Domače mandljevo mleko

18. avg. 2014 | Objavil Anja Bohinc

Vsem z intoleranco, alergijami ali samo željo po rastlinskem mleku iz tega ali onega razloga, ponujam slastno verzijo hitro pripravljenega domačega mandljevega mleka.

Mandlji imajo od vseh oreščkov najnižji glikemični index (GI), kar pomeni, da ne dvignejo inzulina, ne povzročajo lakote in ne obremenjujejo jeter.

Vsebujejo veliko beljakovin, kalcija in vitamin E, če pa jih namočimo čez noč, vsebujejo tudi žive encime. Zanimijo je, da bičajno vsebuje celo več beljakovin in kalcija kot mleko sesalcev.

Sicer lahko mandljevo mleko kupite v trgovini, jaz pa si ga že dolga leta pripravljam kar sama.

Sestavine

  • Pest neobdelanih, (bio) mandljev
  • Pest datljev (ali medu – akacija oz. okus po izboru)
  • Burbonska vanilija (v epruveti, 1/6 palcke, lahko tudi presna vanilija)
  • Šcepec himalajske soli
  • Voda

Postopek

  • Mandlje namočimo čez noč.
  • Vodo odlijemo proč.
  • Mandljem (lahko jih tudi olupimo za se boljsi okus, jaz jih ne) dodamo datelje, vanilijo ter sol.
  • Damo v posodo (jaz uporabljam visoko, ki je prilozena palicnenu mesalniku, lahko pa uporabimo tudi multipraktik).
  • Dodamo toliko vode, da prekrijemo mandlje in dodatke.
  • S paličnim mesalnikom snov popolnoma zmeljemo, da nastane nekalšna pasta ter postopomo dodajamo vodo.

Nastala bo bela tekočina, ki jo lahko po želji precedimo (uporabimo gazo) ali pa uporabimo v celoti.

Čas trajanja priprave: 2min

Čas obstoja v hladilniku: 2 dni

Mandljevo mleko je lahko osnova za smoothije, sladice, zajtrke vseh vrst.

Bi kakšen drug okus mleka?

Mandlje lahko zamenjajte s semeni konoplje, ki je ni potrebno namakati. Postopek je identičen, okus drugačen, oba pa sta strašno zdrava in vam bosta villa polno energije  :)

Mnjam!

Pa dober tek :)

Anja

Oznake