Spoznajte trik, ki zmanjša redilnost testenin in riža

Spoznajte trik, ki zmanjša redilnost testenin in riža

17. maj. 2016

Ali ste vedeli, da lahko s preprosto metodo kuhanja zmanjšate število kalorij, ki jih boste zaužili s testeninami in rižem? In kar je še boljše, ta metoda je pisana na kožo vsem, ki jim primanjkuje časa.

Nova metodo, ki so jo sprva raziskali na raznih vzorcih riža, so predstavili lansko pomlad na Nacionalnem srečanju Ameriškega kemijskega društva. Gre za metodo, ki – kot so pokazale raziskave – zmanjša od 50 do 60 odstotkov število kalorij, ki jih telo absorbira pri uživanju riža. Kako deluje? Tako da poseben način kuhanja spremeni škrob v rižu v bolj odporno obliko, ki spominja na vlaknine. Raziskovalci so do rezultatov prišli, ko so testirali 38 različnih vrst riža. Za riž pa so se odločili, ker je osnova prehrane več kot polovice svetovne populacije.

Kateri je manj redilni kuharski trik?

Raziskovalci so po več poskusih opazili, kaj deluje pri zmanjšanju kalorične absorpcije: pol skodelice riža so 40 minut kuhali na rahlem ognju v vodi z žličko kokosovega olja, nato pa so ga za 12 ur postavili v hladilnik. S tem postopkom je škrob pod vplivom kokosovega olja postal odporen na delovanje prebavnih encimov - vsebnost odpornega škroba v rižu se je povečala za kar 10x.

Ker se odporni škrob ne prebavi v našem telesu, od njega ne dobimo toliko kalorij kot pri običajnih škrobnatih živilih, ne dvigne nam ravni sladkorja v krvi ter se v našem telesu ne nabira v obliki maščobnih zalog, skladišč energije. Podobno kot vlaknine pomaga pri prebavi druge hrane in nas tudi za dlje časa nasiti, ne da bi nas obtežil z odvečnimi kalorijami.

Kot so še ugotovili raziskovalci, pogrevanje ne vpliva na odpornost škroba.

Še bolje pa je to, da so podobne učinke opazili tudi pri testeninah in krompirju. Postana hrana tako ne bo več imela slabega prizvoka, saj postaja nova norma:

  • ponuja nam škrob v bolj zdravi in neredilni obliki,
  • nasiti nas za dlje časa,
  • pomaga pri hujšanju,
  • omogoča varčno izrabo časa, saj je postalo očitno, da pogreta hrana ni manj kakovostna,
  • je trajnostno naravnana, saj nas spodbuja, da hrano vnovič uporabimo, ne pa zavržemo,
  • ker ne zavržemo hrane, nam omogoča prihranek.

Sensilab namig:

Če boste pogrevali testenine, krompir ali riž, sproti dodajajte svežo zelenjavo in začimbe. Tako boste poleg odpornega škroba, ki v telesu deluje kot vlaknine, zaužili še vlaknine ter vitamine in minerale iz zelenjave in začimb. Vitamini se namreč s časom, s pranjem in s toplotno obdelavo živil pospešeno izgubljajo.

Če razmišljate o izboljšanju prebave, so vlaknine prav gotovo prva izbira. Za okrepljen učinek pa vam priporočamo še dnevno uživanje ALL IN A DAY Kurkume. Je 100% naravno pridobljena, z dodatkom črnega popra za boljšo absorpcijo.

Katere so dobrobiti kurkume na naše telo?

  • Pripomore k optimalni prebavi.
  • Preprečuje kopičenje maščobe in pospešuje njihovo razgradnjo v jetrih.
  • Spodbuja delovanje jeter in razstrupljanje telesa.
  • Deluje protivnetno.
  • Blaži bolečine v mišicah in sklepih.
  • Pripomore k delovanju imunskega sistema.