Ali čutite, kot bi vam stiskalo glavo?

Ali čutite, kot bi vam stiskalo glavo?

10. jun. 2016

Ni ga junaka, ki ne bi vsaj občasno izkusil trdo roko glavobola. Za nekatere pa je glavobol reden spremljevalec, ki jim zelo poslabša kakovost življenja. Med najpogostejšimi oblikami so tenzijski glavoboli, ki so ime dobili po občutenju tenzije (napetosti). Predstavljamo vam nekaj načinov, kako se rešiti tovrstnega glavobola.

Kako prepoznate tenzijski glavobol?

Občutite ga kot stiskanje glave in napetost v predelu senc, čela, obraza in vratu. Traja od nekaj ur do nekaj dni, največkrat je občasen, pri nekaterih pa se lahko pojavlja kronično (nad 15 dni v mesecu). 

Vzroki za tenzijske glavobole

Tenzijski glavobol se najpogosteje pojavi zaradi psihične napetosti, utrujenosti, obremenjenosti oči in slabe drže (za računalnikom ali v avtomobilu). Sprožijo ga lahko tudi pomanjkanje spanja, lakota, jeza in občutek strahu, cigaretni dim in uživanje nekaterih vrst hrane.

Kako odpravimo vzroke

Da bi se rešili takšnega glavobola, je najprej treba odpraviti vzrok. Nekaterim pomagajo metode sproščanja, kot sta meditacija in avtogeni trening, ali umirjena vadba, kot so joga, tai chi in ples. Bodite tudi pozorni na svoj položaj telesa med večurnim sedenjem v službi ali avtomobilu. Potrudite se sedeti čim bolj vzravnano, se pogosto raztegniti in čim manj po nepotrebnem obremenjevati oči. Več o tej vsebini TUKAJ >>

Kakšno vlogo igra prehrana

Tu naj na prvem mestu omenimo, da je med pogosto spregledanimi vzroki za glavobol tudi dehidracija. Zato imejte plastenko vode vedno pri roki, tudi med sprehodom in na poti.

Med sprožilci tenzijskih glavobolov so:

  • procesirana živila s številnimi aditivi, konzervansi, ojačevalci okusov, umetnimi barvili in aromami, emulgatorji in podobno,
  • prečiščeni ogljikovi hidrati (sladkarije, slano in sladko pecivo, oluščena, bela žita in izdelki iz njih), ki povzročijo veliko nihanje sladkorja v krvi,
  • nezadostno uživanje protivnetnih živil, kot sta sadje in zelenjava, ki imata obilico vitaminov, mineralov in vlaknin, ter
  • prekomerna poraba kave in alkohola.

Torej so tudi kot preventiva pred tenzijskim glavobolom priporočljivi redni in uravnoteženi obroki s polnovrednimi živili. O tem smo v Sensilab novicah že dosti pisali.

Dobra pomoč pri tenzijskem glavobolu pa je tudi magnezij, ki pomaga sproščati mišice. Med prehranskimi dopolnili je najboljša izbira naravno pridobljeni magnezij, saj ga naše telo lažje prepoznava in boljše absorbira. Tak je tudi 100% naraven ALL IN A DAY Magnezij, pridobljen iz morske vode, ki ga naše telo lahko zelo hitro uporabi.