5 načinov za uravnavanje kortizola

8. jan. 2014

Kortizol je stresni hormon, ki vpliva na krvni pritisk, zdravje srca in ožilja, odpornost in telesno težo. Dolgoročno je odgovoren za številne prezgodnje smrti, nekakovostno staranje in celo težave v mlajših letih. Spoznajte, kako ga lahko ukrotite.

Ne popustite psihičnemu in emocionalnemu stresu, kateremu smo v sodobnem svetu ves čas podvrženi. Če se boste naučili spopadati s stresom in nadzorovati hormon kortizol, ki se sprosti takrat, kadar smo v nevarnosti oz. stresni situaciji, boste lažje:

  • Regulirali svojo telesno težo
  • Ohranili svojo odpornost
  • Ohranili zdravo srce in ožilje
  • Pomagali svojim psihičnim in mentalnim funkcijam

Privoščite se pravi črni čaj

Čeprav večinoma poslušamo o antioksidativni moči zelenega čaja, vam bo pri uravnavanju kortizola bolj pomagal črni čaj. Raziskave so pokazale, da tistim, ki redno uživajo črni čaj, nivo kortizola upade 47 %  že uro po opravljeni nalogi oz. končani stresni situaciji. Tistim, ki črnega čaja ne pijejo, so uro po stresni situaciji izmerili le 27-odstoten upad kortizola.

Nasmejite se

Prijatelji, ki vas nasmejijo so najdragocenejša pomoč pri upravljanju stresa. Pravi smeh iz srca zniža nivo kortizola za skoraj polovico!

Poslušajte glasbo

Pripravljate večerjo za celo družino in ste vse bolj pod stresom? Skušate v glasni pisarni opraviti svoje delo, pa se kar ne morete sprostiti? Poiščite svoje slušalke in si zaigrajte najljubšo glasbo na telefonu, računalniku ali mp3 predvajalniku.

Meditirajte

Meditacija lahko močno vpliva na znižanje krvnega pritiska in kortizola. Če imate odpor do starodavnih meditativnih tehnik, si vsak dan vzemite vsaj pet minut in se koncentrirajte le na svoje dihanje. Časoma boste opazili, da boste to začeli delati v stresnih situacijah avtomatično.

Naspite se

Že dolgo nas učijo, da vsako noč potrebujemo 8 ur spanja, da se v celoti regeneriramo in spočijemo. Zadosten spanec vpliva tudi na kortizol. Če boste spali le 6 ur boste imeli čez dan 50 % več kortizola v krvnem obtoku kot če bi spali 8 ur. 

Oznake