Jej zdravo – jej alkalno

29. sep. 2014

Človeško zdravje ni nič drugega kot popolnoma uravnovešen sistem. Je pa tako kompleksen sistem, da bi težko povzeli, kako deluje oz. kdaj in zakaj je v ravnovesju. A eden najpreprostejših vidikov našega ravnovesja je razmerje med kislim in bazičnim pH v telesu.

Zelo po domače povedano:

  • Alkalno je dobro in zdravo za telo. Zato moramo uživati čim več hrane, ki v telesu deluje bazično. (Predstavlja naj 80% zaužite hrane.)
  • Kislo je vse, kar je slabo in nas meče iz ravnovesja. Zato moramo uživati čim manj hrane, ki v našem telesu deluje kislo. (Predstavlja naj 20% zaužite hrane.)

Virusi, mikrobi, kvasovke (kot je npr. kandida) in celo rakave celice so po naravi recimo kisli oz. se najbolje počutijo (in razmnožujejo) v kislem okolju. Zato je alkaliziranje (uživanje hranil, ki v telesu delujejo alkalno oz. bazično,) zelo pomembno za naše zdravje.

Ljudje, ki so se lotili alkaliziranja, in strokovnjaki najpogosteje izpostavljajo sledeče prednosti alkaliziranja:

  • Izboljšanje počutja in vsesplošnega zdravja
  • Spanec postane bolj trden in miren
  • Koža postane prožnejša in čista
  • Telesna teža se zniža
  • Zmanjša se frekvenca prehladov, grip in glavobolov
  • Izboljša se prebava, napihnjenost izgine
  • Simptomi kandidiaze se zmanjšajo
  • Sposobnost zbranosti se poveča
  • Ljudje opazijo ogromno povečanje energije
  • Kronična utrujenost izgine
  • Z dolgoletnim alkaliziranjem zmanjšamo verjetnost artritisa in moč osteoporoze.

Alkaliziranje torej hitro in zagotovo poskrbi za boljše počutje, zdravje in mentalne sposobnosti. Je eno izmed najbolj priljubljenih načinov prehranjevanja tistih, ki želijo drastično povečati svojo življenjsko energijo in zmanjšati verjetnost številnih bolezni.

Največja prednost alkaliziranja – preprosto je

Oblik prehranjevanja, ki izboljšajo fizično, mentalno in duhovno stanje je veliko, a ima alkaliziranje eno ogromno prednost. Držali se ga bodo lahko tudi tisti, ki se sicer težko uprejo določenim razvadam.

Če se alkaliziramo, nam ni treba popolnoma spremeniti življenjskega stila. Še vedno so dovoljeni mini »grehi«, občasno uživanje živil in jedi, ki sicer niso zdrave, odpovedati pa se jim ne moremo ali nočemo.

Kako »grešimo« pri alkaliziranju

Koncept alkaliziranja temelji na preprosti matematiki:

  • Ali zmanjšajte količino zaužitih kislih živil
  • ali povečamo količino alkalnih živil.

Načeloma naj bi bilo razmerje kislih : bazičnih živil = 20% : 80%

V teh 20 odstotkov lahko potencialno torej umestimo tudi živila, ki sicer zakisajo telo – npr. kava, sladice, kruh, testenine, meso itd. Sicer pa nikar ne pretiravati. Do mere se kislo obnašajo že veliko bolj hranljiva živila, kot so žitarice, sladko sadje in oreški.

Vse, za kar moramo poskrbeti, je, da poleg »slabega« vnesemo tudi dovolj »dobrega«.

  • Če si recimo privoščimo kavico, poleg spijemo limonado, ki močno alkalizira.
  • Če si privoščimo goveji steak, poleg pojemo beluše s polivko iz avokada, saj tako beluši kot avokado intenzivno alkalizirata telo.

Katera živila v našem telesu delujejo alkalno

To so:

  • Zelena listnata zelenjava (špinača, zelena, ohrovt)
  • Križnice (zelje, ohrovt, brokoli)
  • Mononenasičene maščobe: avokado, olivno olje
  • Limona in jabolčni kis

Vsa ta živila vsebuje ogromno mineralov in zelo malo sladkorja.

Živila, ki še vedno vsebuje veliko vitaminov in mineralov, a nekoliko več sladkorja, zato že delujejo v telesu manj bazično. Se nekje na sredini med kislim in bazičnim.

To so recimo korenje, paradižnik, bučke, pomaranče, jabolka, ribe, stročnice in jajca itd.

Tudi oreški so recimo takšni. Sicer vsebujejo veliko dobrega, a jih ne smemo zaužiti preveč, saj v telesu že delujejo blago kislo.

Najbolj kislo v telesu deluje pusta, težka hrana in naše razvade:

  • Kava
  • Alkohol
  • Temno meso
  • Žitarice
  • Mlečni izdelki
  • Slaščice in sladice

Četudi se alkalne diete ne boste lotili, skušajte vsaj v jesenskih mesecih (in ponovno v spomladanskih) poskrbeti za to, da uživate čim več alkalnih živil.

Težave alkalne diete:

  • Na spletu najdemo ogromno tabel, ki natančno razvrščajo živila glede na njihov bazičnost/kislost. Žal so izredno nekonsistentne in med njimi prihaja do velikih razlik.
  • Četudi si lahko v tem času kdaj pa kdaj privoščimo kavico, to nikakor ne pomeni, da jo lahko pijemo vsak dan. Njen učinke na zakisanost je preprosto prevelik.

Prednosti alkalne diete:

  • Ko se enkrat navadimo pravil te diete, jim je dokaj lahko slediti, saj se ob takšni prehrani uravna tudi krvni sladkor, zmanjšajo se napadi lakote in nestrpnost, ki pogosto vodi do hladilnika.
  • Dieta načeloma ni draga. Je pa res, da je finančno najbolj dostopna tistim, ki imajo svoj vrtiček ali dostop do BIO sveže, lokalno pridelane hrane pri svojih starših ali sosedih.
Oznake