7 najpogostejših napak intimne higiene

7 najpogostejših napak intimne higiene

10. jun. 2016

Higiena je področje, za katerega vsi mislimo, da ga imamo v malem prstu. Vendar, drage dame, ko boste prebrale, kaj pravijo strokovnjaki, se boste zamislile. Nasveti so pisani na kožo tistim, ki se pogosto soočajo z vaginalnimi vnetji ali okužbami sečil. Ta pa so poleti pogostejša.

Toplejše in vlažno vreme pomeni tudi zadrževanje potu na različnih predelih telesa. To ustvari idealne razmere za razrast kvasovk, glivic in bakterij, ki povzročajo vnetja. Preventiva za te težave je torej skrb za ohranjanje kritičnih predelov suhih in prezračenih.

Bodite pozorne še posebno na 7 najpogostejših napak intimne higiene v poletnem času, ki lahko privedejo do neprijetnih vnetij:

1. Večurno neprekinjeno sedenje

Večurno sedenje ne le da povzroča bolečine v hrbtu, poveča tudi verjetnost za okužbo s kvasovkami in bakterijami. Ko sedimo, se zaradi zmanjšanega kroženja zraka genitalno področje ogreje, navlaženost pa poveča. Drgnjenje, toplota in vlaga v genitalnem področju povzročijo razdraženje ter odlične pogoje za razrast mikrobov. Zato poskušajte sedenje prekiniti s pavzami razgibavanja.
Podoben učinek imajo ozka in oprijeta oblačila, ki niso iz zračnih materialov.

2. Tuširanje intimnih delov z mili

Vagina ima naravne mehanizme ohranjanja čistoče, in sicer s pomočjo izločkov sluzi. Ženske ne potrebujejo temeljitega tuširanja z mili ali intimnih robčkov, da bi preprečile okužbe ali ostale čiste, poudarjajo strokovnjaki. Vendar ocenjujejo da do 40 % žensk med 15. in 44. letom tušira intimne predele z mili ali redno uporablja vlažilne robčke. Ti pa z raznimi umetnimi dišavami, konzervansi in drugimi dodatki pravzaprav dražijo naše genitalije in povečujejo možnost vnetij.
»Za higieno genitalnih predelov sta najprimernejša topla voda in bela bombažna krpica,« svetuje dr. Andrea Randall, ginekologinja na kalifornijski kliniki Eisenhower Women’s Health. »Ne tuširajte intimnih predelov z raznimi geli za tuširanje, saj to spira tudi dobre bakterije.«

3. Nepravilno brisanje

Okužbe z bakterijami, kot so E.coli in stafilokoki, pogosto povzroča stik z blatom. Dr. Randall zato svetuje, da se s toaletnim papirjem brišete na pravi način – od spredaj nazaj (najprej genitalije, potem pa zadnjično odprtino).
Tudi uporaba toaletnega papirja vpliva na vnetja – izbirajte raje neodišavljene in take, ki niso beljeni s klorom.

4. Slaba higiena med mesečnim perilom

Včasih se zdi odveč ponavljati, vendar se številna vnetja zgodijo, ker ženske ne menjujejo dovolj pogosto tamponov in vložkov. Najbolje je menjavati pripomočke vsaj na 4 ure ali tudi pogosteje, odvisno od obilnosti krvavitve. Tako boste preprečile tudi neprijetne vonjave.Pozorne pa bodite tudi, da so tamponi in vložki čim bolj naravni in neodišavljeni.

5. Uporaba sintetičnega spodnjega perila

Strokovnjaki najbolj priporočajo bombažno spodnje perilo, saj omogoča dihanje kože. Če ste bolj odprte narave, je druga dobra možnost biti brez perila. Imejte tudi v mislih, da je treba po obisku telovadnice ali bazena vedno zamenjati spodnje perilo.

6. Neprimeren čas za intimno depilacijo

Ne glede na to, kakšno sredstvo uporabljate za odstranjevanje nezaželenih dlak okrog genitalij, je pomembno, kdaj to počnete. Najslabše je iti na bazen ali na plažo takoj po odstranitvi dlak, saj je takrat koža najbolj razdražena. Zato si za dlake rezervirajte en dan prej. Na območje genitalij je zelo priporočljivo nanesti tudi čim bolj naravno mastno zaščito, kot sta ekstra deviško oljčno olje ali kokosovo maslo.

7. Kopalke, ki se sušijo na vas

To pa ste najbrž že slišale. Saj je logično, a ne? Vlažne kopalke, ki se počasi sušijo, omogočajo kvasovkam in bakterijam piknik na soncu in morju. Torej, vzemite vedno s sabo rezervne kopalke.

8. In kaj storiti, če že pride do vnetja?

Naravna rešitev za vnetja sečil je Urifar. Vsebuje izjemno kombinacijo D-manoze, granatnega jabolka, ptičje dresni in vitamina A v obliki prahu za pripravo napitka. Te učinkovine skupaj pomagajo izločiti škodljive bakterije, ki so povzročiteljice vnetja, iz urinarnega trakta in ohranjati zdravje sluznice.