Hrana, ki odganja lakoto

6. okt. 2014

Zjutraj se najeste, čez uro in pol pa že kruli po želodcu? Ob 3h popoldne kljub obilni malici nemirno odpirate predale svoje pisalne mize? Zvečer si ne morete pomagati, da ne bi ob gledanju televizije pojedli vsaj eno jabolko ali grizkali oreškov? Morda morate začeti jesti drugače.

Volčjo lakoto lahko krotimo na tri načine:

  • Se izogibamo hrani z visokim glikemičnim indeksom (načeloma vsa močno predelana hrana, živila, ki vsebujejo veliko sladkorja, vsi izdelki iz moke, mlečni izdelki in nekatero sadje ter buče.)
  • Primerno kombiniramo živila
    • Zjutraj: nekaj presnega + nekaj beljakovinskega + vlaknine
    • Opoldne: nekaj presnega, nekaj beljakovinskega, nekaj hidratnega
    • Zvečer: nekaj beljakovinskega + nekaj presnega
  • Uživamo živila, ki nam pomagajo krotiti lakoto.

Živila, ki vas bodo nasitila za dlje časa:

Laneno seme

Ta zdrava mešanica topnih vlaknin in esencialnih maščobnih kislin se odlično poda k različnim jogurtom, smoothijem, solatam, sokovom in tako dalje. 100 g lanenega semena vsebuje 27 g vlaknin, ki bodo za več ur pregnale lakoto. Prav tako odličen vir vlaknin so chia semena (ta na 100 g vsebujejo kar 34 g vlaknin).

Čili ali kajenski poper

Vroče začimbe so znane po tem, da pospešujejo metabolizem, zato jih priporočajo številni svetovalci za shujševalne diete. Kajenski poper poleg tega slovi tudi po tem, da zavira apetit in alkalizira telo.

Zeleni čaj 

Če boste prvo polovico dneva pili le zeleni čaj (namesto vode in kave), boste telesu naredili veliko uslugo. Bogat z antioksidanti, dober za zdravje ustne votline, super pospeševalec metabolizma in odličen pomočnik pri hujšanju (katehini v listih zelenega čaja preprečujejo razvoj maščobnih celic v tkivih in zmanjšujejo maščobne obloge), vam ne bo dal le energije in fokusa za delo, ampak tudi krotil lakoto do malice sredi dneva. Zeleni čaj namreč uravnava krvni sladkor in s tem zmanjšuje apetit.

Juha

Juha je odlična podpora pri uravnavanju apetita. Zato je priporočljivo, da je osnova našega kosila, saj prepreči, da bi ostalih jedi, pojedli preveč. Juha je tudi priporočljiva večerja – predvsem vse vrste zelenjavnih juh.

Privoščite si korenčkovo, cvetačno, špinačno, grahovo, fižolovo, zeljno ali paradižnikovo. Veliko lažje se boste vzdržali večernih prigrizkov.

Bučke

Nekaterim bučke spodbudijo apetit, zato bodite pazljivi. Poslušajte svoje telo, ali vam bučke pomagajo ustaviti lakoto ali ne. Bučke imajo namreč dokaj visok glikemični indeks, po drugi strani pa imajo ogromno vlaknin in malo kalorij, zato si lahko brez krivde privoščimo skodelico bučk.

Da jim ne boste s posebnimi omakami, prelivi itd. še dodatno dvignili glikemičnega indeksa, priporočamo, da jih napravite kar v pečici. Na peki papir postavite kolobarčke ene ali dveh bučk, posolite, popoprajte in specite na 180°C.

Buče so dragocen vir vitaminov in mineralov. Vsebujejo: vitamin A, B1, B3, B6, C, E, folno kislino, kalcij, kalij, selen, železo, mangan in vlaknine. Če ste odvisni od ogljikovih hidratov bo buča najboljša rešitev, kako rafinirane ogljikove hidrate nadomestiti s hrano, ki je bolj zdrava in zadovoljujoča. 

Jajca

Če smo ves čas lačni, je za to pogost razlog tudi, da jemo preveč ogljikovih hidratov in premalo beljakovin. Jajca so optimalen vir beljakovin za zajtrk. Poleg si privoščite paradižnik z lanenimi semeni in zagotovo boste ostali siti do opoldanske malice.

Oznake