5 razlogov, zakaj morate začeti jemati L-karnitin

18. maj. 2018

Hujšate, telovadite, pijete proteinske napitke… mišic pa ni? Ste pomislili tudi na L-karnitin? Med tistimi, ki želijo izgubiti maščobo in pridobiti mišično maso, je karnitin dobro poznana aminokislina. Zakaj?

Kako se L-karnitin razlikuje od drugih pogosto uporabljanih stimulansov pred treningom, na primer fat burnerjev? L-karnitin ni stimulans, ampak je nujna snov v našem telesu. Naše telo karnitin sicer samo proizvaja, ampak zaradi neuravnotežene prehrane, povečanih naporov ali starostnih sprememb, se ta proizvodnja upočasni.

Naloga L-karnitina je, da večino maščob, ki jih pojemo s hrano (t. i. dolgoverižne maščobne kisline), ponese v tisti del celice, ki je zadolžen za kurjenje maščobe za energijo – v t. i. celične tovarne energije mitohondrije. Šele tam se maščoba pokuri za energijo.

1) Pospešeno kurjenje maščob

Brez karnitina večine maščobe, ki jo pojemo, ne bi mogli uporabiti za energijo. Več kot je karnitina, večja je poraba maščobe in manjše je njeno skladiščenje.

2) Povečanje mišične mase

Ko ste telesno aktivni, telo porablja več energije. Ker L-karnitin poveča izrabo maščob za energijo, telo pusti pri miru lastne telesne beljakovine in glikogenske rezerve (rezerva sladkorja v jetrih in mišicah, mišljena za nujne primere). To pomeni, da med vadbo ne boste izgubljali lastnih beljakovin (mišic), ampak maščobne zaloge.

Drug način, kako karnitin vpliva na mišično izgradnjo, je, da zmanjša drobne mišične poškodbe, ki se normalno zgodijo ob vsakemu izvajanju vadbe. Ker je manj mišičnih poškodb, je tudi manj poškodb receptorjev za testosteron. Raziskave so pokazale, da karnitin poleg tega tudi poveča število testosteronskih receptorjev. To pomeni, da se lahko več testosterona veže na ta sprejemna mesta in izvaja svoj vpliv na povečanje mišične mase.

Tako so tudi dokazali, da je karnitin učinkovita pomoč pri povečevanju obremenitve mišic. To preprosto pomeni, da lahko intenzivneje vadite, ne da bi čutili utrujenost.

3) Hitrejša regeneracija

L- karnitin pripomore k hitrejši regeneraciji mišic prek različnih mehanizmov delovanja.

En mehanizem je povezan s  karnitinovo vlogo pri kurjenju maščobe: ker telo s pomočjo karnitina za energijo v prvi vrsti kuri maščobe, se tako ohranja rezerva glikogena in lastnih beljakovin. Rezultat: manj mikropoškodb med vadbo, hitrejša regeneracija

Drug mehanizem je povezan z boljšo izrabo testosterona (znanega »zidarja mišic«) zaradi povečane koncentracije testosteronskih receptorjev.

Tretji mehanizem pa je preprečevanje delovanja prostih radikalov, ki poškodujejo mišična vlakna – karnitin ima namreč tudi vlogo antioksidanta v mišicah.

4) Spodbuja zdravje srca in ožilja

Ker iz krvnega obtoka pobere maščobe, prepreči, da bi višek maščob povzročal težave v telesu. S tem varovalno vpliva na žile in deluje preventivno pri aterosklerozi (pomaga preprečiti »zamašitev« žil).

5) Lepši videz kože

Ker L-karnitin pobira maščobo, da bi jo odpeljal v kurjenje, zmanjša tudi njeno odvečno izločanje iz žlez lojnic v koži. Zato je koža videti manj zamaščena, zmanjša pa se tudi pojavnost mozoljčkov in ogrcev.

Kateri je najčistejši L-KARNITIN na trgu?

 L-CARNITINE PURE 500 je vrhunski L-karnitin iz priznanega švicarskega podjetja Lonza.

Najčistejši L-karnitin na tržišču z dokazanimi učinki: 16 % večje kurjenje maščob in 5x hitrejše spreminjanje maščob v energijo.