Je tek res prava stvar za hujšanje?

Je tek res prava stvar za hujšanje?

1. mar. 2017

Obstaja mit, da s tekom ne moremo shujšati, vprašanje pa je, ali ta mit res drži. Tek je trenutno ena najbolj priljubljenih vadb. Zdaj, ko se je otoplilo, je na plan pokukal kup tekačev, ki uživajo med premagovanjem kilometrov. Ampak zakaj je tek tako popularen, če pa naj z njim ne bi izgubljali kilogramov?

Kdaj nam tek ne pomaga pri hujšanju?

Če svojega telesa ne postavimo pred nove izzive, bosta naša kondicija in tudi mišična masa ostala na enakem nivoju.

Kadar je trening vedno enak

Vaše telo je neverjeten stroj.  Zasnovan je tako, da je čimbolj učinkovito – če ga ne boste postavljali pred nove izzive in boste vedno pretekli le 5 km, bo tek do cilja postal lažji. Še vedno se boste potili in utrdili noge, vendar pa se bo vaš metabolizem naučil, kje je končna meja in regiral tako, da bo za enako težko vadbo porabil manj kalorij.

Torej, vsak teden spremenite svoj trening, priporočljivo je, da ga spreminjate in otežujete za 10%. Četudi se to zdi zelo majhna sprememba, bo to velika sprememba za preoblikovanje vašega telesa.

Kadar tečete enako razdaljo, z enako hitrostjo

Tek na daljše razdalje v počasnem tempu je odličen za sprostitev in relaksacijo telesa ter mišic, ampak ali ob tem porabljamo enako količino kalorij, kot če hitreje tečemo krajšo razdaljo? Seveda je odgovor ne.

Relaksacijski tek si privoščite 1x tedensko, ostale treninge pa si pripravite tako, da telo spravite do meje zmogljivosti. Namesto 7 km počasnega teka, naredite intervalni tek:

  • 2x 1 km,
  • 3x 400 m,
  • 2x 200 m in
  • 3x 100m v hitrejšem tempu.

Inteziteta treninga se bo tako povečala, mišice bodo prisiljene izkoristit svoj maksimum, vi pa se boš znebili ravno tiste maščobe, ki jo je najtežje znebiti!

Prilagajte tek in rekreacijo, sicer učinek ne bo tak, kot si ga želite. Vsake toliko si privoščite si sprostitven pilates ali pa energično aerobiko, s katero boste prekinili rutino teka in telo popolnoma presenetili. 

Kadar se ozirate le na porabo kalorij

Ena od najbolj pogostih napak hujšanja je prepričanje, da se večina kalorij porabi med vadbo. Kalorije porabljaš med spanjem, stanjem, prehranjevanjem, mišljenjem, to vse zahteva ogromne količine energije.

Število kalorij, ki jih porabiš v telovadnici ali med tekom, je manjše kot med vsemi vsakodnevnimi dejvnostmi. Ali to pomeni, da ni potrebe po telovadbi? Seveda ne. Športne aktivnosti so koristne za zdravje, lepo držo in postavo. Poleg povečanja porabe kalorij bo vadba povzročila več mišic in s tem manj maščobe. Več mišic pa posledično pomeni večjo porabo kalorij že v vsakodnevnih aktivnostih.

Kadar tečete preveč

Ja, tudi preveč teka vas lahko ovira pri izgubi kilogramov. Vaše telo poleg športne aktivnosti potrebuje tudi počitek in čas za regeneracijo. Zato je priporočljivo, da si kakšen dan vzamete prosto ali pa vadbo kombinirate s kakšno drugo kardio aktivnostjo. Privoščite si sprostitveni pilates ali pa energično aerobiko, da malce prekinete rutino teka in telo presenetite tudi s čim drugim. Le tako bo tudi tek bolj učinkovit pri izgubi kilogramov.

Katero koli vadbo izberete, pri hujšanju je najpomembeje to, da se ne osredotočite le na nabiranje kondicije ali nabiranje mišic. Potrebno je vključiti več različnih oblik vadbe, tako kardio oziroma aerobno, kot tudi vadbe za povečanje mišične mase oz. anaerobno.

Tek bo v veliki meri pomagal pri izgubi maščobe na kritičnih delih telesa, kjer ne pomaga nič drugega, ampak tako kot pri drugih vadbah tudi tek ne more biti vedno enak, prilagajajte hitrost in razdaljo glede na svoje potrebe in zmožnosti.

Povečajte učinek vadbe!

Redno tečete, ampak rezultatov še kar ni? BootBurn Active je napitek z okusom ananasa, ki vas bo 100% pripeljal do rezultatov. BootBurn Active vsebuje patentirano učinkovino Carnipure™, edino 100% čisto obliko L-karnitina ter dodatek gvarane, mate in zelenega čaja, ki konstantno stimulirajo telo k topljenju maščobe, še posebno med gibanjem

Z BootBurn Active boste:

  • pokurili 16% več maščobe med gibanjem

  • dosegli 5-krat večjo izgubo telesne teže

  • pospešili upočasnjeno presnovo, ki vas ovira na poti do želene postave

  • hitreje topili maščobe okoli bokov in trebuha