Zdrava hrana, ki ni tako zdrava!

12. sep. 2018

Za zajtrk kosmiče, za kosilo testenine s paradižnikovo omako, zvečer pa si v kinu privoščite pokovko. Zveni zdravo, kaj ne? Ampak včasih zdrave izbire niso tako zdrave, kot se zdi na prvi pogled. Skupaj z našimi prehranskimi strokovnjaki smo izbrali 5 najpogostejših prehranskih napak, ki obremenjujejo naše telo, še posebno jetra.

1. Kosmiči za zajtrk

Granola in hrustljavi kosmiči – saj veste, tisti, ki tako omamno hrustajo – res vsebujejo nekaj vlaknin, vendar tudi v povprečju 19 gramov sladkorja v 100 gramih. In prav zato jih prehranski strokovnjaki prej uvrščajo med sladkarije kot med zdrava živila. Z eno povprečno skodelico kosmičev tako pojeste kar 4 žličke (20 gramov) sladkorja.

Po zadnjih priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije naj bi zaužili največ 25 gramov sladkorja na dan, kar pomeni, da večina to količino zaužije še preden se odpravi od doma! Prekomerno uživanje skritih sladkorjev pa je glavni razlog za preobremenjena in zamaščena jetra v razvitem svetu.

Kaj je boljša izbira? Pripravite si svojo mešanico kosmičev. Zmešajte ovsene kosmiče, oreščke, semena in suho sadje po svojem okusu in uživajte v kosmičih brez dodanega sladkorja!

2. Oreščki

Orehi, mandlji, lešniki, indijski oreščki, arašidi, pistacije in drugi, so vir dobrih maščob, obenem pa so bogat vir vlaknin, mineralov in vitaminov. Vendar vsebujejo tudi ogromno kalorij.

Najpogostejša napaka je, da jih zaužijemo preveč, pogosto celo pest, saj se jim težko upremo. Vendar imejte v mislih, da so oreščki prava kalorična bomba, ki lahko hitro doprinese h kopičenju kilogramov in zamaščenosti jeter.

Kaj je boljša izbira? Bodite zmerni: priporočen odmerek je približno za en palec oreščkov, kar pomeni do 15 gramov oziroma 5 orehov ali 8 lešnikov.

3. Paradižnikova omaka

Pogosto si v želji, da bi jedli čim bolj zdravo namesto smetanove omake testenine pripravimo s paradižnikovo. Navsezadnje naj bi šlo samo za paradižnik in začimbe. Če pa pogledamo deklaracijo, vidimo, da 100 gramov mezge vsebuje tudi do 12 gramov sladkorja, kar sta več kot 2 vrečki sladkorja za kavo. Podobno problematični so tudi kečap in kupljeni prelivi za solate (dressingi).

Kaj je boljša izbira? Če nimate na voljo svežega paradižnika, kupite pelate v kozarcu. Ti običajno vsebujejo le paradižnik in sol, včasih tudi vitamin C (askorbinsko kislino). Paradižnik popražite na čebuli, dodajte začimbe in prelijte čez testenine.

4. Sadni jogurt

Kupljen sadni jogurt je največji izgovor za zdravo živilo, ki mu v dobri veri pogosto nasedemo. Zakaj? Ker ima pravega sadja samo za vzorec (običajno od 3 do 12 %), za polnejši okus pa mu dodajo toliko več sladkorja in umetnih arom. Ko pojeste en lonček sadnega jogurta, v bistvu zaužijete sladico, saj pogosto vsebuje 5 dodanih žličk sladkorja!

Kaj je boljša izbira? V navaden jogurt dodajte sveže sadje (jagode, borovnice, maline). Tako boste ne le zaužili zvrhano mero probiotikov, ampak se tudi ognili kar 25 gramom sladkorja, ki jih običajno zaužijete s kupljenimi sadnimi jogurti.

5. Pokovka

V kinu ali doma pred televizorjem se ji preprosto ne moremo upreti. In pogosto si mislimo, da je precej zdrav prigrizek, saj gre samo za napihnjeno koruzo. Pa ni povsem tako.

Tista, ki jo kupimo v kinu, je pripravljena na maščobi ter potresena z večjo količino soli. Tako postane pokovka živilo polno kalorij in maščob. V širokem loku se moramo še posebno ogibati pokovke iz mikrovalovke, saj vsebuje največ škodljivih dodatkov.

Kaj je boljša izbira? Specite si jo sami! Pokovko pripravite na manjši količini sezamovega olja in jo na koncu le rahlo potresite s soljo.

Največ opravka s sladkorjem in z maščobami imajo prav jetra

Jetra so naš največji notranji organ in opravljajo prek 500 življenjsko pomembnih funkcij. Med drugim so naš glavni čistilni servis, ki poskrbi, da gre vse, kar ne sodi v telo, ven iz telesa.

Predelajo pa tudi vso hrano, ki jo pojemo, v tako obliko, da jo lahko naše telo uporabi. In seveda imajo tudi s sladkorjem in z maščobami dosti opravka. Pravzaprav toliko opravka, da se v skrajnem primeru, ko so preobremenjena s sladkorjem in maščobami, začne maščoba kopičiti med jetrnimi celicami. Temu stanju pravimo zamaščena jetra.

Razstrupljanje je NUJNO!

Privoščite svojim jetrom učinkovito razstrupljanje s kapsulami Hepafar forte. Ta vsebuje patentirano obliko pegastega badlja, najbolj raziskano sestavino za krepitev jeter. Ker pa naša jetra pegasti badelj težko izkoristijo, smo ga obdali s fosfolipidi, ki si jih lahko predstavljamo kot mikroskopsko oljno kapljico. To omogoči, da naša jetra pegasti badelj 10-krat bolje izkoristijo in si s tem zagotovijo 10-krat močnejši učinek v primerjavi z drugimi izdelki. Njegovo delovanje okrepijo še artičoka, naravni vitamin E in črni poper.