Preverite, ali vas 'daje' hormonsko neravnovesje

19. apr. 2016

Stresen vsakdanjik v kombinaciji z nezdravimi prehranskimi navadami lahko naneseta precejšen razdor v občutljivo hormonsko ravnovesje ženskega telesa. Vendar tudi ženske, ki živijo zdravo, niso imune. 

Hormonsko neravnovesje se kaže z različnimi simptomi, ki bremenijo številne ženske.

Kateri so pogosti simptomi hormonskega neravnovesja?

  • Predmenstrualni sindrom in neredne menstruacije
  • Pridobivanje teže brez spremembe v prehranjevanju
  • Spremenjena spolna sla
  • Alergije
  • Fibroidi (miomi) maternice
  • Vnetja urinarnega trakta
  • Spremembe na koži
  • Zadrževanje vode in zabuhlost
  • Utrujenost
  • Izguba las
  • Poraščenost obraza
  • Tesnoba in celo depresija

Kako si lahko pomagamo?

Simptomi so lahko zelo različni, skupni imenovalec pa je porušeno hormonsko ravnovesje. Pogosto pomaga že sprememba življenjskega sloga, zato prisluhnite telesu in mu ponudite oddih od stresa in strupov. Kako?

1. Zmanjšajte stres

Poiščite metodo, ki vam pomaga se kar najbolj sprostiti – lahko je meditacija, joga, ležanje na zofi in globoko dihanje, minute, ki si jih vzamete, da si pripravite zeleni čaj … Pomembno je predvsem, da se umirite, polno zadihate in da niste ves dan »v krču«.

2. Pojdite spat dovolj zgodaj

Za večino ljudi je 8-urni spanec ključen za regeneracijo telesa. Torej, pojdite dovolj zgodaj spat, da se boste lahko naslednji dan učinkovito spopadali z novimi izzivi.

3. Trudite se za zdravo prehrano

Vključite več svežega, lokalnega in po možnosti ekološko pridelanega sadja in zelenjave v vaš jedilnik. Ne pozabite pa tudi na surove oreške in semena. Živila, ki so procesirana, cvrta, v šumečih vrečkah in povečini z zelo dolgim rokom trajanja, imajo običajno slab vpliv na hormonsko ravnovesje. Izogibajte se tudi gaziranim pijačam in kupljenemu sladkemu ali slanemu pecivu. Izberite raje ekološko meso in mlečne izdelke, saj lahko tisti iz običajne proizvodnje vsebujejo tudi rastne hormone, steroide in antibiotike, s katerimi so krmili živali. Ti pa dodatno povzročajo težave pri hormonskem ravnovesju.

4. Redno se gibajte na svežem zraku

Polurna vadba 3x na teden naj postane vaša rutina. Začnite s sprehodi, nadaljujete s kolesarjenjem ali tekom ali kakšno drugo dejavnostjo.

Ko boste na svežem zraku, boste izpostavljeni tudi sončnim žarkom. Tako se bo v telesu tvoril vitamin D, ki ima pomembno vlogo pri imunskem sistemu, absorpciji kalcija in številnih drugih procesih v telesu.

5. Uživajte kakovosten multivitaminski izdelek

Tudi kakovosten multivitaminski izdelek, še posebno če so sestavine naravnega izvora, pomaga pri uravnoteženju hormonov. Še posebno priporočljiv je, če vam zaradi pomanjkanja časa ali drugih razlogov ne uspeva poskrbeti za zdrav življenjski slog.

ALL IN A DAY Multivitamin za ženske združuje kombinacijo sestavin, pridobljenih izključno iz najboljših naravnih virov. Vsaka kapsula v sebi skriva: B kompleks, magnezij iz morske vode, vitamin C iz plodov šipka, naravni selen, resveratrol iz rdečega grozdja in ekstrakt granatnega jabolka, bogat vir elagične kisline.

Naravno pridobljene vitamine in minerale naše telo lažje prepoznava in posledično bolje absorbira.