Beljakovine – mi lahko škodujejo?

24. jun. 2016

Ob vsaki dieti in zdravem načinu prehranjevanja priporočamo uživanje beljakovin. Ampak, poraja se novo vprašanje – nam lahko prekomerno uživanje beljakovin kakorkoli škoduje? Preverili smo, kaj o tem pravijo študije… 

Visoko beljakovinska dieta

Trenutno najpopularnejša dieta je brez dvoma visoko beljakovinska. A kot vse ostale diete, je tudi ta le začasna. Z njeno pomočjo lahko shujšamo v razmeroma kratkem času. A ker omejuje vnos ogljikovih hidratov in s tem tudi energije, vitaminov in mineralov, moramo biti tudi s slednjo pazljivi.

  • Ekstremno pomanjkanje ogljikovih hidratov lahko vodi do hudih glavobolov ter slabega zadaha.
  • Bogata beljakovinska dieta lahko vpliva na poslabšano delovanje jeter (pri osebah, ki že trpijo za jetrnimi okvarami), kar pomeni, da jetra telo prečiščujejo še počasneje.[1]

Je visoko beljakovinska dieta zame slaba?

Naše telo za delovanje potrebuje energijo, ki jo pridobi iz ogljikovih hidratov. Torej, če jemo ogljikove hidrate in smo hkrati telesno aktivni – bo telo sprotno porabljalo energijo. Če pa ne bomo telesno aktivni, se bo presežek energije počasi začel nalagati v obliki maščobnih oblog.

Začasna visoko beljakovinska dieta je primerna in priporočljiva za vsakega, ki ga motijo odvečne maščobne blazinice, saj bomo s slednjo prisilili telo, da najprej porabi energijo iz teh shranjenih zalog – nato pa bo nastopil občutek neverjetne utrujenosti, vrtoglavice in glavobolov. To je sporočilo našega telesa, da potrebuje novo energijo in tudi ogljikove hidrate. [2]

Katera visoko beljakovinska živila naj izbiram?

Priporočljivo je uživanje beljakovin, ki poleg le-teh vsebujejo tudi dodatne vitamine in minerale, koristne za naše telo. Nekatera od teh so:

  • grahove in sirotkine beljakovine,
  • fižol,
  • riba
  • perutnina (brez kože),
  • goveje meso,
  • mlečni izdelki z manj maščob.  [3]

Kaj pomeni, da beljakovine vsebujejo aminokisline?

Glavni gradniki beljakovin, ki sestavljajo 20% našega telesa, so prav aminokisline. Slednje sestavljajo večino celic, mišične mase in telesnega tkiva. Glede na to, lahko trdimo, da so odgovorne za ogromno telesnih funkcij.

Torej nam bogatejši beljakovinski obrok poleg fit postave, zagotovi tudi:

  • boljše delovanje nekaterih organov;
  • hitrejše celjenje ureznin in udarnin;
  • boljše zdravje mišic, kosti, kože in tudi las;
  • hitrejše izločanje strupov iz telesa. [4]

Sensilab priporoča:

Visoko beljakovinski napitek SlimCut Diet Shake, ki s pomočjo bogatih beljakovin zagotovi sitost celotnega telesa. Poleg tega nadomestek malice z okusom slastnega piškotka poskrbi tudi za vitkejšo linijo, saj zagotovi, da telo porabi energijo shranjeno v maščobnih zalogah.


Z njegovo pomočjo boste tako siti, srečni in za konfekcijsko številko ožji! :)

 

 

 

 



[1] http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/high-protein-diets/faq-20058207

[2] https://examine.com/faq/can-eating-too-much-protein-be-bad-for-you/

[3] https://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day/

[4] http://www.aminoacid-studies.com/amino-acids/what-are-amino-acids.html