30 minut intenzivne hoje na dan je idealni začetek

21. dec. 2017

Hoja ima številne dokazane pozitivne učinke na naše psiho-fizično zdravje. Gre za človeku najbolj naravno gibanje in je vadba primerna za vsakogar. S hojo bomo okrepili mišice, kurili kalorije in poskrbeli za zdravje in vitalnost vseh telesnih sistemov.

Mišice med mirovanjem porabijo trikrat več energije, kot maščobno tkivo.

To pomeni, da boste tudi med večernem poležavanju na kavču pokurili več energije, če boste utrdili mišice skozi vadbo.

S 30 minut intenzivne hoje dnevno:

  • poskrbimo za višjo raven serotonina in dopamina - hormonov, ki poskrbijo za dobro počutje in srečo
  • izboljšamo umske sposobnosti in moč kreativnega razmišljanja
  • izgubljamo odvečno maščobo, saj gre za srednje intenzivno vadbo, ki uporablja energijo iz maščobnih zalog
  • znatno zmanjšamo tveganje za pojav bolezni, kot so diabetes in srčno žilne bolezni
  • izboljšamo prekrvavitev in zmanjšamo možnost pojava krčnih žil
  • izboljšamo presnovo, saj s krepitvijo mišic jedra neposredno krepimo tudi mišice gastrointestinalnega trakta
  • izboljšamo kondicijo in raven energije ter s tem kvaliteto življenja
  • pospešimo metabolizem in povečamo porabo energije

Kako začeti s hojo?

Pri katerikoli vadbi je doslednost primarnega pomena in hoja je odlično orodje za to, da pri popolnem začetniku ustvarimo navado rednega gibanja.

Zakaj ravno hoja?

Ker je nezahtevna in je človeku naravno gibanje, se je lažje privadimo. Nimamo neprijetnih občutkov, kot jih imamo običajno na začetku, ko se nečesa šele učimo. In ravno ti neprijetni občutki so velikokrat razlog, zakaj številne osebe odnehajo - še preden bi sploh lahko začele uživati v vseh koristih, ki nam jih nudi redna in dosledna telesna dejavnost.

Ni se nam treba učiti ničesar novega, osredotočimo se preprosto na to, da se dosledno držimo začrtanega plana.

Napotki za ustvarjanje navade rednega gibanja:

  • Hodimo vsak dan ob isti uri, oziroma ob isti priložnosti - npr. pred zajtrkom, takoj po službi, ob 19h vsak večer ipd.
  • Prilagodimo čas treninga svojemu urniku. Pomislite, kdaj vam časovno najbolj ustreza, glede na življenjski stil in ostale obveznosti.
  • Nastavimo si opomnik in se držimo zastavljenega urnika.
  • Vadbo opravimo ne glede na vse. Tudi, če smo posebej slabe volje ali utrujeni, vseeno opravimo svoj trening. Po vadbi se bomo počutili veliko bolje, predvsem pa bo zavedanje, da smo vztrajali, namesto da bi se predali lenobnosti, okrepilo našo samozavest. In pripravljeni bomo na še večje izzive :)

Kaj pa pri hujšanju? Je telesna dejavnost, kot je hoja, dovolj?

Če vsak dan živahno hodimo najmanj pol ure, se ob tem prehranjujemo uravnoteženo in s kaloričnim deficitom (to pomeni, da zaužijemo manj energije, kot je bomo potrebovali), bomo zagotovo shujšali in ob tem poskrbeli za dolgoročno vitalnost telesa.

V vsakem primeru pa lahko učinek podeseterimo, če vzporedno s hojo in ustrezno prehrano uporabljamo naravne kurilce maščob - kot je recimo naša SlimJOY linija.