Dieta za pivce alkohola

15. sep. 2014

Ste eden tistih, ki si ne predstavlja petka brez piva ali večerje brez kozarca vina? Če se borite s povečano telesno težo, imamo dieto za vas. Njena prednost? Hitri rezultati!

Načeloma velja splošno pravilo, da v času shujševalne diete ne uživamo alkohola. Predvsem zato, ker pijača vsebuje dokaj veliko kalorij, ima visok glikemični indeks, kar pomeni, da povečuje tvorjenje maščobnih zalog in povečuje željo po hrani, poleg tega pa upočasnjuje metabolizem.

Vseeno je možno hujšati tudi tako, da si privoščimo zmerno količino alkohola. Kako? Tako da drastično zmanjšamo vnos ogljikovih hidratov.

Od leta 1964 …

Dieto je leta 1964 v knjigi povzel Robert Cameron. Knjiga je bila prodana v 2,400.000 izvodih, prevedena v 13 jezikov. Veliko zanimanja, kajne?

Največ zanimanja je požela med poslovneži, ki redno hodijo na poslovna kosila, poleg pa spijejo kakšen kozarček vina ali aperitiv. Dieta je privlačna tudi zato, ker boste v vseh restavracijah našli jed, ki je v skladu s pravilnikom.

Kako se je lotiti

Ključno pravilo te diete je, da močno omejimo vnos ogljikovih hidratov – do maksimalno 60 g dnevno.

Tisti, ki ste med dietami bolj domači, boste prepoznali, da gre pravzaprav za neko obliko ketonske diete, ki ravno tako obstaja že stoletja, zelo popularna pa postaja zadnja leta, saj prinese hitre rezultate, hkrati pa nas ne sili v drastično odpovedovanje. Beljakovin in sveže, zelene zelenjave lahko pojeste praktično v neomejenih količinah.

60 g hidratov, ki naj bi jih zaužili, pride predvsem iz sveže zelenjave ali zelenjave z nizkim glikemičnim indeksom. Če nam zelenjava res ne diši, bi 60 g hidratov dobili z 1 odprto pestjo neoluščenega riža, ajde, kamuta ali pire.

Ključen vir energije je maščoba

Kot pri drugih oblikah beljakovinskih diet, tudi pri dieti za pivce alkohola povečamo vnos maščob, saj moramo zaradi izključevanja hidratov nujno poskrbeti za alternativen vir energije.

To ne pomeni, da si moramo privoščiti čevapčiče s kajmakom. Maščobe zaužijemo v obliki oreškov, semen, hladno stiskanih olj in seveda – mastnih kosov mesa.

Primer jedilnika

Kaj bi si torej privoščili na običajen dan, če bi se držali diete za pivce alkohola?

  • ZAJTRK: paradižnikov sok + slanina in jajce + črna kava
  • MALICA 1: pest indijskih oreškov + zeleni čaj
  • KOSILO: solata s klasičnim prelivom + svinjska ledvena pečenka + pivo
  • VEČERJA: zelena solata s paradižnikom + file ribe s tržaško omako + vino
  • MALICA 2: skodelica kokic

Oznake