7 najslabših prigrizkov

14. sep. 2014

Nekateri jih priporočajo, drugi ne. A resnica je, da lahko primerni, zdravi prigrizki prispevajo k zdravju, uravnanemu krvnemu sladkorju in celo vitki liniji. Izogibati pa se moramo tistih, ki v sebi skrivajo preveč soli, sladkorjev, odvečnih kalorij in strupenih snovi, kot so umetni ojačevalci okusa, barvila in konzervansi.

10 prigrizkov, ki se jih je priporočljivo izogibati:

1) Kokice

Zdi se, da nam ne morejo nič slabega. A kupljene kokice ali tiste, ki jih sami spečemo v mokrovalovki, načeloma vsebujejo preveč soli, številne pa tudi dodatne konzervanse, ki jih ohranjajo sveže, okusne in hrustljave.

Alternativa: Kupite kakovostno koruzo za kokice in si jih pripravite na kokosovi masti. Pazite, da jih preveč ne solite.

2) Mix ovsenih kosmičev

Ne, z ovsenimi kosmiči, suhim sadjem in oreški ni načeloma nič narobe. Ampak bodite pozorni, da mixi ne vsebujejo drugega kot to. Številni proizvajalci se trudijo narediti te mixe tako okusne, da jim dodajajo sladkor, maščobo, čokolado, poleg tega pa nekatere sestavine prekomerno obdelajo. Tako lahko z eno skodelico kosmičev s pustim jogurtom brez težav pojeste tudi 500 kalorij. Kar pa vsekakor ni več prigrizek, kajne?

Nasvet: Berite etikete. Če ne veste, kaj iščete, primerjajte nekaj etiket različnih kosmičev v trgovini. Predvsem bodite pozorni na količino sladkorja. Poleg tega poglejte tudi, kaj kosmiči vse vsebujejo. Bizarne besede, številke in nerazumljive okrajšave ne pomenijo nič dobrega.

3) Kupljeni kompoti

Videti je zdravo, a kupljeni kompoti načeloma vsebujejo ogromno dodanega sladkorja, poleg tega pa takšno sadje vsebuje manj vitaminov in mineralov kot zmrznjeno ali sušeno.

Alternativa: Sami posušite BIO sadje – v dehidratorju, na soncu ali v pečici (na nizki temperaturi). Nato ga čez noč namočite v vodi z nekaj kapljicami limone in presnega medu. Okusno, zdravo in z ogromno vitamini in minerali.

4) Krompirjev čips

Ste si kdaj rekli »samo malo ga bom, pa ne bo tako hudo«? No, čips ima ogromno soli, nasičenih maščob, poleg tega pa ima tudi zelo visok glikemični indeks. Četudi si boste privoščili le nekaj koščkov, vam bo dvignil krvni sladkor in kaj hitro se zgodi, da nas malce po tem, ko si privoščimo krompirček, napade neutolažljiva lakota. 

Alternativa: BIO bučke narežite na tanke kolobarje, jih nežno pomastite (lahko uporabite čopič) in jih položite na pekač, obložen s peki papirjem. Pecite bučke na 180°C dokler niso lepo zapečene. Posolite in postrezite.

5) Praženi oreški

Če ste ljubitelji oreškov, ni nič narobe. Ampak kupujte BIO, presne oreške, ne soljenih in praženih različic. Majhna vrečka indijskih oreškov, ki jo boste snedli 1, 2, 3, lahko vsebuje tudi 700 kalorij in veliko preveč soli.

6) Solata z lahkim prelivom

Največja lažnivka na krožniku! Medtem ko je solata zdrava in bogata z nutrienti, lahko – v naprej pripravljeni »light« prelivi – v sebi skrivajo številne slabe dodatke. Skoraj vsi prelivi vsebujejo veliko sladkorja, preveč soli, umetne snovi za zgoščevanje in ojačevalce okusa.

Nasvet: Če se jim nočete odpovedati, si naslednjič v trgovini vzemite čas in preberite etiketo na izdelkih. Če vsebujejo snovi, ki jih niti naglasiti ne morete, če na spisku sestavin opazite številke in čudne oznake … Skušajte najti boljšo alternativo ali pa doma pripravite zdravo različico iz svežih in domačih sestavin.

7) Riževi krekreji

Ja, kalorij res nimajo veliko, ampak ključna sestavina – predelan bel riž, ki hitro dvigne naš krvi sladkor in izulin – je slaba izbira. Spodbujajo stanje kopičenja maščob in napadov lakote. Da ne govorimo o tistih, ki imajo dodane okuse, in vsebujejo še veliko več slabih stvari.

 

Oznake