Jogijske vaje za razstrupljanje

24. mar. 2014

Predstavljamo jogijske vaje, ki pripomorejo k umirjenosti in hkrati k razstrupljanju telesa, saj spodbujajo delovanje organov, kot so jetra in ledvice. Za vsako asano si vzemi vsaj minuto časa, delajte jih z užitkom in predanostjo. Vaje izvajajte v zapisanem sosledju, če pa zmorete, sekvenco ponovite večkrat.

Tridelni dih (Dirga Pranajama)

Dirga pranajama se imenuje tudi jogijsko dihanje ali tridelno dihanje. Gre za obliko dihalne vaje ali pranajame, pri kateri uporabljamo vso kapaciteto pljuč in trebušne prepone.

  • Izboljšuje delovanje pljuč,
  • povečuje njihovo kapaciteto in
  • pomaga odstraniti toksine iz krvi.

Izvajanje asane:

Z vzravnano hrbtenico sedite tako, da vam bo udobno. Roki udobno počivata na kolenih. Zaprite oči in globoko vdihnite tako, da z zrakom napolnite trebuh. Razširite ga čim bolj navzven, kot balon. Polnite ga z zrakom vse dokler ne zmanjka prostora.

Ob vsakem izdihu potisnite popek navznoter proti hrbtenici in tako poskrbite, da gre ven tudi zrak, ki se je predolgo zadrževal v pljučih. Ves čas dihajte skozi nos in ponovite petkrat. Ko naslednjič vdihnete in napolnite trebuh z zrakom, vdihnite več zraka in z njim napolnite pljuča oziroma prsni koš, da se ta začne dvigati.

Najprej napolnite zgornji del prsnega koša, nadaljujte v spodnji del in končajte s trebuhom. Ob počasnem in nežnem izdihu naj zrak odhaja najprej iz zgornjega dela prsi, nato spodnjega dela prsnega koša in pljuča popolnoma izpraznite, kot bi jih želeli stisniti ali ožeti. Na koncu pa spustite ven še zrak iz trebuha in na koncu potisnite popek navznoter proti hrbtenici.

Ponovite petkrat in ves čas dihajte skozi nos.

Sedeči zasuk (Ardha Matsjendrasana)

 

Zasuki pomagajo pri sproščanju napetosti v telesu, pospešujejo prebavo, metabolizem in tako pospešijo izločanje toksinov iz notranjih organov. Dobro vplivajo na živce hrbtenice in izboljšujejo njeno fleksibilnost. Nežno masirajo notranje organe kot so jetra in ledvice in pospešujejo njihovo razstrupljanje.

Izvajanje asane:

Sedite z ravnano z iztegnjenimi nogami. Pokrčite desno nogo in jo postavite preko leve, nato pa izdihnite in trup zasukajte v desno stran tako, da se z levim komolcem ves čas odrivate od desnega kolena in povečujete zasuk.

V asani dihajte umirjeno, s trebuhom. Zdržite v položaju pet umirjenih vdihov in se vrnite v začetni položaj. Ponovite še na drugi strani.

Kolo (Chakrasana)

Izvajanje asane:

Lezite na hrbet in pokrčite kolena. Stopala približajte čim bliže k zadnjici. Z dlanmi objemite gležnje. Dvignite zadnjico in izbočite prsi in boke. Stopala, glava in ramena ostajajo na tleh. Ostanite v tem položaju nekaj mirnih vdihov in se vrnite v začetni položaj.

Asano ponovite še petkrat.

Ko ali če vam bo udobno, asano lahko nadgradite tako: ko dvigate zadnjico, boke in prsi, spustite prijem gležnjev, dlani položite na tla za ramena s prsti obrnjenimi proti ramenom. Zatilje in ramena se dotikajo tal. Stopala in kolena so enako razmaknjena. Odrivajte se z rokami ni stopali tako, da se počasi dvigate s tal. Najprej dvignite boke nato prsi. Vrat usločite nazaj, teme položite na tla. Vdihnite in zravnajte komolce. Boke in prsi dvignite visoko navzgor in glavo pustite viseti med rokami. Ostanite v tem položaju približno 10 sekund.

Oznake