Kaj jesti za močnejše nohte?

8. jan. 2014 | Objavil Katja Puntar

Se vam je že zgodilo, da ste se znašli v neugodni situaciji, ko ste segli po določeni stvari in opazili, da vam nohti kar cvetijo ali pa so se na njih pojavile bele lise? Ljudje okrog vas tega najverjetneje niso opazili. Vi pa ste se kljub temu počutili nelagodno. Situacija, ki samozavesti ni v prid.

Seveda, nohte lahko olepšate s pomočjo pilice. Napake lahko prekrijete z lakom, kar je le začasna rešitev. Problem raje izkoreninite ali pa ga preprečite še preden vaši nohti oslabijo.

Tako kot velja za vsakršen del telesa, velja tudi za nohte: uravnotežena prehrana pripomore k zdravju in lepši zunanjosti. In če so nohti poškodovani, kažejo na to, da se je porušilo notranje ravnovesje. Kako se temu izogniti? Seveda, z zdravo prehrano.

Železo

Če zaužijete premalo železa nohti postanejo krhki in lomljivi, začnejo se upogibati.

Priporočamo, da povečate vnos zelenolistne zelenjave kot je špinača, grah, leča in fižol. Suho sadje, predvsem marelice so tudi bogat vir. Najdemo ga v rdečem mesu in ribah, čeprav priporočamo, da se ognete hrani živalskega izvora in s tem zmanjšate možnost vnosa škodljivih hormonov in drugih snovi v telo ter zmanjšate nevarnost povišanja slabega holesterola.

Namig: Poskrbite za zadostno količino vitamina C, ker ta pripomore k boljši absorbciji železa v telo. Privoščite si citruse, zeleno solato, kivi in papriko.


Voda, voda in še enkrat voda

Vsi vemo, da brez vode ne moremo živeti. Tudi naši nohti ne in dehidracija vpliva tudi nanje.

Zato priporočamo, da popijete od šest do osem kozarcev vode na dan. Poskusite pojesti čim več sadja in zelenjave, ki je sestavljeno iz več kot 90% vode.

Cink

So se na nohtih začele pojavljati bele pike? Nekateri pravijo, da gre za pomanjkanje kalcija, vendar vam najverjetneje primanjkuje cinka. Najdemo ga v jajcih, siru, oreščkih in semenih.

Biotin (eden izmed vitaminov B)

Če postajajo vaši nohti krhki, obstaja velika možnost, da potrebujete večjo količino biotina. Oreščki, soja in jajčni rumenjak so »biotinski bogataši«, ki vam ga bodo zagotovili.

Ogljikovi hidrati

Pri vnosu ogljikovih hidratov bodite pozorni, da ostanete v varnem okviru zdrave prehrane. Pečen krompirček vam zagotovo ne bo izboljšal ravnovesja v telesu in doprinesel k čvrstejšim nohtom. Zato priporočamo žitarice kot so rž, rjavi riž, oves, ječmen, kvinoja in ajda. Da ne bo zvenelo tako dolgočasno, dodajte svežo zelenjavo ali sadje.

Esencialne maščobne kisline – Omega 3 

Povečajte vnos esencialnih maščobnih kislin Omega 3, pridobljenih iz oreščkov, semen, kot so bučno, sončnično, sezamovo, konopljino olje. priporočljiva so tudi hladno stisnjena olja. Eden najbogatejših virov Omega 3 so chia semena, bogat vir pa so tudi ribe, kot je losos.

Beljakovine ali kolagen

Beljakovine oz. njihovi gradniki - aminokisline - so temeljna sestavina vseh celic, delujejo pa tudi kot encimi in hormoni. Nohti so v večji meri sestavljeni iz keratina, roževinaste snovi, ki vsebuje proteine.

Največ beljakovin najdemo v mesu in mlečnih izdelkih, veliko pa jih je tudi vstročnicah, ovsenih kosmičih in žitnih izdelkih. Odličen spodbujevalec močnih nohtov je tudi kolagen, ki ga lahko kupimo v obliki prehranskega dopolnila, ki ga zaužijemo v obliki napitka, kot je SkinLift Collagen. Ta bo hkrati poskrbel tudi za svežo in napeto kožo.

Vlaknine

Te pripomorejo tudi k odpravljanju toksinov iz telesa in zdravemu črevesju. Privoščite si ječmenovo kašo, ovsene kosmiče, sveže sadje in zelenjavo. 

 

Oznake