Asane, ki spodbujajo hormone sreče

13. okt. 2014 | Objavil Anja Bohinc

Spodaj podajam vrsto izjemno nežnih asan, ki vam bodo pomagale ob različnih situacijah, ko boste iskali mir, nasmeh na obrazu, ne boste mogli spati ali pa boste le v želji po spodbujanju hormonov sreče, naravnih opiatov, ki naše telo zdravijo, delajo lepo, čudovito, mišice in naš izgled pa mlad, srečen in zdrav.

Predlagam, da pred asano telo ogrejete, bodisi s Pozdravi soncu ali izmenjavo vaje Mačka/Kravica in nato izberete še kašno, spodaj opisano.

Medtem vas spodbujam, da na svoj obraz z zaprtimi očmi skušate priklicati nasmeh. Četudi se tako ne počutite in je to zadnje, kar vam pade na pamet. Živi ste, vaše srce za vas neprestano dela, nagradite vsaj »njega« z enim iskrenim, lepim, hvaležnim nasmehom. Boste videli, kako hitro vam bo lažje. In lepše. 

Kamela

Pomaga, kadar ste: anksiozni

Anksioznost je kot tiran, ki preži na vaše počutje. Četudi ste dan začeli polni optimizma, vas lahko počaka v senci in nanj naletite, ko ga najmanj pričakujete. Deluje premo-sorazmerno z vašimi strahovi in vam odvzame občutek samozavesti ter sreče.

V asani kamele boste z odpiranjem prsnega koša in zaklonom ustvarjali v telesu občutek neustrašnosti, krepili vašo srčno čakro, občutek mehkega trebuha na varen in odprt način.

  • Začnite kleče, na kolenih in s stopali v širini bokov.
  • Vaša medenica je nad koleni, vaša trtica usmerjena navzdol.
  • Pripeljite svoje roke na srce, v molitveni položaj, porinite ramena nazaj
  • Odpirajte prsi koš z nagibanjem nazaj, vendar boki ostanejo v nespremenjeni poziciji.
  • Roke položite najprej boke, če gre, jih postavite na pete.
  • Sprostite svojo glavo in odprite vrat.

Razkorak z rokami nad glavo

Pomaga, kadar ste: rahlo depresivni

Ko niste srečni, vam manjka veselja, pojdite na svojo blazino za jogo in si vzemite čas zase – četudi le nekaj minut.

Prikličite veselje in srečo ter se nasmehnite. Četudi vam ni do tega. Ker bo vaš obraz nasmejan, bo sporočal vašim možganom, da ste »OK«, »nasmejani« in tako se boste kmalu tudi počutili.

Ko boste v stoječem položaju, se nagnite malce nazaj. S tem boste spodbujali hormone sreče in pomlajevalna joga bo zelo hitro spremenila vaše počutje.

  • Začnite stoje - z nogami v širini ramen.
  • Z levo nogo stopite korak nazaj - približno eno dolžino noge, tako da upognete desno koleno z 90-stopinjskim kotom.
  • Obe nogi naj bosta v širini bokov.
  • S svojo težo počivajte na peti sprednjega stopala in na blazinicah vaše zadnje noge.
  • Trebušček sodeluje in je napet, roke gredo visoko nad glavo v pokončno držo.
  • Zavrtite vaši nadlakti navznoter, da se razširi zgornji del hrbta ter dvignite svoj pogled navzgor.
  • Ponovite na nasprotni strani.

Mačka/Kravica

Pomaga, kadar: ne morete spati

Mačka odpravlja nespečnost, z njo prebujamo hrbtenico – vretence za vretencem – ali umirjamo dih, misli, sebe kot celoto.

Postavimo se na vse štiri, narti so obrnjeni v tla, kolena so v širini bokov, roke so pravokotne na tla pod nami, prsti na rokah močno razširjeni, saj s tem varujemo zapestja.

Vdihnemo globoko in usločimo hrbet, da je naša trtica obrnjene proti stropu, glava nazaj, prsni koš je odprt. Z izdihom spodvihamo trtico in usločimo hrbet, glava je zadnja, ki sledi. Čutimo, kako ustvarjamo prostor med vretenci in jih hranimo s krvjo, kisikom, hrano za naše telo.

Izmenjavo vdiha in izdiha vodimo v svojem ritmu.

Zasuk leže

Pomaga, kadar smo: napihnjeni

Vsi zasuki so izjemno primerni za odpravljanje napetosti ali spodbujanje prebavnega trakta, čiščenje. Predstavljajte si jih (zasuke) kot interne čistilce našega telesa, kot bi bili mokra krpa, ki jo ožemamo.

  • Z vsakim vdihom svojo krono glave oddaljujete od trtice, naj bo hrbtenica pokončna, ponosna, drža samozavestna;
  • ob vsakem izdihu pa poizkušajte ustvarjati še večji zasuk v telesu, še več prostora med vretenci.

Ramena naj ostanejo na tleh. Glava je vedno v zasuku v nasprotni strani od kolen.

Zasuke vedno začnemo z nogami na desni strani, saj so tako pomagamo prebavilom k čiščenju, detoxu.

In ker je psihofizično telo eno, smo en organizem, bomo z vsakim fizičnim/telesnim detoxom čistili tudi svoje misli, »glavo«. In tako bomo lažji, boljše volje, nasmejani.

Kužek

Pomaga: pri samozavesti v spalnici

Nič ni bolj vzburljivega kot samozavesten partner v spalnici, kajne? Lahko imate najlepše telo na svetu, ste ultra raztegljivi in na sploh super lepi, a najbolj lepe, privlačne, zaželene vas dela prav vaša samozavest, zavedanje, da ste seksi.

Joga vam bo vsekakor dala veliko predispozicij za čudovito telo in miren, lep duh, ki bo velel, da je vaše telo naravnost čudovito in ravno pravšnje za vas.

Izhajamo iz asane mize, kjer so naša kolena v širini bokov, narti močno potiskajo v tla. Zadnjice ne premaknemo, raztegnemo le roke močno predse in se s prsnim košem bližamo tlom, kakor daleč gre. Ni pomembno kako daleč. Z nikomer ne tekmujemo. Niti s seboj ne. Če gre, čelo položimo k počitku na tla. Če nam je ljubo, asano izvajamo z brado na tleh ter s tem raztegujemo, skrbimo za grleno čakro, ščitnico. 

Oznake