Joga proti »mačku«

12. dec. 2014 | Objavil Anja Bohinc

Veseli december je mesec nenehnega veseljačenja, zabav in bolj ali manj »zmačkanih juter«. Pa veste, da je jutranja rekreacija najboljša rešitev za boljše počutje? Če se komaj spravite iz postelje in vam agresivna telovadba ne leži, pa lahko poskusite z jogo proti »mačku,« ki bo še pospešila proces regeneracije.

Jutra po decembrskih večerih so pogosto »zmačkana«. Ja, tudi jogijske učiteljice smo krvave pod kožo in zares dobra žlahtna kapljica je enostavno moj fetiš. Ljubezen. Gušt. Hedonizem.

Zjutraj pa je obvezna joga, ki me takoj postavi na noge.

Zasuki so v jogi znani po izjemnih zdravilnih učinkih. Predstavljaj si cunjo polno vode, ki jo ožemaš z zasuki – spodnji del v eno, zgornji v drugo stran – in s tem ožemaš, iztisneš iz cunjice prav vse - odvečna voda in umazanija. Tudi z našim telesom je tako, če ga pocrkljamo z jogijskimi zasuki. Z njimi stiskamo notranje organe in jih čistimo. Zasuki so torej interni čistilni servis ;)

Jutranja joga proti mačku

Ker je glava boga, razbolena in težka od prejšnje noči svetujem nežno, počasno in pomenljivo gibanje.

Povabim te, da

a)      z vsakim vdihom skrbiš za dolgo in pokončno, ponosno hrbtenico, kot da jo nevidna sila vleče daleč proč od trtice,

b)       z vsakim izdihom pa v zasukih potenciraš obrat, zasuk.

Položaj otroka

  • Jogijsko prakso začnemo v nežni asani položaja otroka.
  • Osredotoči se na to, da z vsakim dihom napolniš svoja pljuča in s tem celotno telo. Napolni ga z s svežim kisikom, življenjem, z vsakim izdihom pa se od njega poslovi, saj v tvoje telo in življenje ne sodi več.
  • V pozi vztrajaj 10 vdihov in izdihov.

Zasuk v leže

 

  • Lezi na tla, desno nogo zadrži na tleh, stegnjeno, levo pa pokrči in jo položi preko desne. Če gre, jo spusti do tal. Osredotoči se na to, da se obe rameni dotikata tal.
  • Zadrži 10 vdihov in izdihov.
  • Zamenjaj stran.

Pozdrav soncu

Telo najprej čiiiisto počasi ogrej s pozdravi soncu. Naredi 3 ponovitve.

Zasuk v sede

  • Vsedi se na tla, hrbet naj bo zravnan. Desna noga je bodisi stegnjena v kolenu ali zravnana.
  • Pokrči levo nogo in jo postavi čez desno.
  • Zgornji del telesa zasukaj v levo stran.
  • Desni komolec odriva stran levo koleno in obratno.
  • Poglej nazaj.
  • Leva roka je zadaj za hrbtom, služi kot opora hrbtenici, da je ta lepa in pokončna.
  • Vztrajaj 10 vdihov in izdihov.
  • Zamenjaj stran.

Stoja na glavi – po želji

  • Stoja na glavi ima toliko zdravilnih učinkov na telo, da ji lahko rečemo kar ultra univerzalno zdravilo.
  • Postavi se na vse štiri, zapestja so pod rameni, kolena pod boki.
  • Spusti roke tako, da so komolci pod rameni, roki pa prekrižaj pred sabo – prsti naj bodo prepleteni.
  • V dlani zarij krono glave, da začutiš trdno oporo. Ohrani to jamico za glavo čisto na mestu.
  • Nato dvigni zadnjico in se korak za korakom približuj glavi, dokler ni zadnjica nad rameni.
  • Če stojo na glavi delajte prvič, lahko tu odnehate oz. opazujte, kaj se zgodi, če se minimalno odrinete in nogi (pokrčeni) zadržite v zraku.
  • Če pa ste vešči stoje na glavi, nogi počasi dvigajte visoko v zrak in vztrajajte nekaj minut.
  • Pozorni smo na vrat, da v njem ni tenzije, bolečin, da so ramena proč od ušes.

Po končani asani ponovimo :

  1. Položaj otroka za 10 vdihov in izdihov ter nato vabim v
  2. 2.       Savasano – položaj mrtveca

Kjer svoje telo in občutja le opazujemo.

Ostanite tu toliko časa, kot vam ustreza.

Prepričana sem, da se mijavkanje »mačka« tukaj že mnogo manj sliši in da je počutje mnogo bolje. Pravzaprav verjamem tudi, da ko boš to enkrat preizkusila, ne boš več mogla brez tega. Joga ima neverjeten učinek na ljudi. Zasvoji. Zaradi strašno dobrega počutja!

Delite vajo tudi s prijatelji, hvaležni vam bodo :D Deljenje je ljubezen, kajne? ;)

Oznake