Hujšanje, obrnjeno na glavo

16. jun. 2014

Če menite, da boste lažje izgubili odvečne kilograme zgolj s pomočjo stroge diete (kratkotrajne ali dolgoročne), je treba najprej spregovoriti o največji zablodi prehrambne industrije: kalorijah.

Štejete kalorije? Morda vam prav to preprečuje, da bi dosegli svojo idealno postavo in dobro počutje! (Foto: 123rf.com)

Dolga leta že poslušamo o štetju kalorij, dnevni priporočeni količini maščob, beljakovin in ogljikovih hidratov, nizkokaloričnih živilih itd. A resnica je, da je vse, kar ste kdaj prebrali ali slišali o kalorijah, napačno.

Zakaj?

  • Ker ni vseeno, kaj se skriva za vašim dnevnim kaloričnim vnosom in
  • ker toplotno obdelana hrana vsebuje več kalorij kot presna oz. so hranila v kuhani hrani bolj biološka dostopna (telo jih takoj lahko uporabi) kot tista v presni hrani

Telesu daj vse, kar potrebuje

Če želimo uspešno shujšati, moramo telesu nuditi vse, kar potrebuje – dovolj maščob, ogljikovih hidratov in beljakovin, poleg tega pa tudi dovolj vitaminov in mineralov.

Najbolj splošne usmeritve pravijo, da vsak dan potrebujemo:

  • 40 do 50 g beljakovin
  • 310 g ogljikovih hidratov (maksimalno 90 g sladkorjev od tega)
  • 70 g maščob (od tega maksimalno 24 g nasičenih)

Seveda se te vrednosti spreminjajo glede na našo višino, mero dnevne aktivnosti in nivo presnove.

Drugi razlog, da samo štetje kalorij ni pot do vitke linije, je, da presna hrana, torej ta, ki ni toplotno obdelana nad 47°C, telesu nudi manj kalorične vrednosti kot tista, ki smo jo skuhali, spekli ali popražili.

Toplota živilo obdela do te mere, da ga telo lažje prebavi in iz njega izčrpa vse, kar lahko. Korenje, ki smo ga prej skuhali v slani vodi, bo imelo zato več kalorij kot takšno, ki smo ga pojedli kar sredi vrta.

Naj torej jem presno?

No, odgovor ni tako preprost! Četudi nam bo presna dieta pomagala pri obvladovanju kilogramov, nam lahko ponagaja pri zdravju. Takšna dieta je sicer priporočljiva, kar se tiče razstrupljanja, boja proti holesterolu, zagotavljanju več energije itd., a lahko se zgodi, da nam bo ob presni prehrani začelo primanjkovati določenih snovi - mineralov in vitaminov.

Starejši od 50 let naj bi zato dodobra premislili, ali so dovolj vestni in zdravi, da bi se lotili presnega prehranjevanja.

Ne glede na starost - če se odločite za takšno dieto, razmislite o prehranskih dopolnilih. Posezite vsaj po maščobnih kislinah omega 3 in 6 ter vitaminih in mineralih.

Kakšno dieto torej izbrati?

Prehranjevanje po zdravi pameti je najbolj prijazno do vitke linije. To pomeni, da izbiramo:

  • Kakovostna živila,
  • veliko sveže zelenjave,
  • dovolj sadja (preveč sadja pomeni preveč sladkorja),
  • pusto meso (puran in divjačina), mlečne izdelke (skuto, kefir, probiotične jogurte) ter morski sadeži, predvsem ribe,
  • Odpovemo se predelanim živilom (piškoti, testenine, pecivo, slani in sladki prigrizki, kupljen sladoled …).

Poleg izbire primernih živil je nujno tudi upoštevanje posameznih pravil kombiniranja. Če namreč kombiniramo določene prehrambne skupine, bomo zaužito prebavljali dlje, kar pa se lahko pozna tudi pri kopičenju maščob in nabiranju kilogramov.

Kako kombinirati hrano za uspešno hujšanje

  • Meso kombinirajte s poljubno količino zelenjave. Za okus lahko dodate tudi rastlinske maščobe in pekoče začimbe.
  • Kadar uživate ogljikove hidrate, si poleg privoščite veliko zelene zelenjave, maščobam in beljakovinam pa se izognite.
  • Sadje skušajte uživati v prvi polovici dneva, najbolje, da samostojno. Če si boste sadje privoščili za zajtrk ali jutranjo malico v obliki sadne solate ali zmešančka, ga naredite z rastlinskim mlekom ali jogurtom, ne živalskim.

Pomagajte si s prehranskimi dodatki:

SlimGo Carb Blocker

SlimGo Carb Blocker je prehransko dopolnilo, ki je še posebej primerno za tiste, ki ne morejo ali nočejo redno gibati. SlimGo Carb Blocker preprečuje oz.zmanjšuje razgradnjo ogljikovih hidratov (OH) in absorpcijo škroba, kar pomeni, da telo zazna manjšo količino ogljikovih hidratov, kot smo si jih v resnici privoščili.

Sicer so ogljikovi hidrati naš najpomembnejši vir energije, a težava nastopi, če ne porabimo vseh ogljikovih hidratov, ki smo jih zaužili. V tem primeru začnemo kopičiti maščobne obloge in odvečne kilograme.

Diete, ki temeljijo na zmanjševanju zaužitih ogljikovih hidratov ali popolnemu izključevanju te prehrambne skupine, veljajo za ene izmed najbolj temeljitih, saj zaradi izgube odvečne vode v telesu prinesejo hitre rezultate, dolgoročno pa telo prisilijo, da vire energije začne iskati drugje – v maščobnih zalogah, ki se skrivajo na naši zadnjici, trebuščku in stegnih.

Težava teh diet, je, da nam vzamejo naš ključni vir energije, s tem pa lahko povzročijo razdražljivost, utrujenost, poleg tega pa tudi neprijeten zadah, glavobole in podobno.

SlimGo Carb Blocker nam pomaga, da ogljikovih hidratov ne izključimo v celoti iz diete, ampak njihov vnos močno zmanjšamo in se na izključevanje sčasoma lažje navadimo.

SlimGo Carb Blocker nižuje glikemični index (GI) zaužite hrane. Živila, ki imajo po naravi nizek GI, spodbudijo manjši poskok inzulina v krvi, kar povzroči manj intenzivno shranjevanje presežka v maščobne zaloge, dlje časa smo siti, hkrati pa zmanjšamo napade lakote.

Oznake