5 nasvetov, kako se upreti slabi hrani

17. dec. 2013

Končno smo dočakali poletje in svojih odvečnih kilogramov ne moremo več skriti. Pa ne le to. Četudi bi jih zakrili z ohlapnimi in lahkimi oblačili, nas bodo bremenili tako, da nam bo vroče in naporno v poletnih dneh. Zato priporočamo, da pijete dovolj vode, poleg tega pa se uprete predelanim hidratom in nasičenim maščobam, ki se skrivajo v hitri hrani, pecivu in sladkarijah.

Zbrali smo 5 trikov, kako se jim upreti:

1. Ne popustite

Uprite se skušnjavi. Naše telo z nami ves čas komunicira. Ko bo utrujeno, nervozno ali v pomanjkanju, nam bo to skušalo povedati. V hitrem tempu pa smo ga nehali poslušati in namesto, da bi mu zagotovili dovolj spanca, počitka, muzičnega užitka, sproščanja, tekočine in podobno, pogosto posežemo po najlažjem – hitri hrani, sladicah in alkoholu. Ne popustimo tem skušnjavam. Odkrijmo, kaj naše telo res želi in potrebuje.

2. Odkrijte zdrave različice pregreh

Včasih se skušnjavam preprosto ne moremo več upirati. A preden posežete po tistem ocvrtem krompirčku ali tortici, premislite, ali lahko to hrano pripravite sami – na bolj zdrav način.

  • Pečen krompirček lahko enako dober naredite sami v pečici, če ga narežete, dobro posušite, stresete na pekač, obložen s papirjem za peko, ga pokapate z žlico olja in zapečete na 180 do 200°C. Preden postrežemo, ga posolimo.
  • Ocvrt sir je lahko tudi manj mastna jed. Mozzarelo ali lahek sir narežite na ozke palčke, jih pomočite v stepen beljak, nato pa v mešanico drobljenega lanenega semena in drobtin. Pokapajte z žlico olja in potresite na s peki papirjem obložen pekač. Pecite na 180 do 200°C.
  • Že tri dni sanjarite o čokoladi, in ne verjamete, da se ji boste lahko še dolgo upirali? V mešalniku zmešajte pol avokada, pol zrele banane, datelj ali žlico agavinega sirupa ali malo stevie, žlico presne čokolade v prahu in malce vanilije. Krema bo zadovoljila še tako zahtevnega sladokusca.
  • Se vse težje upirate vsem stojnicam s sladoledom? S paličnim mešalnikom zmešajte 1 zmrznjeno banano, žlico ali dve zmrznjenih borovnic ali jagod, dodajte stevio ali agavin sirup in malce vanilije. Če je mešalnik prešibak, da bi lahko zmrznjeno sadje zmešali, lahko dodate nekaj posnetega mleka ali jogurta.

3. Prav, obupajte, ampak ne lažite si

Če kdaj pa kdaj popustite in vendarle posežete po čokoladnih bombonih ali piškotih, upoštevajte majhen trik. Shranite vse ovitke zaužitih sladkorčkov in sladic – v prozornem kozarcu na vidnem mestu. Tako vas bo opominjal, kdaj in kolikokrat ste popustili.

4. Malce motivacije nikoli ne škodi

Ali vaša želja po sladki, mastni in predelani hrani postaja večja od tiste, ki vas je spodbudila k hujšanju in zdravemu življenju? Opomnite se, čemu ste začeli. Napišite ali narišite si to, izrežite iz revij ali natisnite iz spleta. Obdajte se z motivacijskimi nasveti in slikami. Tudi v kozarec s piškoti lahko skrijete kakšno sliko.

5. Pregreha za nagrado

Niste perfekcionist? Verjamete, da se je za trdo delo treba kdaj pa kdaj tudi nagraditi, pa četudi to pomeni, da boste s tem pregrešili pravila? Da bo trdega dela več kot pregreh, si zapisujte, kolikokrat ste se pregreham uspešno odpovedali. Vsakič, ko boste premagali svojo željo in ostali zvesti svojemu cilju, si dajte točko. Ko boste zbrali 15 točk, se nagradite. Nato se štetje začne na novo.

Oznake