Zakaj potrebujemo vitamin K?

31. avg. 2015

Vitamin K je v maščobah topen vitamin, ki pripomore k ohranjanju zdravih kosti in normalnemu strjevanju krvi. Vitamin K je v naravi prisoten v dveh oblikah: vitamin K1 - filokinon in vitamin K2 - menakinon.

Znaki, da vam primanjkuje vitamina K

Največje tveganje zaradi pomanjkanja tega vitamina se kaže novorojenčkih in pri posameznikih, kateri trpijo zaradi poškodbe ali bolezni ledvic, cistično fibrozoceliakijovnetja črevesja ter bulimične osebe.

Kadar govorimo o pomanjkanju vitamina K, razlike med spoloma ni. Prav tako kot lahko pizadane ženske lahko v enaki meri tudi moške. Simptomi so anemija, modrice, krvavitve dlesni in nosu in močne menstrualne krvavitve. Nizke vrednosti menakinona (K2) lahko vodijo v osteoporozo in koronarne srčne bolezni.

Viri vitamina K

Vitamin K1 je glavna oblika vitamina K v hrani. Največ ga je v zeleni solati, cvetači, brokoliju, zeleni solati, kiviju, špinači, avokaduzelju, soji in jetrih, nekaj pa tudi v sojinem in olivnem olju ter v olju oljne repice. Vitamin K2 se nahaja v jajcih, mesumleku in mlečnih izdelkih.

Priporočen dnevni vnos

  • novorojenček: ob rojstvu injekcija vitamina K
  • dojenček - 6 mesecev: 2 µg/dan
  • dojenček 7 - 12 mesecev: 2,5 µg/dan
  • otrok 1 - 3 let: 30 µg/dan
  • otrok 4 - 8 let: 55 µg/dan
  • otrok 9 - 13 let: 60 µg/dan
  • mladostnik 14 - 18 let: 75 µg/dan
  • moški 19 let in starejši: 120 µg/dan
  • ženske 19 let in starejše: 90 µg/dan
  • nosečnice in doječe matere 90 µg/dan

Ali poznate izdelek Vitamini & Minerali?

  • 13 vitaminov in 11 mineralov, ki jih naše telo nujno potrebuje
  • vsebuje 30 µg vitamina K1 v eni tableti (40 % PDV)
  • za dobro delovanje imunskega sistema
  • za zaščito celic pred oksidativnim stresom
  • brez GMO
  • kapsule izdelane iz celuloze

PDV = priporočena dnevna doza


Nadaljujte z branjem:

VITAMINI IN ANTIOKSIDANTI | Vitamin A | Vitamin B | Vitamin C | Vitamin D | Vitamin E | Vitamin K | Matični mleček | Koencim Q10 | Astaxanthin | Resveratrol | Zakaj priporočamo ALL IN A DAY?