Anti-age joga

7. feb. 2015 | Objavil Anja Bohinc

Mentalna starost je izjemno dobrodošla in se je vsi veselimo. Telesne, fizične pa manj ali pa (iskreno rečeno) sploh ne. Staranja ni mogoče ustaviti, upočasniti pa se definitivno da.

Stara se naš celotni organizem. Slaba prebava je lahko velik vzrok za pešanje zdravja in prehitro staranje. Vsi naši notranji organi so odraz naše skrbi za telo in posledično starejši in manj oskrbovani kot so, slabše delajo, telo slabše čistijo, staranje posledično pospešujemo.

Kaj lahko storimo z jogo?

Vinjasa joga (ki jo pravzaprav najraje izvajam in izjemno rada tudi učim) je že sama po sebi oblika anti-age joge, saj povezuje dihanje v fluidno sodelovanje s telesom.

Cilj Anti-age joge je:

  • Prekrvavljenost telesa
    • Kri v naše telo dovaja kisik, hrano in s tem življenje! Kjer je tekočina življenja, je možna regeneracija, tam so tkiva prožna, gibka, mehka, nežna in polna življenja …
  • Uklon gravitaciji
    • Najlažje se ji uklonimo s tem, da vse postavimo na glavo. Dobesedno. Ko stojimo na rokah ali glavi, naše celotno telo doživi poponoma nov pogled na svet. Vse v nas se obrne na glavo. 

Notranje organe s tem prekrvavimo

  • a) kri potuje iz nog v glavo, 
  • b) srce ne potrebuje več potiskati krvi do nog in s tem »počiva«
  • c) možgani se nahranijo s kisikom, hrano, življenjem.
  • d) kri potuje v zgornji del telesa, tudi obraz (ki ga ženske tako rade negujemo pred gubami) in s tem seveda deluje anti-age.
  • Pomoč srcu
    • Asane kjer je naša medenica višje kot naše srce, so dragocene za naš kardiovaskularni sistem – srce in ožilje.
  • Stabilizacija
    • Srednjega ušesa – center za naše ravnotežje
    • Stabilizacijskih mišic
  • Umiritev duha in telesa
    • Z umiritvijo nižamo raven stresnega hormona kortizola (in adrenalina), ki se izloča zato, da se lahko spopademo s stresnimi situacijami. Če ga telo proizvede preveč in se nadledvična žleza utrudi, telo ob stresnih situacijah proizvaja le še adrenalin in zato postanemo razdražljivi, občutimo napetost v sebi, hitro izbruhnemo
    • S kortizolom je posledično povezan hormon inzulin, ki je odgovoren za stanje energije v telesu, nadledvična žleza, ščitnica ter pravzaprav celotno hormonsko stanje telesa. 
    • Vse bolj pogosta posledica urbanega sveta so menopavza, primenopavza, andropavza, obolenja ščitnice, vnetja, hipertiroze in hipotiroze. Hiperstanja kasneje lahko vodijo do klinične slike depresivnega sindroma.

Anti-age jogijske vaje

Namenjeno začetnikom in tistim, ki so se z jogo že malce spoznali.

Ujjayi dih

Ujjayi dih je v redni praksi tisti, ki telo ogreje, pravimo mu dih oceana in greje vse notranje organe. Dih uporabljamo vedno na začetku prakse in če se le da, ga ohranjamo skozi celotno prakso. S tem dihom bo pravzaprav dihalo celo naše telo.

Položaj gore

Položaj gore je odličen za pregled svojega telesa od znotraj navzven. Vseh 10 prstov na nogah razširimo in začutimo tla pod seboj. Pozornost usmerimo v gležnje, noge, kolena, medenico ter njeno pozicijo, križ, hrbtenico, prsni kos in ramenski obroč. Preverimo, da je ta z rameni res čim bolj proč od ušes, da je vrat sproščen, da je obraz, lep in miren.

