5 nasvetov, kako ohraniti težo

5 nasvetov, kako ohraniti težo

17. dec. 2013 | Objavil Katja Puntar

Večni problemi s težo! Vse več ljudi se spopada z njimi. Nekateri je ne morejo pridobiti, drugi ohraniti in tretji izgubiti. S tem, ko izgubimo težo, pa se naša zgodba šele začenja. Naučiti se moramo, kako jo ohraniti, saj se prepogosto prepustimo premamiti starim razvadam. S tem, ko smo shujšali, smo spremenili življenjski slog. Posvojite ta zdrav način življenja, ki ste ga začeli živeti. Zdaj je vaš, naj tako tudi ostane.

1. Vedno preverite zakaj ste lačni.Če se vam zgodi, da se zalotite, kako se bašete z nezdravo hrano, se vprašajte: »Zakaj jem?«.Poglobite se vase in poiščite razloge in sprožilce za prenajedanje pred dieto in tiste, ki vas silijo k temu v tem trenutku. Najpogosteje se ponavljajo. Zdaj je čas, da se soočite z njimi in jih tako tudi odpravite.

2. Zaužijte dan in aktivno izkoristite prosti čas. Naredite si urnik obveznosti, ki vam bo pomagal najti skrite proste minute. In če imate med aktivnostmi le 15 minut prostega časa, ne glejte v zrak. Hodite, berite, naredite nekaj, kar vam je ljubo.Ohranite kontrolo.Tudi tehtnice ne pospravljajte pod posteljo ali za omaro, ampak se tehtajte vsaka dva tedna. Tako boste imeli kontrolo nad dogajanjem. Raziskave so pokazale, da je med posamezniki, ki so ohranili težo največ tistih, ki se redno tehtajo.

3. Ostanite v ravnovesju. Ne uvajajte nazaj starih navad in ohranite mirno kri. Z redno meditacijo se sproščate in zavirate stresni hormon kortizol, ki upočasnjuje presnovo. Za zdravo telo je torej potreben tudi zdrav um. Ukvarjajte se z obema. Že manjša aktivnost je boljša kot pasivnost. Na primer, če stojite namesto da bi sedeli, kurite enkrat več energije. To pa ne bo dovolj za ohranjanje telesne teže. Če boste vsaj trikrat na teden fizično aktivni, boste ob zdravi prehrani ohranili težo. In če ste se že izpisali iz vseh tečajev, hodite. Hitra hoja bo pokurila odvečno energijo, ki bi jo sicer kopičili. Nikar pa se ne vzgajajte preveč po špartansko. Nagradite se, saj ste si zaslužili! Nihče vam ne bo očital, če boste pojedli manjši zalogaj nezdrave hrane. Vendar pazite na porcije in pazite, da zaužijete najmanj 80% zdrave hrane na dan.

4. Poiščite trik, metodo, kako se boste lahko ognil želji po nezdravi hrani. Izvirne rošade s hrano so koristne. Zamenjajte majonezo z gorčico, margarino z namazom iz semen.Posadite začimbe, ki jih imate ob zdravih jedeh najraje. So dobra spodbuda k zdravi kuhi. Priporočamo, da jih posadite v lončke in jih gojite v kuhinji, da bodo vedno pri roki. Namig: če se odločite za pekoče začimbe, boste z njimi pospešili presnovo.

5. Lačni v trgovino? Nikar! Hvaležna vam bosta tako telo kot denarnica. Prazen želodec nas pogosto prisili, da kupimo več hrane. Torej, poskrbite za to, da hrano kupujete siti. Sicer obstaja tudi večja možnost, da boste segli po nezdravi sladki ali mastni hrani.

Oznake