Formula hujšanja: shujšaj pol kg na teden in izgubi 26 kg v letu dni

Formula hujšanja: shujšaj pol kg na teden in izgubi 26 kg v letu dni

19. dec. 2013

Formula hujšanja je preprosta. Vključuje razumevanje zdravega prehranjevanja, redne vadbe in potrpežljivosti. Kar preračunajte! Če boste vsak teden shujšali pol kg, boste do konca leta lažji za 26 kilogramov.

Nezdrav življenjski slog je eden od glavnih razlogov za naraščanje števila ljudi s prekomerno telesno težo v Sloveniji in drugod po svetu. Ta se kaže v nezdravem načinu prehranjevanja in neredni telesni aktivnosti.

Vzroki za pojav prekomerne telesne mase so:

  • genetika
  • bazalni metabolizem
  • razporeditev maščobnega tkiva
  • delovno in bivalno okolje
  • vedenje posameznika
  • stres, bolezni
  • jemanje nekaterih zdravil

Pri izgubljanju telesne maščobe moramo upoštevati naslednja tri pravila:

  • 1. omejiti vnos kalorij s primerno prehrano
  • 2. povečati izgubo kalorij s pomočjo telesne aktivnosti
  • 3. primerno kombinirati prehrano ter telesno aktivnost

Ob pravilni prehrani ter redni telesni aktivnosti dosežemo nadzor nad našo telesno maso in ravnovesje med vnosom kalorij in njihovo porabo.

Pri preprečevanju debelosti je zaželeno upoštevati naslednja načela:

  • zmanjšati vnos maščob
  • povečati vnos vlaknin
  • povečati vnos sadja in zelenjave
  • vključiti redno telesno aktivnost vsaj 3 – krat tedensko
  • zavestno se izogibati dejavnikom, ki povzročajo debelost
  • izogibati se ekstremnih nizko-kaloričnih diet

S primerno telesno aktivnostjo vplivamo na zmanjševanje maščobnih rezerv ter posledično na manjšo telesno maso in s tem preprečujemo nastanek številnih bolezni kot so:

  • visok krvni tlak
  • povišan holesterol
  • možganska kap
  • sladkorna bolezen
  • putika
  • obremenitev kolkov, kolen ter drugih sklepov
  • psihične težave

Pri hujšanju je potrebno upoštevati načelo, ki pravi, da ni priporočljivo izgubiti več kot en kilogram na teden.

Če izgubimo le pol kilograma v enem tednu, jih bomo v enem letu izgubili kar 26! Raziskave so namreč pokazale, da nenadne izgube telesne mase prinesejo le kratkoročni uspeh, saj v tem primeru izgubimo le večjo količino vode v telesu, ne pa maščobe, kot bi si to želeli. Zato je pomembno, da se hujšanja lotimo dolgoročno.

Pri hujšanju si lahko pomagamo tudi z uživanjem naslednjih naravnih sestavin:

  • Konjugirana linolna kislina (CLA)

To je naravna maščobna kislina, ki se nahaja predvsem v mlečnih izdelkih, vendar v zelo majhnih količinah. Telo je samo ne more proizvajati, zato jo je dobro uživati v obliki prehranskih dopolnil. Njeni učinki se kažejo v hitrejšem izgorevanju maščob in s tem zmanjšanju velikosti ter števila maščobnih celic.

  • Zeleni čaj

Zeleni čaj vsebuje mnogo učinkovin, med drugim tudi polifenole, ki so pomembni za znižanje telesne teže.So zelo močni antioksidanti, naše telo varujejo pred oksidacijskim stresom, ugodno vplivajo na zdravje in so zelo koristni pri zdravi prehrani.

  • Polifenoli:
    • povečajo porabo energije
    • pospešijo oksidacijo maščob
    • vplivajo na zmanjšanje apetita
    • zmanjšajo absorpcijo glukoze v prebavnem traktu
  • Afriški mango

Afriški mango ima močan učinek na izgorevanje maščob in je zato zelo primeren za hujšanje. Pospeši vaš metabolizem in s tem izgubljanje trdovratne maščobe na trebuhu, stegnih in zadnjici. Bogat je z vlakninami in deluje kot močan zaviralec apetita, saj dokazano kontrolira raven hormona – leptina, ki določa naš apetit.

  • Acai jagode

Acai jagode nase vežejo maščobe, vsebujejo visoko količino vlaknin, zato pospešujejo in urejajo prebavo. Učinkovito pomagajo pri razstrupljanju telesa in hujšanju. V njih najdemo tudi veliko vsebnost zdravih maščobnih kislin, ki jih naše telo ne more samo proizvajati, predvsem omega-3, 6 in 9.

  • Aronia in semena vinske trte

Vsebujejo veliko antioksidantov, vitaminov, mineralov, ki ščitijo pred oksidativnim stresom, okrepijo kapilare in povečajo prekrvavitev, preprečujejo razpad kolagenskih niti in tako izboljšajo strukturo kože.

  • Goji jagode

To so sadeži, ki rastejo v Himalajskem gorovju na področju Kitajske, Tibeta in Indije. Vsebujejo velik delež beljakovin, ogljikovih hidratov, maščob, vlaknin in veliko mineralov ter vitaminov, kot so natrij, kalcij, železo, vitamina C in B1. Povečujejo bazalni metabolizem, ugodno vplivajo na imunski sistem in boljše počutje.

  • Kaktus Opuncija

Kaktus Opuncija pridelujejo v Južni Ameriki, Afriki, Španiji in Turčiji. Vpliva na zmanjšanje telesne teže, uravnava količine maščob v krvi in s tem zmanjšuje tveganje za pojav srčno-žilnih bolezni. Ima diuretični učinek, zmanjšuje občutek otečenih nog in zaradi visoke vsebnosti fenolnih spojin deluje antioksidativno.

  • Oves

Oves je bogat vir kompleksnih ogljikovih hidratov (vlaknine), beljakovin, vitaminov B - kompleksa in mineralov. Vlaknine ugodno vplivajo na črevesno mikrofloro, urejajo prebavo, preprečujejo zaprtje in dajejo občutek sitosti.

 

Oznake