3 razlogi, zakaj ne pijte pred ali po vadbi

17. dec. 2013 | Objavil Ana Ugrin

Občasno posežete po alkoholu – ali za sprostitev ali za užitek, morda iz navade? Če vas njegovi učinki in posledice, ki jih ima za telo, ne motijo, premislite o pitju vsaj takrat, ko ste fizično aktivni. 

Številne študije so pokazale, da ima uživanje alkohola pred športno aktivnostjo negativen učinek: 

  • Zmanjšuje natančnost
  • Zmanjšuje ravnotežje in reakcijski čas
  • Upočasnjuje vizualno sledenje in obdelavo podatkov
  • Zmanjšuje moč, moč mišic in vzdržljivost mišic
  • Dehidrira telo

Kaj se zgodi s telesom, ko spijemo alkohol

Ko zaužijemo alhkohol, se ta skozi stene praznega želodca absorbira in pride do naših možganov v eni minuti. 

Približno 20 % alkohola se absorbira v kri direktno iz želodca, preostalih 80 % pa se absorbira iz tankega črevesja. 

Vnos alkohola v telo zavira delovanje nevrotransmiterja v možganih, kar vpliva na zaznavo čutnih informacij. Zato pride do popačenja informacij o razdaljah med objekti, hitrosti premikanja objektov, temperaturi okolja, … 

Rezultat so simptomi alkoholne opitosti: zamegljen vid, nerazločen govor, izguba ravnotežja, povečano znojenje in zmanjšan občutek bolečine. Zaradi alkohola se preneha proizvajati hormon, ki uravnava izgubo tekočine, kar povzroči dehidracijo. 

Po vadbi na pivo? Ne, hvala!

1.Vnos kalorij

Če si po vadbi privoščite eno veliko pivo, ki ima v povprečju 250 kalorij, v veliki meri izničite učinek pravkar opravljene vadbe. 

Alkohol ima s 7 kalorijami na gram dvakrat več kalorij kot gram beljakovin ali ogljikovih hidratov, vendar manj kot gram maščob. 

Kalorije alkohola, imenujemo »prazne« kalorije, saj alkoholne pijače vsebujejo le zanemarljive količine za telo pomembnih hranljivih snovi. 

Presežek kalorij pridobljenih iz alkohola se tako shrani le kot dodatna maščoba.

Poleg tega alkohol ovira absorpcijo in porabo več vitaminov in mineralov, zaradi česar se upočasni presnova beljakovin in ogljikovih hidratov. To privede do katabolnega stanja presnove (stanje pri katerem med drugim poteka tudi razgradnje mišičnih beljakovin), kjer začne telo za energijo izkoriščati vaše trdo zaslužene mišice. 

2.Vpliv na izgorevanje maščob

Vaše telo ni namenjeno shranjevanju alkohola na kakršen koli način, kar pomeni, da ga telo nemudoma začne izločati. 

Telo bo vadbo mrzlično izkoristilo najprej za izločanje alkohola in ne za porabo zalog maščob. Alkohol vpliva na presnovo beljakovin in maščob v jetrih in povzroča motnje v proizvajanju encimov trebušne slinavke, potrebnih za presnovo maščob. 

Posledica tega je nezmožnost telesa za mobilizacijo maščobe iz krvi, kar povzroči zvišane vrednosti krvnih lipidov. 

Alkohol povzroča sproščanje inzulina, ki poveča presnovo glikogena v jetrih. Končni rezultat je močno nagnjenje k shranjevanju telesne maščobe, zaradi česar težko ohranjamo vitko postavo. 

Zniža se raven energije, vzdržljivosti in moči, kar še dodatno ovira željo do izvajanja vadbe. 

3.Dehidracija 

Slabo počutje po pitju alkohola je znak, da ste močno dehidrirani. Omotica, utripajoči glavobol, prekomerna žeja, bledica in tresenje so posledica pomanjkanja tekočine v telesu. 

Poskus vadbe, ko ste dehidrirani, povzroči zelo slabo učinkovitost, povečano tveganje za nastanek poškodb, povečano zaznavo napora in občutek upočasnjenosti, kar ni priporočljivo, če želite doseči napredek v telovadnici. 


Oznake