Pomanjkanje vitamina D

Številne evropske države pozivajo prebivalce, naj ostanejo doma in tako upočasnijo širjenje virusa, ki je občutno zaznamoval večino letošnjega leta. Zato ni nič čudnega, da številni med nami iščemo načine, kako okrepiti svoj imunski sistem. 

Ob ukrepih za ohranjanje socialne distance smo, z izjemo dela in pomembnejših opravkov, večinoma obtičali doma. Zato ni prav nič čudnega, če ste se začeli spraševati, kako ohranjati nesrečno kombinacijo pomanjkanja sončnih žarkov, pomanjkanja gibanja in ne ravno zdrave prehrane pod nadzorom.

Se vam to dogaja vsako zimo?

Ste se že kdaj zalotili, da se pogosto pritožujete zaradi neprestane utrujenosti in nenehnih prehladov, ki so še pogostejši v zimskih mesecih? Ali pa ste morda opazili, da ste potrti povsem brez pravega razloga? Bolje, da sploh ne začnemo govoriti o bolečih mišicah in sklepih, kajne?

Vse to so namreč lahko znaki, da vam primanjkuje vitamina D.

Skrivnost sončnega vitamina

Vitamin D nastaja, ko je naša koža izpostavljena sončnim žarkom. Nekaj ga najdemo tudi v določenih živilih, na primer v mastnih ribah ali rumenjaku.

V telesu ima številne pomembne vloge:

  • Prispeva k normalnemu delovanju imunskega sistema
  • Pomaga ohranjati normalno delovanje mišic
  • Podpira zdravje kosti in zob
  • Pripomore k normalni absorpciji in uporabi kalcija in fosforja
  • Podpira normalno delitev celic

Čeprav je vitamin D ključnega pomena za naše telo, ga številnim primanjkuje.

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto

Ocenjuje se, da se s pomanjkanjem vitamina D srečuje 1 milijarda ljudi po vsem svetu.* V Evropi 40-75% prebivalstva nima zadostnih količin tega pomembnega vitamina.

V teh dneh vsi potrebujemo vitamin D!

Zaradi kratkih, temnejših dni med oktobrom in aprilom nismo dovolj izpostavljeni sončnim žarkom in naše telo ne more proizvesti vitamina D v zadostnih količinah, zato moramo poiskati drug vir.

Na žalost je praktično nemogoče doseči zadovoljivo raven samo z ribami in rumenjaki. Večino dneva trenutno preživimo v zaprtih prostorih in tudi to je pomemben dejavnik tveganja za pomanjkanje vitamina D – prav tako kot nekaj odvečnih kilogramov. Maščobne celice v telesu namreč delujejo kot skladišče vitamina D, zato je ta telesu manj dostopen.

Znaki, ki nakazujejo na pomanjkanje vitamina D, so lahko precej subtilni in jih je težko prepoznati, še posebej v zimskih mesecih – zato je zdaj čas za ukrepanje. In če bi vam morali predlagati samo 1 vitamin, ki ga morate jemati to zimo, je to zagotovo vitamin D.

Tudi vi lahko izkoristite pozitivne učinke, ki jih prinaša dodaten vnos vitamina D. Poskrbite za dovolj sončnega vitamina, ki je izjemno pomemben za vaš imunski sistem, zdrave kosti in normalno delovanje mišic.

ALL IN A DAY Vitamin D3 vsebuje močno formulo s kar 4000 IE (100 μg) vitamina D3. Ne vsebuje umetnih barvil in je na voljo v majhnih kapsulah, ki so preproste za zaužitje.

Vir: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4143492/