6 razlogov, zakaj gibati zjutraj

18. dec. 2013

Ste tudi vi med tistimi, ki zjutraj radi poležavajo? Poznate tista jutra, ko zazvoni budilka, vam pa se nikakor ne da vstati iz postelje? Nato hitite, lovite minute za preoblačenje, umivanje, kratek zajtrk in že drvite z avtom proti službi. Kaj, ko bi jutranje poležavanje zamenjali za jutranjo telovadbo? Sliši se sila težavno, vendar se obrestuje, saj naj bi bila jutranja vadba dobra za kurjenje maščob.

Prednosti jutranje telovadbe:

1. Pospešimo metabolizem

Z jutranjo vadbo povzročite, da stopnja vašega metabolizma naraste.

To pomeni, da porabljate več energije kot sicer in to ne samo med vadbo, temveč tudi nekaj ur po končani vadbi. Raziskave kažejo, da jutranja vadba spodbudi metabolizem, ti učinki pa lahko trajajo celo do 24 ur po vadbi.

2. Izguba telesne maščobe

Jutranja vadba naj bi bila dobra za izgubo telesne maščobe.

Zjutraj, ko vstanete, so glikogenske zaloge v telesu prazne, kar pomeni, da bodo mišice namesto tega za delovanje porabljale višji delež prostih maščobnih kislin. Ti učinki so lahko prisotni še 12 ur po vadbi.

3. Dobro razpoloženje za začetek dneva

Telesna vadba spodbuja izločanje endorfinov (imenovani tudi hormoni sreče), ki imajo pozitiven učinek na razpoloženje. Zaradi nje se koncentracija hormona sreče v telesu poveča tudi do osem ur.

4. Lažje premagovanje stresa

Jutranja vadba nas napolni z energijo in kisikom, za katerega so najbolj hvaležni vaši možgani. To vam bo omogočilo prebuditev mentalnih funkcij, zbranost in boljšo obrambo pred stresom.

5. Jutranja rutina

Če vadbo načrtujete zjutraj, še predno začnete z ostalimi obveznostmi, imate boljše možnosti, da si ustvarite rutino. Poznate tisto, ah saj bom popoldne. Po službi pridete domov, kosilo, otroci, gospodinjski opravki, dan kar zleti mimo in tako vadba zopet odpade.

Zato je jutranja vadba odlična rešitev za vse, ki to dejavnost popoldne radi prestavljajo, zvečer pa so preutrujeni za to. Naj vam vadba postane nepogrešljiv del vašega vsakdana.

6. Povabite prijatelja in prijateljico

Vadba v dvoje je vedno lepša. Poiščite osebo, ki se vam bo pripravljena pridružiti pri jutranjem potenju. Če bi vam zmanjkalo motivacije, bo takšna družba idealna za v pomoč.

Kako začeti?

Za vadbo si vzemite vsaj 30 min časa, ki naj bo nizke do srednje intenzivnosti. To je lahko:

  • hitrejši sprehod s psičkom,
  • rahel tek,
  • nordijska hoja,
  • hoja po stopnicah,
  • kolesarjenje,
  • plavanje ali
  • jutranje prebujanje s plesom.

Kadar vam vreme ni naklonjeno, ne iščite izgovorov! V tem primeru se posvetite temeljitemu ogrevanju telesa. Lahko naredite Tibetanske vaje ali vaje iz Joge kot je pozdrav soncu*, se razgibate na gimnastični žogi ali skačete s kolebnico.

In seveda ne pozabite na nasmešek in dobro voljo, saj po jutru se dan pozna!

*Spremljajte Misli zdravo in izvedeli boste, kako lahko izvajate vaje.

Oznake