Pozdrav soncu

Pozdrav soncu je serija asan, ki telo prebudijo, prekrvavijo, razbremenijo stresa, delujejo poživljajoče na hrbtenico, razbremenijo križ, odpirajo prsni koš, utrjujejo roke, hrbtne mišice, sproščajo medenico in, stabilizirajo trebušne mišice.

Tibetanske vaje

Predlagam, da nadaljujete s tibetanskimi vajami. Njihovo izvajanje si lahko ogledate tukaj »

Stoja na rokah (ali glavi)

Postavimo se ob steno. Roke položimo z dlanmi na tla. Roke so stegnjene. Ramenski obroč je aktiviran – ramena proč od ušes, lopatici se približata ena drugi. Naredimo asano strešice, eno nogo pokrčimo in se sto odrinemo nazaj. Stegnjena noga ostane stegnjena, pokrčena pa pokrčena. Tako poizkušamo prit do stene z obema nogama. Trebušček je aktiven in sodeluje pri dvigovanju telesa, trupa proti steni.

Stojo, ko jo umirimo ob steno, zadržimo 3 minute. 

Po končani stoji počivamo v položaju otroka.

Drevo

Stojimo na eni nogi in drugo pokrčimo – bodisi do gležnja, kolena ali še višje. Tako visoko, da nam je v izziv in da ravnotežje še držimo. Roke imamo ob telesu, v bokih, lahko nad seboj, morda v molitvenem položaju. 

Z očmi iščemo fokus na tleh, v točki pred seboj, lahko na steni ali stropu. Če boste za izziv poizkusite zamižati.

Polmost / Most

Polmost ali most – obe asani sta izjemni za srce, ožilje, za pretok energije po telesu, odpirata prsni koš, spodbujata hormone sreče, naravne opijate, ki telo regenerirajo in skrbijo za hormonsko ravnovesje. 

Če se odločimo za 

  • asano polmostu:

Se uležemo na hrbet, noge pokrčimo v kolenih, roke položimo z dlanmi ob sebi in z vdihom medenico dvignemo v zrak, čim višje. Držimo 10 vdihov in izdihov.

  • asano mostu:

Se uležemo na hrbet, noge pokrčimo v kolenih, roke položimo pokrčene ob glavo. 

Z vdihom se pripravimo, z izdihom se dvignemo na teme glave in šele z naslednjim izdihom dvignemo telo v most, roke so čim bolj stegnjene. 

Meditacija za konec v položaju mrtveca (Savasana)

Uležemo se na hrbet in sprostimo. Roke naj padejo široko proč od telesa, noge prav tako. Zapremo oči in ne kontroliramo več svojega diha.

Povabim vas, da si predstavljate, kako vaše telo postaja popolnoma lahkotno, kot pero, in z mislimi odtavate na nek prostor, ki vam je izredno ljub, kjer se počutite svobodno, igrivo, domače, nežno, varno.

Zagledate malega otroka, radoživega, srečnega, svobodnega, zadovoljnega, lepega, …. In ugotovite, da ste to vi. Otroka objamete in vsa ta občutja občutite tudi vi. T

a otrok vedno živi v vas - ne glede na to, ali ga spustite na plano ali ne. In kar je najbolj pomembno, vedite, da ste vi kreator svojega življenja. 

Vsak dan posebej. Vsak trenutek je poln odločitev. In povabim vas, da se vsak trenutek posebej odločite za »otroka v sebi«, zase. Za svojo svobodo, za odločitve, ki bodo osrečevale vas, za odločitve, ob katerih se boste počutile svobodni, srečni. 

Če ne veste kaj storiti, počakajte, otrok v vas bo kmalu vedel, poslušajte ga. Poslušajte svoj notranji jaz, sebe.

Kadarkoli potrebujete mir in svobodo, se obrnite vase, v TA prostor z »otrokom«, s seboj in si vzemite čas zase. In pravi odgovori bodo prišli.

V mislih »otroka skrijte« v svoj prsni koš, lahko si ga predstavljate kot energijo, kot neprestan hihitajoč in vesel smeh, ki vas opozarja kam se obrniti, na katero pot, da bo za »oba« prava ;)

Oznake