6 načinov, kako izboljšati prebavo

1. jun. 2015

Vemo, da je večina mikro hranil v našem telesu odvisna od našega prehranjevanja. Zato je pomembno, da naša prebava deluje optimalno, v nasprotnem bo kvaliteta našega življenja zelo omejena.

So vam znani naslednji simptomi:

  • Napihovanje
  • Spahovanje;
  • Plini;
  • Pomanjkanje določenih mineralov in vitaminov, ki za seboj potegnejo celo vrsto drugih procesov in posledično poslabšajo delovanje imunskega sistema,
  • Infekcije z bakterijami ali paraziti. (Ena izmed lastnosti želodčne kisline je tudi razkuževanje)

Pravilna in optimalna prebava je še kako pomembna, saj je delovanje določenih encimov odvisen od zadostne koncentracije želodčne kisline, le ti pa so povezani s pravilnim delovanjem posameznih hormonov.

Če se usmerimo samo na zadostno količino želodčne kisline, ki je osnova vseh nadaljnjih procesov prebave, vam bodo prav prišli naslednji "triki":

  1. Žvečenje, večina ljudi se ne zaveda, kako pomembno je žvečenje in zavestno prehranjevanje. Jasno je, da mora hrana biti primerno prežvečena, saj aktivacija določenih encimov poteka že v ustih. Signal, ki potuje kot okus in vonj do naših možganov, dodatno aktivira encime in druge procese prebave in še pojedli boste manj.
  2. Ingverjev čaj, ki se že stoletja uporablja v primeru prebavnih motenj. Lahko je tudi svež ingver, 15-20 min pred obrokom.
  3. Kis, ki zaradi svoje kislosti zniža Ph v želodcu. Pri tem je zelo učinkovit, vendar bi vas rad opomnil, da je vseeno treba biti previden, da ne pride do nepotrebnih poškodb požiralnega dela sluznice, ravno zaradi nizkega Ph. Poleg boljše prebave poskrbi za večjo sitost in nižji krvni sladkor.
  4. Fermentirana zelenjava je zaradi delne fermentacije že deloma prebavljena hrana. Še posebej moramo tukaj izpostaviti vlaknine, ki so že v deloma prebavljenem stanju. Poleg prebavljenih vlaknin ima fermentirana hrana nizek Ph, kar ugodno vpliva na nivo želodčne kisline. Malce bolj naj bodo pozorni ljudje z visokim histaminom in tisti, ki imajo razrast bakterij malega črevesja.Toplo vam priporočam grenčice: regrat, korenina angelike, encijan, komarček, ingver in še bi lahko našteval, so zelo dobrodošli, saj pomagajo pri detoksikaciji.
  5. Betain HCL, najmočnejši od vseh dodatkov. Lahko je kot mešanica z drugimi encimi  kot je recimo pepsin.  Pepsin je encim odgovoren za absorpcijo beljakovin. Hcl je najbolj učinkovit in najmočnejši. Predvideva se, da ima 60% prebivalstva premalo želodčne kisline za pravilno razkrajanje in posledično pravilno absorpcijo hrane.  Brez zadostne količine hcl lahko privede do pomanjkanja železa, b12, cinka, bakra, selena, vitamina K, b9 oz. folata. Predvsem pa lahko privede do puščajoče membrane malega oz. tankega črevesja, tako imenovanega "leaky gut". 

Celostni pristop

Pri vseh odpravljanju težav je vedno dobrodošlo pogledati iz več zornih kotov ter ugotoviti izvor njihovega nastanka. Blaženje in čakanje ne bosta obrodila dolgoročnih sadov. Dobro je tudi vedeti, da večina težav v črevesju, tako malem, kot debelem izvira iz neustrezne ravni želodčne kisline. Ravno to pa je lahko vzrok za napihovanje, slabo počutje, intoleranco, alergije, razrast kandide, razrast bakterij tankega črevesja, pomanjkanje določenih mineralov in vitaminov (B7), zamaščenost jeter oz. povišani jetrni encimi in še bi lahko našteval.

 

Miran Kajtna