Zakaj potrebujemo cink?

31. avg. 2015

Cink je esencialen mineral za ljudi, živali in rastline.  Prisoten je v čisto vsakem tkivu, organu in tekočini našega telesa. Ima vlogo pri presnovi kislin in baz, ogljikovih hidratov, maščobnih kislin, makrohranil in pri sintezi DNK. Ima vlogo pri presnovi vitamina A in pri sintezi beljakovin.

Cink ima tudi vlogo pri plodnosti, razmnoževanju in pri delitvi celic. Ohranja vid in zdravo kožo. Ima vlogo pri delovanju imunskega sistema in pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom.

Z nezadostnim vnosom beljakovin v prehrani, lahko absorpcijo cinka zmanjšamo, prav tako jo zavirajo prevelike količine fosforja, vlaknine v žitih ter fitati v stročnicah in špinači. Zato moramo poskrbeti za zadosten vnos beljakovin.

Znaki, da vam primanjkuje cinka

Prvi zaki, da vam primanjkuje cinka se lahko kažejo z zgubo apetita, poslabšanim delovanjem imunskega sistema in dermatitisom. Pri hudem pomanjkanju se lahko pojavi zmanjšana zmožnost okušanja, pa tudi izpadanje las, driska in nevropsihične motnje. Prihaja tudi do motenj v spolnem razvoju pri moških in zaostajanja v rasti pri otrocih. Zaloge cinka v telesu niso zelo velike, zato je potreben stalen vnos.

Viri cinka

Meso (predvsem rdeče meso), morske školjke in jajca, so najboljši viri cinka, saj vsebujejo aminokisline, ki izboljšujejo absorpcijo cinka v telo. Zaradi vsebnosti relativno veliko fitinske kisline, ki zavira absorpcijo cinka, je posledično tudi razpoložljivost cinka iz rastlinskih virov je manjša.

Priporočen dnevni vnos

Priporočena dnevna količina cinka je od 8,6 do 15 mg.

Previsoki odmerki cinka (nad 40 mg dnevno) lahko zmanjšajo zaloge bakra v telesu, škodujejo imunskemu sistemu in znižajo vrednosti HDL (koristnega) holesterola.

 

Ali poznate izdelek Vitamini & Minerali?

  • 13 vitaminov in 11 mineralov, ki jih naše telo nujno potrebuje
  • vsebuje 15 mg cinka v eni tableti
  • za dobro delovanje imunskega sistema
  • za zaščito celic pred oksidativnim stresom
  • brez GMO
  • kapsule izdelane iz celuloze

Nadaljujte z branjem:

MINERALI | Magnezij | Kalcij | Železo | Cink | Jod | Selen | Zakaj priporočamo ALL IN A DAY?