Joga med menstruacijo

13. jan. 2014

Mnoge ženske, ki redno izvajajo jogo, se sprašujejo, ali je vadba v času menstruacije primerna izbira fizične vadbe. Odgovor je, da vam izvajanje asan takrat ni treba prekiniti. Priporočljivo pa je, da se takrat določenim položajem izogibate.

V času menstruacije naj bi se pot energije in krvi obrnila navzdol, saj se telo v tem času čisti. Če delate inverzne oziroma obrnjene položaje (sveča, stoja na glavi, plug) obrnete naravni tok in takoovirate sproščanje toksinov iz telesa.

Z izvajanjem inverznih položajev kri zastaja v telesu in obstajajo trditve, da naj bi se s tem tudi povečala nevarnost nastanka cist in polipov. Zato tudi medenice ne obračajte navzgor, ker bo učinek podoben.

Kakšne vaje so priporočljive

Dvignite le noge, medenico in hrbtenico pa pustite ležati na tleh.Izogibajte se intenzivnemu napenjanju trebuha oziroma tovrstne vadbe izvajajte zelo počasi in nežno. Takšen primer jeognjeni dih, ko trup dvignete in stojite na rokah in petah nog ter hitro dihate preko trebušne predpone, kar je velik napor za telo. To asano lahko izvedete le z blažjim in upočasnjenim dihom.

Omogočite telesu naravno čiščenje in se ognite asanam kot so:

  • vrana (Bakasana),
  • podprta sveča (SalambaSarvangasana),
  • stoja na rokah (AdhoMukhaVriksasana),
  • plug (Halasana),
  • škorpijon (Vrschikasana) oziroma katerikoli vaji, ki dviguje medenico v zrak in povzroča nenaravno izločanje krvi iz telesa.

Vendar to še ne pomeni, da se morate jogi v času menstruacije popolnoma odpovedati. Mnogi položaji so koristni in blažijo menstrualne krče:

1. Položaj otroka (Garbhasana)

Blaži menstrualne krče in sprošča hrbtenico. Sedite na kolena, čelo položite na tla in roke ob telo. Sproščeni ostanite v položaju kolikor dolgo vam srce poželi.

2. Položaj kamele (Ustrasana)

Ta asana sprošča napetost v trebuhu in reproduktivnih organih. Klečite na kolenih, nagnite se nazaj tako, da objamete gležnje ali pete. Tudi glavo nagnite nazaj proti petam in ostanite v položaju najmanj pet vdihov in izdihov.

3. Sedeči zasuk (ArdhaMatsjendrasana)

Sedite in pokrčite levo nogo in jo prekrižajte čez drugo, ki je iztegnjena. Stopalo je trdno na tleh, mišice iztegnjene noge napete. Skrčeno nogo objemite z nasprotno roko in ob vdihu iztegnite hrbtenico navzgor. Levo roko naslonite na tla za zadnjico. Ob izdihu pa se obrnite vstran, v levo smer. Z vsakim vdihom se še bolj zravnajte in z izdihom obrnite. Naredite deset vdihov in izdihov in se počasi vrnite v sedeči položaj in ponovite asano na drugi strani.

4. Žaba (Bhekasana)

Ulezite se na trebuh, nog iztegnite nazaj. Narti na tleh. Ob vdihu raztegnite hrbtenico in postavite zgornji del telesa pokonci, podprite se na podlakti. Komolci poravnani z rameni tvorijo pravi kot. Ob vdihu pokrčite eno nogo ter se iz zgornjega dela hrbtenice raztegnite navzgor in nazaj. Z roko objamete stopalo iste strani. Izdihnite in zasukajte ramo navznoter, da komolec gleda navzgor in nazaj. Zasukajte ramo navznoter in jo položite na nart. Stopalo nežno potiskajte navzdol, dokler se počutite udobno, sicer prenehajte. Ponovite vajo na drugi strani.

Kako odgnati menstrualne bolečine

Menstrualne krče in napetost v času tistih dni lahko odženete tudi s primerno prehrano. V dnevih menstruacije uživajte čim več

  • antioksidantov (ogromno jih je v naravnem astaksantinu),
  • temnomodrih živil (borovnice, acai, maqui ...), ki imajo veliko fitosterolov
  • aminokislin Omega 3
  • ter koreninice, ki vplivajo na raven hormonov, kot sta maca ali ashwagandha.
  • Tudi matični mleček je med menstruacijo zelo priporočljiv, saj vpliva na harmonijo hormonov v telesu.
Oznake