Pomen omega 3 in 6

13. jan. 2014

Omega 3 in 6 so esencialne maščobne kisline, ki jih naš organizem ne more tvoriti sam, so pa nujne za mnoge funkcije v telesu.

Kaj so in čemu služijo

Omega 3 (α-linolenska) in omega 6 (linolenska) so večkrat nenasičene esencialne maščobne kisline. Te kisline uravnavajo mnoge pomembne funkcije v telesu, med drugim:

  • delujejo na krvni tlak
  • vplivajo na strjevanje krvi
  • delujejo protivnetno
  • vplivajo na razvoj in delovanje možganov ter živčnih celic
  • znižujejo nivo trigliceridov v krvi
  • zmanjšujejo koncentracijo »slabega« holesterola v krvi

Zakaj nam jih ne sme primanjkovati

Omega 3 in omega 6 preprečujejo nastanek srčno-žilnih bolezni in vnetnih obolenj. Brez teh esencialnih maščobnih kislin ni mogoče absorbirati drugih maščob, tako tudi koristne maščobe ostanejo neizkoriščene.

Koliko jih potrebujemo

Razmerje dnevno zaužitih omega 3 in omega 6 maščobnih kislin naj bi bilo 1:2 in 1:4. Tedensko to pomeni dve ali tri porcije ribe. Danes veljajo priporočila, naj v dnevnem kaloričnem vnosu esencialne maščobne kisline predstavljajo 5 do 10 odstotkov vseh kalorij.

V kateri hrani jih je največ

Naše telo samo ni sposobno teh maščobnih kislin proizvesti. Največ omega 3 najdemo v:

  • ribah (losos, polenovka, sardine, …),
  • oreščkih in njihovem olju,
  • lanenem olju in semenih.

Omega 6 pa v:

  • olju grozdnih pešk,
  • orehovem olju,
  • mandljih, arašidih, pistacijah,
  • sojinem lecitinu,
  • olivnem olju.
Oznake