Dovolj je! Čas je, da zahtevamo srečo!

14. dec. 2015

Zabave, veselje, obdarovanja, druženje … so glavna vodila decembrskega vzdušja v katerih radi zanemarimo sebe, svoje telo, predvsem pa notranji mir. Med nakupovanji, posiljevanjem z vinom in obilico hrane ter skakanjem od enega veseljačenja do drugega, lahko hitro pozabimo nase, kar vodi v stres, izčrpanost in popoln šok za telo! 

To leto zahtevajte srečo in se naučite reči »ne«

Prazniki so namenjeni sprostitvi, napolnitvi z novo energijo, inventuri samega sebe, svojih misli in pomenijo odlično prelomnico v življenju za zastavljanje novih ciljev, želja in hrepenenj.

Zato vedite, da vam res ni treba iti na čisto vsako »pasjo veselico«, namesto tega se raje posvetite zares toplim in veselim momentom, ki štejejo in so vredni vašega časa in truda!  

Kako obremenjujemo telo?

Pijača in jedača

Povsem normalno je, da se bomo vsi decembra pregrešili, nazdravili in si privoščili kaj dobrega za pod zob. Toda žurka na vsakem koraku, ki je navadno pospremljena s popoldanski obiskom pri stari mami in obveznim »žretjem« njene fantastične potice in čokoladnih poljubčkov, ne bo telesu prinesla nič dobrega. Pa ne gre le za telo, za počutje gre, za energijo…. Vse to vpliva na nešteto telesnih funkcij, ki se odražajo na različne načine.

Stres

V stresnih situacijah mnogi uteho poiščejo v hrani. Seveda so sladkarije ena največjih skušnjav. Vendar pa se po uživanju bombonov ali čokolad sladkor v krvi naglo dvigne ter se ravno tako naglo spusti, pri tem pa se osvobaja hormon stresa. Zaradi tega se po navadi posameznik počuti še slabše. Zato raje kot po bombonih posezite po zdravih živilih, s katerimi se boste izognili naglim spremembam nivoja energije in razpoloženja.

Jetra

Ko bomo v naslednjih dneh nazdravili, se zavedajmo nečesa: jetra skrbijo za več kot 500 procesov v telesu. Zato lahko prebavijo le določeno mero alkohola in maščob naenkrat. Poleg tega morejo še vedno postoriti vse, kar od njih pričakuje telo.  Ko spijemo alkohol, večino etanola preide v kri iz tankega črevesja. 90% etanola bodo predelala jetra, ostalo pa se bo izločilo v nadaljnjih urah – preko sečil, dihal in kože.

Ker jetra prispevajo tudi pri metabolizmu beljakovin in maščob, bodo ob mastni in težki hrani še dodatno obremenjena.

Jetra bodo:

  • Maščobe presnavljala počasneje.
  • Z odpornostjo in razstrupljanjem se ne bodo ubadala.
  • Za ravnovesje hormonov bodo težje poskrbela.

Ne glede na to, ali imamo zdrava jetra ali zamaščena, bodo na telesu opazne posledice, četudi sprva minorne. Zna nas ujeti kakšen prehlad, naslednje dni lahko opazimo slabšo presnovo in zabuhlost.

Če bomo z zabavami nadaljevali, če se bomo sladkali s kuhanim vinom in poticami, bomo jetra še bolj obremenjevali. Da ne govorimo o smogu in stresu, ki nas napade v zimskih dneh. 

Krvni sladkor ali kako je inzulin neposredno povezan z debelostjo

Hormon trebušne slinavke močno prispeva tudi k debelosti, saj regulira nastajanje maščobnih zalog. Če pojemo hrano z visokim glikemičnim indeksom (GI), se v naši krvi poveča količina glukoze (krvnega sladkorja) v krvi, kar posledično zviša nivo inzulina. Inzulin vsak presežek glukoze v krvi spremeni v trigliceride, ki se nalagajo v maščobne celice in povzročajo maščobne zaloge.

Pozdravljeni, odvečni kilogrami!

In januarja v jok in na drevo! :) Da, vse zgoraj našteto vodi v samo en logičen rezultat – povečano telesno težo, izčrpanost, pomanjkanje energije, glavobole, oteženo delo jeter, izčrpan videz kože in še in še!