Namočite chia semena in uživajte v njihovih učinkih!

31. jan. 2017

Chia semena so super dodatek, ko želimo izgubiti telesno težo ali pa želimo pospešiti metabolizem. Ste jih že preizkusili? Ste vedeli, da povečujejo občutek sitosti? Da vsebujejo 3-krat več železa kot špinača?Da pospešujejo razgradnjo maščob? Redna uporaba prinaša super rezultate!

Ime chia nakazuje na izjemno moč – korenine chia semen segajo v čas Majev, zagrizenih bojevnikov, ki so se borili za svoje ozemlje in bogastvo. Zanimivo je, da smo jih Evropejci sprva sprejeli z nekolikšnim odporom; no, danes imajo polno veljavo.

Bistvo chia semen se kaže v njihovi preprosti, a učinkoviti uporabi. Dodamo k marsikateri jedi ne da bi obenem kaj spremenili okus jedi. Semena imajo namreč le prijeten in blag okus. Dodate jih lahko v smoothieje, omake, kruh in še kaj, ter spremljamo izjemne učinke. 

Kaj pa chia semena sploh dela tako mogočna?

  • vsebujejo 3-krat več antioksidantov kot borovnice
  • vsebujejo 2-krat več kalija kot banane
  • vsebujejo 3-krat več železa kot špinača
  • vsebujejo 5-krat več kalcija kot mleko
  • so odličen vir omega 3 in omega 6 maščob
  • vsebujejo 2-krat več beljakovin kot katerakoli druga semena

Chia semena vsebujejo kar 3-krat antioksidantov kot borovnice!

Zato so primerna tudi za tiste, ki želijo zaužiti več antioksidantov, imajo težave s slabokrvnostjo ali pa kalcij, ki prispeva k normalnemu strjevanju krvi, sproščanju energije pri presnovi in delovanju mišic.

Chia semena so bogata tudi z vlakninami, beljakovinami in pomembnimi aminokislinami. Absorbirajo lahko od 9 do 12-kratno količino vode v izjemno hitrem času – v manj kot 10 minutah. 

Primerna so tudi za tiste, ki želijo očistiti svoje telo, saj se v črevesju napihnejo in ga pomagajo očistiti. 

Chia semena za hujšanje? Da!

Chia semena imajo posebno moč v boju proti kalorijam in maščobam v hrani, a hkrati ne spreminja okusa hrane. Chia semena urejajo prebavo, nivo krvnega sladkorja, zagotavljajo energijo, dvignejo telesno moč in vzdržljivost in pomagajo pri procesu hujšanja. 

Chia semena povečujejo občutek sitosti, pospešujejo absorbcijo in razgradnjo maščob, imajo pa tudi nizek glikemični indeks.

Chia semena lahko kombinirate s sadjem, si pripravite puding ali pa smoothie. Dobro pašejo tudi v solate!

In, koliko imajo kalorij?

V vodi, ki ji dodamo chia semena, se ustvari gelu podoben ovoj. Ta je sicer nasiten, a napolnjen z vodo, zato nima kalorij

Kako jih uporabiti?

V vodo damo eno žličko chia semen in pustimo od 10 do 15 minut stati. V tem času se bodo chia semena napolnila z vodo in nastala bo gosta sluz. Vsebino popijemo. Chia semena si lahko vmešate tudi v jogurt, smoothieje, tudi v kruh in solate.

Vas zanima kruh s chia semeni? Božanski je! Pripravite ga tako >>