7 živil proti napihnjenosti

7. jul. 2015

Napihnjenost je pojava, s katero smo se vsi vsaj enkrat srečali. To je neprijeten občutek pritiska v trebuhu, zaradi česa je trebuh trd in napihnjen več kot bi se pričakovalo po zaužiti hrani. Do tega pojava lahko pride zaradi nepravilne prehrane, hormonskega neravnovesja, stresa ...  

Obstajajo živila, ki zmanjšujejo napihnjenost in napenjanje v želodcu in nam pomagajo, da trebuh ostane raven. Spoznajte 7 živil, ki res odlično delujejo proti napihnjenosti!

Banane

Na prvi pogled so banane videti kot živila, ki so težke za želodec, ampak to popolnoma ne drži. Ker so bogate z vlakninami in kalijem, delujejo odlično proti zadrževanju vode.

Napihnjenost ni vedno povezana s plini v črevesju, zanjo je lahko kriv visok vnos natrija. Natrij je skrit v večini današnje predelane hrane, ki povzroči tudi zadrževanje vode v telesu. Kalij, s katerim je bogata banana, lahko pomaga pri tej težavi. Ohranjanje ravnotežja med natrijem in kalijem je pomembno za raven vode v telesu. Če je napihnjenost rezultat včerajšnje večerje, priporočamo eno banano zjutraj, ki bo ponovno vzpostavila ravnovesje.

Zelena zelenjava

Zelena zelenjava deluje zelo dobro proti napihnjenosti. Med boljšimi sta ohrovt ali zelena listnata zelenjava, kot so špinača, zelena solata in zelje.

Najhitrejši način za odstranjevanje maščob okoli trebuha je ta, da v vsak obrok vključite zeleno listnato zelenjavo, ki vsebuje malo kalorij in veliko vlaknin, vitaminov in mineralov, ki ne povzročijo napihnjenosti in drugih neugodij.

Olivno olje

Čeprav ni znanstveno potrjeno, statistike kažejo, da žlička olivnega olja na dan zmanjšuje obseg spodnjega dela trebuha. Do tega lahko pride zaradi oleinske kisline ali mono-nenasičenih maščobnih kislin oljčnega olja, ki se lahko razgradijo v telesu na drugačen način.

Nenasičene maščobe, kot so tiste v olivnem olju, preprečujejo lakoto, oleinska kislina pa razgrajuje maščobe, ki so se nakopičile v telesu.

 

Artičoke

Ali ste vedeli, da artičoka povprečne velikosti, vsebuje kar 7 g vlaknin? Ta količina predstavlja 30 % dnevnega priporočljivega vnosa. Artičoka je prava prijateljica prebavnega trakta!

Artičoka se med zelenjavo šteje za najplemenitejšo. To je dietna rastlina, ki je bogata z vitamini in minerali. Prav tako vsebuje veliko ogljikovih hidratov, izjemno količino vlaknin, zanemarljive količine maščob in beljakovin. Artičoka se tradicionalno uporablja za čiščenje telesa.

Rjavi riž

Nekatera živila, zlasti nekateri ogljikovi hidrati, so ali neprebavljivi ali delno prebavljivi v črevesju. Ta živila lahko povzročijo kopičenje plina ter posledično napihnjenost. Raziskave kažejo, da je riž odlična zamenjava za škrob, kot so pšenica, oves, koruza in krompir. Riž se popolnoma razgradi v tankem črevesu in ima posledično najnižji potencial za ustvarjanje plina v črevesju.

Rjavi riž vsebuje nekaj več ogljikovih hidratov in ga zato prebavljamo dlje časa ter po obroku nismo hitro lačni.

Probiotični jogurt

Osnova boja proti napihnjenosti je probiotični jogurt z aktivnimi kulturami. Redno uživanje probiotičnega jogurta omogoča učinkovito prebavo in preprečuje napihnjenost, ohranja tudi raven trebuh. Probiotični jogurt je poln dobrih bakterij, ki ugodno vplivajo na prebavni trakt.

Kumare

Kumare vsebujejo zelo malo kalorij in so eden izmed najmočnejših naravnih diuretikov. Poleg tega nam pomagajo pri odstranjevanju odvečne vode iz telesa.