pijte veliko vode. Velika količina vode ni samo zdrava odločitev, odlična je tudi za čiščenje telesa, zmanjšuje željo po sladki hrani in odstranjuje nevarne snovi iz telesa.

Žitarice

Vsebujejo veliko vlaknin, ki pomagajo pri regulaciji inzulina v krvi, medtem ko vitamin B, s katerim so bogate žitarice, zmanjšuje napenjanje. Za bolj redno prebavo bi morale ženske zaužiti 25 gramov vlaknin dnevno. Priporočamo polnozrnate kosmiče ali pa v jedilnik vključite otrobe, ki so znani kot čistilci črevesja.