Domač jogurt s slastnim avokadom

1. mar. 2017
Danes sem si z zajtrk privoščila nekaj drugačnega.

V grški jogurt brez maščob sem dodala:

  • ½ avokada
  • 1 žlico (čez noč namočenih) chia semen
  • 1 žličko lanenih semen
  • 3 izkoščičene datlje
  • 1 žličko presnega kakava

Avokado je poln zdravih maščob, beljakovin in aminokislin. Pripraviš si ga lahko na več načinov, kot omako, v solati ali testeninah, jaz pa sem ga danes spremenila v kremast, okusen jogurt. Če nisi vedela, je dober za lase, zobe, kožonohtemožganske celicekosti in mišice, priporočam pa ga tudi vsem, ki ste slabokrvne. Ja, res je vsestranski, vsebuje vitamine A, B, C, E in K ter baker, železo, fosfor, magnezij in kalij.

Če si jogurta naredila preveč, ga spravi v hladilnik in te bo počakal do jutri! 

Sestavina, ki sem jo v jogurt primešala so tudi lanena semena. Lahko si jih dodaš  v smoothije, kosmiče, jogurt, nekateri iz lanenih semen pečejo tudi kruh. Najbolj priporočljivo jih je uživati zjutraj. Uživanje lanenega semena ugodno vpliva na uravnavanje prebave, spodbuja metabolizem in preprečuje črevesne nevšečnosti. Prav tako pomaga pri zniževanju nivoja sladkorja v krvi takoj po obroku ter k dvigu nivoja inzulina v krvi. Zanimivo pa je, da naj bi laneno seme poleg vsega uspešno preprečevalo tudi nastanek raka prostate. Mnogi ga označujejo za eno izmed najbolj zdravilnih rastlin na svetu, saj pripomore k zniževanju tveganja za srčne bolezni ter zmanjšuje možnosti za srčno kap. To je povezano z dejstvom, da laneno seme, ki se ga prišteva tako k semenom kot tudi k vlakninam, povečuje raven koristnega holesterola HDL, ter zmanjšuje nivo škodljivega holesterola LDL.