Hitre diete ne bodo rešile vaših težav

18. dec. 2013

Zadnja leta se v javnosti pojavlja vse več diet, ki obljubljajo neverjetne rezultate pri izgubljanju odvečnih kilogramov. Temo o hujšanju in shujševalnih dietah najdemo že v skoraj vsakem mediju.

Po večini so vse te diete prenizko kalorične in nam ne zagotavljajo dovolj hranil. Človeško telo vodi v stradanje in izgubimo nekaj kilogramčkov. A ta izgubljena teža je bolj posledica izgube telesne tekočine ter razgrajenih mišičnih vlaken kot pa stopljenih telesnih maščob.

Hrana nam omogoča pridobivanje energije, gradnjo organizma, uravnavanje metabolizma ter krepitev zdravja. Najvažnejše sestavine hrane so: maščobe, beljakovine, ogljikovi hidrati, vitamini, minerali in voda. Te snovi imajo različne funkcije.

Glavni vir energije predstavljajo maščobe, ogljikovi hidrati in beljakovine. Pomembno je delovanje živil v kombinaciji z drugimi. Najboljše je torej uživati mešano hrano.

Naša »dieta« mora biti osnovana na spremembi načina življenja. To pomeni, da spremenimo prehranjevanje, vključimo redno telesno aktivnost in s tem spremenimo naše navade.

Imejte vsaj 5 obrokov dnevno

Dan začnite z zajtrkom, nadaljujete z dopoldansko malico, kosilom, popoldansko malico in zvečer zaključite z večerjo. Poskusite jesti na vsake 3 – 4 ure, vsak obrok pa naj bo karseda uravnotežen.

Obrokov ne izpuščajte

Preskakovanje obrokov ne bo pomagalo pri hujšanju. Prepričanje, da boste na ta način zaužili manj kalorij, se le – ta podre takoj, ko ob naslednji priložnosti zaužijete veliko več, kot bi sicer, in tako hitro nadomestite ali celo presežete tisti energijski primanjkljaj.

Jejte počasi

Za vsak obrok si vzemite čas. Hrano dobro in počasi prežvečite, izogibajte se hlastanju ter govorjenju med jedjo. Ugasnite moteče dejavnike kot so radio in televizija ter uživajte v vsakem grižljaju.

Popijte dovolj tekočine

Dnevno zaužijte vsaj 2,5 - 3 litre tekočine. Če ste športno aktivni, pa še več. Poslužujte se pitja vode, nesladkanih čajev, limonade in izogibajte gaziranim ter sladkanim pijačam. Pijte preden začutite žejo, saj je človeško telo takrat že dehidrirano.

V prehrano vključite maščobe, ki do dobre za srce in ožilje

Telo potrebuje maščobo za zaščito notranjih organov, absorbcijo vitaminov, tvorbo hormonov. Izberite zdravo maščobo, ki jo najdete v:

  • morskih ribah (losos, tuna, polenovka, skuša, sardina),
  • oreščkih,
  • avokadu,
  • olivah in olivnem olju,
  • bučnem, konopljinem olju.

Bodite izbirčni pri uživanju ogljikovih hidratov

Izbirajte:

  • Polnozrnat, koruzni, rženi, ovseni, ajdov kruh
  • rjavi neoluščen riž
  • polnozrnate, graham, ajdove, sojine testenine
  • fige, hruške, jabolka, grenivke, suhe marelice
  • avokado, špinača, blitva, brokoli
  • fižol, grah in druge stročnice
  • paradižnik, kumare in bučke
  • Oreščki: arašidi, bučna in lanena semena, mandeljni, orehi, sezamova in sončnična semena

Ne odpovejte se vsem vašim najljubšim živilom

Ne odpovedujete se vaši najljubši hrani. Poskusite si samo omejiti količine tistih živil, za katere veste, da niso ravno v skladu z zdravim prehranjevanjem. Če obožujete čokolado, namesto da jo pojeste celo tablico, si jo zjutraj košček naribajte v kosmiče. Belo čokolado zamenjajte za temno s 70% kakava.. Namesto sadne kupe, si privoščite kepico sladoleda.

Aktivnost naj bo del vašega vsakdana

Bodite aktivni! Namesto dvigala uporabljajte stopnice, namesto z avtom se peljite s kolesom, med delom se večkrat sprehodite in pretegnite, večkrat pojdite v naravo, z družino se družite na prostem in vikende izkoristite za pohodniške izlete.

Oznake