Za poslovneže: dihalne vaje za sproščanje

8. jan. 2014

Kadar smo zaradi preobilice dela in natrpanega urnika pod hudim stresom, je dobro poznati načine, kako se učinkovito sprostiti. Dihanje je osnova našega bivanja in s kvalitetnim in osredotočenim dihanjem lahko učinkovito obvladujemo stres.

Kadar smo pod velikim pritiskom, na dihanje preprosto pozabimo. V stresnih situacijah dihanje pogosto postane površinsko, vdihi so kratki, tako pa naš organizem ne dobi dovolj kisika za učinkovito delovanje. Zato je pomembno, da se, še posebej v stresnih obdobjih, spomnimo na to osnovno funkcijo našega telesa.

Dihanje za sproščen um

Dihalne vaje so izredno učinkovit način za sproščanje, saj s te, ko se osredotočimo na dihanje, pozabimo na vsakdanje skrbi, poleg tega svoj organizem oskrbimo z zalogo kisika. Dovolj je le 10 minut na dan. Tukaj so štiri predlogi za enostavne dihalne vaje:

1. Usedite se tako, da vam bo udobno, bodite sproščeni. Vdihnite skozi nos, med vdihovanjem štejte do 4. Nato začnite izdihovati zrak tako, da ga 'mečete' iz sebe počasi z nežnimi sunki. Pri tem sodeluje vaša trebušna prepona, čutili boste, kako se postopoma vaše telo širi. Vajo ponovite 3 do 4 krat oziroma tolikokrat, da se boste sprostili.

2. Stojte, dvignite iztegnjene roke v višino ramen in globoko vdihnite. Med izdihom počasi spuščajte roke. Ponovite večkrat.

3. Uležite se, zaprite oči. Skozi nos naredite globok vdih, počasi štejte do 3. Zrak, ki ga vdihujete najprej povlecite v trebuh, nato napolnite še pljuča. Zadržite dah kakšne tri sekunde, bodite umirjeni. Nato zrak izdihnite skozi usta, medtem štejte do 5. Vdih in izdih naj bosta tekoča, brez sunkov, napetosti. Večkrat ponovite, med dihanjem bodite pozorni na trebuh in prsni koš, kako se dvigujeta in spuščata.

4. Mačka: Postavite se na vse štiri, v položaj mačke, pogled usmerite v tla. Naredite globok in dolg vdih. Med vdihom dvignite glavo tako, da pogled usmerite naprej. Ob tem usločite hrbet navzdol, boke dvignite navzgor. Obdržite ta položaj kakšne tri sekunde, nato izdihnite in se vrnite v osnovni položaj. Vsi gibi naj bodo počasni, vsekakor ne sunkoviti. Pri tej vaji med vdihom odprete prsni koš in tako omogočite delovanje trebušni preponi in tako dobite veliko kisika.

Bodite osredotočeni

Pomembno je, da ste med vajami osredotočeni na dihanje in razmišljate izključno o dihanju in o tem, kaj se dogaja z vašim telesom. Odmislite tegobe, ki so vas pestile čez dan, pozabite na naloge, ki vas čakajo naslednjega dne. Bodite karseda umirjeni in sproščeni.

Oznake