7 nujnih odgovorov za uspešno hujšanje

25. maj. 2015

Ker je poletje pred vrati in je hujšanje najbolj pogosta tema v revijah, časopisih in drugih medijih, si poglejmo nekaj idej, ki so nujne, če želimo doseči željeni cilj. 

Poglejmo si nekaj najbolj pomembnih odgovorov, brez katerih bo hujšanje oteženo:

  • Naša zgodovina: vse se začne pri naši zgodovini in kakšni smo bili v preteklosti. Tukaj se osredotočimo na prekomerno težo, način prehranjevanja in kje se maščobe nabirajo oz. so se nabirale v preteklosti. 
  • Kalorični vnos in razmerja: ni vsaka kalorija enake vrednosti. Primer je žlica sladkorja, ki ima 60 kalorij, vendar se teh 60 kalorij precej lažje absorbira kot 60 kalorij iz chia semen. V chia semenih imamo vlaknine, maščobe in beljakovine, ki potrebujejo več časa in energije za prebavo. Chia semena imajo nižji glikemični indeks in nižjo glikemično obremenitev kot sladkor. Za pravilno razgradnjo in absorpcijo, potrebujemo večjo koncentracijo želodčne kisline in večje število encimov, saj ni vsaka kalorija enaka. Med drugim je tu pomembna prebava, absorpcija in odvajanje.
  • Telesni tipza katerega niso vsi načini prehranjevanja učinkoviti: osnova je, da določimo naš tip telesa oz. našo genetsko predispozicijo. Poznamo tri vrste, in sicer:
    • Ektomorfi, ki so v osnovi bolj suhe postave in lahko tolerirajo ogljikove hidrate ter jim daljši tek ni problematičen. Njihova presnova je zelo hitra. Nagnjeni so k večji občutljivosti, na kateholamine oz. na adrenalin in noradrenalin.
    • Endomorfi imajo težje kosti, povečano mišično maso in večjo tendenco k nabiranju maščob. To je razlog za manj ogljikovih hidratov v prehrani, več maščob in beljakovin ter veliko zelenjave.
    • Mesomorfi so mešanica obeh zgoraj navedenih. Imajo več mišične mase in so bolj atletske postave, če so aktivni. V osnovi imajo več testosterona in GH hormona, ki skrbi za boljšo regeneracijo in večji atletski potencial.
  • Kje se nabirajo maščobne obloge? To je nadvse pomembno, ker izraža hormonsko sliko telesa oz. kaj dejansko se dogaja v telesu in kaj nam telo hoče povedati. Vemo, da je maščoba okoli trebuha povezana s stresnim hormonom in inzulinom. Pomembno je, da identificiramo in ugotovimo, zakaj se nam maščoba nabira na določenem mestu. Tukaj je individualnost na prvem mestu. Primer je tudi nabiranje maščob okoli stegen, ki nazorno kaže nepravilno presnovo estrogena v jetrih in zasičenih receptorjih. Individualnost je ključ do uspeha.
  • Naše zdravstveno stanje. V mislih imam naše fizično stanje ščitnice,  nadledvične žleze oz. izgorelost, stanje črevesja, prebave itd. Vse to bo vplivalo na našo pot do željenega cilja.
  • Brez prave slike o tem kaj si želimo, ni mogoče doseči končnega rezultata.  Vendar mora le-ta biti v mejah sprejemljivega oz. realnega. Opažam, da imajo ljudje povsem nadrealne cilje in to velja za obe smeri ali se podcenjujejo ali pa precenjujejo.

To je bilo sedem  vprašanj oz. odgovorov, ki jih moramo dobiti, če želimo uspešno shujšati. Za dolgoročni in kratkoročni uspeh, je individualnost ključ do uspeha.

Za olajšano pot in strokovno pot se obrnite na nas»

Miran Kajtna

Poiščite najustreznejšo rešitev!