Vitamini iz hrane ali vitamini iz prehranskih dopolnil?

25. mar. 2016

Verjetno vas bomo nekoliko presenetili, toda vitamini iz hrane so boljši kot vitamini iz prehranskih dopolnil. 

Vendar takšna trditev postane posplošena v trenutku, ko vzamemo v obzir naslednja vprašanja:

  • Kako raznovrstno se prehranjujemo?
  • Kakšno je razmerje naših obrokov med predelanimi in svežimi živili?
  • Kako kakovostna živila kupujemo in na kakšen način so bila pridelana?
  • Zmoremo s hrano zadovoljiti vse povečane potrebe po posameznih hranilih?
  • Kakšen je naš življenjski slog?
  • V kakšnem okolju živimo?
  • Se prehranjujemo ustrezno naši starosti?

Poleg vsega naštetega vzemimo v obzir še takšna prehranska dopolnila, ki so že tako ali tako narejena iz čisto pravih živil, torej iz 100% naravnih virov!

Verjetno ni več razloga, da bi mislili, da smo pri uživanju nujnih hranil v obliki ustreznih dopolnil česa prikrajšani!

Sodoben tempo življenja

Da je prehrana danes vse bolj osiromašena, da ne vsebuje esencialnih mikrohranil, ki bi zagotavljala optimalno delovanje človekovega organizma, stroka redno opozarja. Sočasno nam narekuje izbor kakovostnih živil in skrbno načrtovanje dnevnega jedilnika, česar pa zaradi vse bolj hektičnega načina življenja vse pogosteje preprosto ni mogoče izpeljati. Obstajajo celo študije, ki pravijo, da takoj ko sadje in zelenjavo odtrgamo ali vzamemo iz zemlje, zaradi oksidacije vsebnost vitamina pade.

Ustrezne kombinacije, ki omogočajo boljšo biorazpoložljivost

Pri razvoju ALL IN A DAY linije polnovrednih hranil smo med drugim razmišljali tudi o ustreznih kombinacijah hranil, ki skupaj delujejo še boljše 

Tako smo na primer:

  • Povsem naravni kurkumi dodali izvleček črnega popra, ki ji omogoča bistveno boljšo biorazpoložljivost.
  • Kalciju smo dodali vitamin D, saj ta pripomore k veliko učinkovitejši absorpciji in boljšem izkoristku kalcija v telesu. Z drugimi besedami povedano, brez vitamina D se ne absorbira zadostna količina kalcija.  

To sta le dva primera, kako prehranska dopolnila omogočajo ljudem, da uživajo hranila ustrezno in jih smotrno dopolnjujejo.

Povečane potrebe?

Morda se tega ne zavedamo, toda skoraj vsak med nami se vsaj enkrat v življenju znajde v skupini, ki se ji priporoča zvečan vnos posameznega vitamina, minerala oz. hranila.

Naj naštejemo le nekaj primerov v katerih nastopijo povečane potrebe za posameznimi hranili:

  • Ženskam pred in med nosečnostjo se priporoča dodaten vnos folne kisline.
  • Posameznikom z določeno zdravstveno težavo, ki vpliva na absorpcijo posameznih hranil, kot so: alergije, netoleranca na posamezna živila, težave z jetri idr.
  • Kadilci bi skorajda morali uživati zvečano vsebnost vitamina C, ker kajenje vpliva na slabšo absorpcijo vitamina C iz prehrane, prav tako se v telesu kadilcev vitamin C porablja in izloča hitreje.
  • Posameznikom brez energije se velikokrat priporoča dodatno uživanje b kompleksa ali vitamina C.
  • Posameznikom, ki niso dovolj izpostavljeni ali ne smejo biti izpostavljeni soncu se priporoča dodaten vnos vitamina D.
  • Posamezniki z visokim krvnim pritiskom – Kalcij in vitamin D omogočata naravno uravnavanje krvnega pritiska.
  • Starejšim se priporoča vnos kalcija, ki  je glavni gradnik kostnih tkiv, zato je priporočljiv tudi pri posameznikih, ki trpijo za kostnimi spremembami (osteoporoza aliosteopenija).
  • Športnikom oz. aktivnim posameznikom se rado priporoča magnezij, ki sprošča mišice in preprečuje mišične krče. Prav tako povečuje vzdržljivost in energijo posameznika.
  • Posamezniki, ki imajo migrene prav tako lahko trpijo zaradi pomanjkanja magnezija, ki pripomore k zmanjšanju trajanja migren, prav tako se glavoboli pojavljajo redkeje ali celo izginejo.