Je jabolčni kis res "čarobna tabletka" za hujšanje?

28. avg. 2019

Verjetno je že vaša babica uporabljala jabolčni kis za čiščenje, ubijanje bakterij, razkuževanje, zdravljenje glivic na nohtih, bradavic in celo pri okužbah ušes. Uživali pa so ga tudi, saj so verjeli, da pomaga pri oblikovanju vitkejše postave. 

Kaj pa danes? Dokazano je, da ima jabolčni kis številne koristi za raven sladkorja v krvi in inzulina. Ravno zato je odličen dnevni dodatek za ljudi s sladkorno boleznijo, diabetesom in za vse, ki želijo ohraniti nizko raven sladkorja v krvi.

Kdo bi si mislil, da ima lahko tako osnovno živilo tako močeno vpliv na naše življenje?

Je res, da jabolčni kis pomaga tudi pri hujšanju, kot bi nekateri verjeli?

Presenetljivo, ampak pomaga. To so dokazale celo številne študije. 

  • Švedska študija je pokazala, da so preizkuševalci, ki so med obrokom zaužili tudi kis, poročali, da so se po obroku počutili bolj siti v primerjavi s tistimi, ki kisa niso uživali. Preprosto povedano, kis poskrbi za hitrejši občutek sitosti in posledično pomaga zmanjšati količino zaužite hrane.(2)
  • Ne gre samo občutek sitosti. Raziskava v Združenem kraljestvu kaže, da lahko ocetna kislina v kisu ustavi hrepenenje po hitri hrani in pomaga nadzirati apetit. (3)
  • Študija Carol Johnston iz univerze Arizona State pravi, da pitje jabolčnega kisa pred obrokom, polnega ogljikovih hidratov, zmanjša rast krvnega sladkorja, ki bi se običajno pojavila po obroku.(4)
  • Njena raziskava kaže tudi, da lahko ocetna kislina v kisu vpliva na prebavo zaužite hrane. Kis lahko torej prepreči absorpcijo določene količine zaužitega škroba v krvni obtok, kar zmanjša kalorični vnos.
  • Dvojno slepa, s placebom nadzorovana japonska raziskava iz leta 2009 je pokazala, da lahko redno uživanje jabolčnega kisa zmanjša trebušno maščobo in obseg pasu. (5)

Za vse te zdravstvene koristi, bi morali dnevno spiti vsaj 2 žlici jabolčnega kisa. Težava pa ni samo v okusu. Neposredno uživanje jabolčnega kisa lahko poškoduje tudi zobe in grlo.

CiderFit STRONG - okusen jabolčni napitek z močjo jabolčnega kisa. 

Na srečo, lahko v CiderFit STRONG-u dobite vso moč in prednosti jabolčnega kisa in več. Poleg jabolčnega kisa, vsebuje tudi druge naravne sestavine, ki podpirajo vaš trud pri hujšanju tako, da uravnavajo krvni sladkor in zavirajo hrepenenje po hrani. 

Viri:

  • S Johnston, Carol & M Kim, Cindy & J Buller, Amanda. (2004). Vinegar Improves Insulin Sensitivity to a High-Carbohydrate Meal in Subjects With Insulin Resistance or Type 2 Diabetes. Diabetes care. 27. 281-2. 10.2337/diacare.27.1.281.
  • Ostman, Elin & Granfeldt, Yvonne & Persson, L & Björck, I. (2005). Vinegar supplementation lowers glucose and insulin responses and increases satiety after a bread meal in healthy subjects. European journal of clinical nutrition. 59. 983-8. 10.1038/sj.ejcn.1602197.
  • Frost G, Sleeth ML, Sahuri-Arisoylu M, et al. The short-chain fatty acid acetate reduces appetite via a central homeostatic mechanism. Nat Commun. 2014;5:3611. Published 2014 Apr 29. doi:10.1038/ncomms4611
  • Johnston C, S, Steplewska I, Long C, A, Harris L, N, Ryals R, H: Examination of the Antiglycemic Properties of Vinegar in Healthy Adults. Ann Nutr Metab 2010;56:74-79. doi: 10.1159/000272133
  • Kondo, Tomoo & Kishi, Mikiya & Fushimi, Takashi & Ugajin, Shinobu & Kaga, Takayuki. (2009). Vinegar Intake Reduces Body Weight, Body Fat Mass, and Serum Triglyceride Levels in Obese Japanese Subjects. Bioscience, biotechnology, and biochemistry. 73. 1837-43. 10.1271/bbb.90231.