Zakaj potrebujemo cink?

Magnezij | Kalcij | Železo | Cink| Jod | Selen

Cink je esencialen mineral za ljudi, živali in rastline.  Prisoten je v čisto vsakem tkivu, organu in tekočini našega telesa. Ima vlogo pri presnovi kislin in baz, ogljikovih hidratov, maščobnih kislin, makrohranil in pri sintezi DNK. Ima vlogo pri presnovi vitamina A in pri sintezi beljakovin.

Cink ima tudi vlogo pri plodnosti, razmnoževanju in pri delitvicelic. Ohranja vid in zdravokožo. Ima vlogo pri delovanju imunskegasistema in pri zaščiticelicpredoksidativnimstresom.

Z nezadostnim vnosom beljakovin v prehrani, lahko absorpcijo cinka zmanjšamo, prav tako jo zavirajo prevelike količine fosforja, vlaknine v žitih ter fitati v stročnicah in špinači. Zato moramo poskrbeti za zadosten vnos beljakovin.

Znaki, da vam primanjkuje cinka

Prvi zaki, da vam primanjkuje cinka se lahko kažejo z zgubo apetita, poslabšanim delovanjem imunskega sistema in dermatitisom. Pri hudem pomanjkanju se lahko pojavi zmanjšana zmožnost okušanja, pa tudi izpadanje las, driska in nevropsihičnemotnje. Prihaja tudi do motenj v spolnem razvoju pri moških in zaostajanja v rasti pri otrocih. Zaloge cinka v telesu niso zelo velike, zato je potreben stalen vnos.

Viri cinka

Meso (predvsem rdečemeso), morske školjke in jajca, so najboljši viri cinka, saj vsebujejo aminokisline, ki izboljšujejo absorpcijo cinka v telo. Zaradi vsebnosti relativno veliko fitinske kisline, ki zavira absorpcijo cinka, je posledično tudi razpoložljivost cinka iz rastlinskih virov je manjša.

Priporočen dnevni vnos

Priporočena dnevna količina cinka je od 8,6 do 15 mg.

Previsoki odmerki cinka (nad 40 mg dnevno) lahko zmanjšajo zaloge bakra v telesu, škodujejo imunskemu sistemuin znižajo vrednosti HDL (koristnega) holesterola.

 

Ali poznate izdelek Vitamini & Minerali?

  • 13 vitaminov in 11 mineralov, ki jih naše telo nujno potrebuje
  • vsebuje 15 mg cinka v eni tableti
  • za dobro delovanje imunskega sistema
  • za zaščito celic pred oksidativnim stresom
  • brez GMO
  • kapsule izdelane iz celuloze

Nadaljujte z branjem:

Magnezij | Kalcij | Železo | Cink| Jod | Selen