Hujšanje in krvna skupina A

5. maj. 2014

Peter D'Adamo je razvil teorijo diete na podlagi krvne skupine. Tako trdi, da krvna skupina A izhaja iz časa boja za preživetje, ko je zaloga mesa kopnela in je človek postajal vsejedec. Ljudje s to krvno skupino naj bi bili pogosto nagnjeni hormoskemu neravnovesju, višji ravni kortizola, nastanku raka ter imeli nizko raven želodčne kisline. Obstaja pa način prehranjevanja, ki preprečuje takšne in podobne bolezni, hkrati pa pomaga pri hujšanju.

Ljudje s to krvno skupino naj bi imeli premalo encimov in želodčne kisline, ki bi učinkovito prebavile živalske beljakovine. Tako se poveča tudi tveganje za nastanek raka.

Beljakovine, primerne za krvno skupino A

Beljakovine, primerne za krvno skupino A

Dobrodošle so beljakovine iz drugih virov. Najpomembnejši vir beljakovin so ribe:

  • losos,
  • mol,
  • polak,
  • polž,
  • sardela,
  • rdeči hlastač,
  • skuša,
  • krap,
  • ostriž,
  • postrv,
  • polenovka.

Izogibajte se hobotnice, jastoga, kozice, osliča, prekajenega lososa, rakovice, brancina, kaviarja, lignjev, mehkužcev, ostrigarjev in školjk.

Jajc, mleka in mlečnih izdelkov se načeloma raje izogibajte, če imate krvno skupino A in posezite po zelenjavi. Še posebej pomembni so sojini kalčki in fižol fava, to pa zaradi koristnih lektinov, ki preprečujejo  nastanek raka.

Priporočljivi so:  

  • leča,
  • miso,
  • sojini izdelki,
  • sojin,
  • zeleni, črni in črnooki fižol ter fižol adzuki in pinto.

Oreščki so pomemben sekundarni vir beljakovin za ljudi s krvno skupino A, je prepričan D'Adamo. Še posebej priporočljivi so orehi in lanena semena, ki pomagajo pri zaviranju nastanka raka. Na jedilnik pa je dobro vključiti še bučna semena, kikiriki in kikirikijevo maslo. Izogibajte pa se sončnicam, brazilskih oreščkov in pistacij.  

Ogljikovi hidrati, primerni za krvno skupino A

Za ljudi s to krvno skupino so žitarice eno temeljnih živil. Vendar je treba biti pozoren predvsem pri uživanju kompleksnejših ogljikovih hidratov. Tako lahko žita in koruza povzročijo zmanjšanje mišične mase in naraščanje maščobnega tkiva.

Izogibajte se tudi izdelkov iz polnovrednih žit. Eno izmed nujnih žit na jedilniku krvne skupine A pa naj bi bil amarant, ki  vsebuje lecitin, ki pomaga pri preprečevanju raka.  

Živila, ki so na seznamu D'Adamsa priporočljiva, so še:

  • ajda,
  • esenov kruh,
  • kruh iz sojine moke,
  • ovsena moka,
  • pšenični kruh,
  • riževa in ržena moka.

Izogibati pa se je treba pšenici (otrobi, kalčki, polnozrnati izdelki), koruzi koruzni in glutenski moki. 

Sadje in zelenjava, primerna za krvno skupino A

Zelenjava je zelo dobrodošla na jedilniku te krvne skupine. Vlaknine izboljšujejo prebavo, antioksidanti pomagajo čistiti organizem. Čebula vsebuje antioksidant kvercetin, ki je še posebej pomemben za ljudi s krvno skupino A. Priporočljive so artičoke in gozdne gobe, ki naj bi preprečevale nastanek raka.  

Priporočljiva je tudi

  • bela repa,
  • brokoli,
  • buča,
  • čebula,
  • česen,
  • hren,
  • ingver,
  • janež,
  • koleraba,
  • por,
  • radič,
  • regrat,
  • solata.

Izogibajte se marmeladam, gobam šiitake, jajčevcem, kislemu zelju in kumaricam, olivam, paradižniku, rabarbari, popru, sladkemu krompirju, zelju in cvetači.

Pri hujšanju je pomembna hrana, ki brzda učinke inzulina. Zato je treba previdneje izbirati sadje, primerno krvni skupini.  

  • Zmagovalec je ananas, sledijo mu pa
  • borovnice,
  • brusnice,
  • češnje,
  • fige,
  • grenivka,
  • limona,
  • limeta,
  • slive,
  • robidnice,
  • marelice,
  • robide.

Izogibajte se bananam, pomarančam, kokosu in jabolkom. 

Prehranska dopolnila, primerna za krvno skupino A

Prehranska dopolnila je treba izbrati glede na prehranjevalne navade, nivo fizične aktivnosti in zdravstvene težave. Na osnovi priporočenega jedilnika za krvno skupino A pa je priporočljivo razmisliti o uživanju:

Vitamini in minerali - če nam telo odklanja večjo količino hrane, nam lahko primanjkujejo tudi esencialni vitamini in minerali

Sensifer Plus - ob prehrani, ki temelji večinoma na zelenjavi, nam lahko primanjkuje železa, kar lahko pripelje do hudih nevšečnosti

Primer jedilnika

Zajtrk: sadni smoothie

Sestavine: ½ skodelice na kocke narezanega ananasa, ½ skodelice svežih brusnic ali zamrznjenih jagod,  ½ skodelice sojinega mleka, čajna žlička zdrobljenih lanenih semen.

Priprava: sestavine dobro premešajte v mikserju ali blenderju. Sojino mleko dodajajte počasi, odvisno od želene gostote soka.

Kosilo:  amarant z bučkami

Sestavine: skodelica amaranta, čebula, strok nasekljanega česna, bučka, sol, poper, šop peteršilja, origano, 3 žlice olivnega olja, 2 lovorova lista, ½ čajne žličke kurkume.

Priprava: amarant zjutraj namočite v vodi. Odcedite ga in ga z lovorovima listoma kuhajte v slani vodi približno 20 minut na zmernem ognju. Pazite, da daste ravno toliko vode, da se prekrijejo zrna, ker amarant tekočine ne vpija. Vodo raje dolivajte po potrebi.  

V ponvi ali voku na olju prepražite čebulo, nasekljan česen in kurkumo. Bučki narežite na kocke in dodajte čebuli in česnu. Premešajte in kuhajte 5 minut, nato dodajte amarant in ostale začimbe. Dobro premešajte. Postrezite s solato iz radiča. 

Večerja: solata s tofujem 

Sestavine: ½ skodelice sladke sojine omake, 2 žlici lahke sojine omake, 3 žlice limoninega soka, 2 žlici svežih in nasekljanih listov origana, kos tofuja, narezanega na koščke, strok česna. regrat (po izbiri).

Priprava: sojini omaki, limonin sok in origano premešajte. Po krožniku porazdelite koščke tofuja in prelijte z marinado, ki ste jo ravnokar pripravili. Posipajte z nasekljanim česnom. Če želite, preden začnete marinirati, tofu podložite z regratom.  Dober tek!

Oznake