Skrivnost hujšanja + dolgoživosti + aktivnega staranja = prastara dieta

25. mar. 2016

Znanstveniki že dolgo poskušajo razvozlati skrivnost kakovostne dolgoživosti, še posebno danes, ko število starostnikov vse bolj narašča. Kako omogočiti ljudem, da doživijo visoko starost s čim manj starostnih bolezni in zapletov? 

Dokler znanstveniki ne odkrijejo čarobne sestavine, ki bi nam na bio-kemični ravni omogočila ta čudež, ostaja hrana ključen odgovor. Pravzaprav odsotnost hrane, če smo bolj natančni. S tujko se temu reče kalorična restrikcija (omejevanje kalorij) in je ena izmed najstarejših in teoretično najpreprostejših oblik hujšanja – če niste gurman. To je seveda tudi osnova večine diet, kar je učinkovito, če želimo hujšati. Če pa obenem stremimo k dolgoživosti, kar je najbrž vsem skupno, mora kalorična restrikcija postati način življenja.

Kalorično restrikcijo raziskujejo že 80 let

Ker se ljudje nismo pripravljeni v tolikšni meri odrekati užitkom, ki nam jih ponuja hrana, znanstveniki že več kot 80 let raziskujejo to področje. Številne študije se osredotočajo na to, kako z različnimi snovmi čim bolje mimetizirati oziroma posneti mehanizme, ki jih v telesu sproži kalorična restrikcija. To je eno izmed pomembnejših področij prihodnjih raziskav – torej ugotoviti, kateri geni in procesi nadzirajo metabolizem ter tako preprečujejo bolezenske zaplete. Med najbolj raziskanimi snovmi na tem področju je tudi resveratrol, ki mu pripisujejo lastnost mimetiziranja (posnemanja) kalorične restrikcije.

Kako deluje kalorična restrikcija?

1.  Izguba visceralne (trebušne) maščobe

Čeprav to področje še vedno raziskujejo, znanstveniki sklepajo, da so pozitivni učinki kalorične restrikcije najverjetneje povezani tudi z izgubo visceralne (trebušne) maščobe. Visceralna (trebušna) debelost je znan dejavnik tveganja za številne bolezni sodobnega časa (sladkorna bolezen, rak, Alzheimerjeva bolezen …). Tveganje pa se začne že pri rahlo povišani ravni visceralne maščobe – maščobnih oblog okrog notranjih organov v trebušni votlini.

Preizkušena pomoč pri odpravljanju visceralne debelosti je tudi nov Sensilab izdelek Slimcut DIETSTAR, saj preprečuje nastajanje trdovratnih maščobnih celic, pomaga pri odpravljanju presnovnega sindroma, pospešuje metabolizem sladkorjev in blagodejno vpliva na prebavo.

2. podbuja avtofagijo – proces, ko se celica 'hrani sama s sabo'

Avtofagija je proces razgradnje delov celice, ki jih lahko celica vnovič uporabi in tako pridobi nujno potrebna hranila. Gre za proces, ki ima pomembno vlogo med rastjo celice in pri ohranjanju celičnega ravnovesja. Evolucijsko gledano se je proces razvil kot odgovor na stradanje, torej zaradi preživetja celice v pogojih brez hranil.

Če celica nekaterih svojih poškodovanih delov ne reciklira in uporabi za nove nadomestne dele, lahko sčasoma pride do težav, ki se kažejo predvsem kot bolj poudarjen starostni upad umskih in telesnih funkcij.

Kako se lotiti kalorične restrikcije?

Ni tako težko, kot zveni. Cilj restrikcijske diete je zmanjšanje običajnega vnosa kalorij za od 20 do 40 %, pri čemer naj bi bili pozorni tudi na zagotavljanje zadostnega vnosa vitaminov in mineralov ter drugih pomembnih hranil. Zmanjšan vnos kalorij lahko preprosto dosežete že s črtanjem vseh očitnih sladkorjev (kupljene sladkarije, vsi sladkorji, ki jih dodajamo z žlico, sladke in gazirane pijače …) in industrijske hrane z jedilnika (predelana, konzervirana hrana, ocvrta hrana). Skratka, uživajte čim več svežih živil v njihovi osnovni obliki in si čim pogosteje sami pripravite obroke – tako boste imeli najboljši nadzor nad kakovostjo sestavin. Ne pozabite tudi piti dovolj tekočine (vode ali nesladkanih čajev), kar pomeni vsaj 8 kozarcev na dan. Če pa ste v dvomih, ali vam uspe zaužiti tudi vsa potrebna hranila, je smiselno prehrano dopolniti z izbranimi 100% naravnimi izdelki. Glede na starost ali spol vam priporočamo 100% naravne izdelke ALL IN A DAY Multivitamin

 

Viri:

https://www.fightaging.org/archives/2002/11/calorie-restriction-explained.php

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/nyas.12212/abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22885100