Joga za čiščenje čustev

24. jan. 2015 | Objavil Anja Bohinc

Vsako leto si vzamem čas za predavanje, šolanje velikega mojstra tajske masaže, Roberta Hendersona, ki pravi in uči, da možgani sicer lahko »pozabijo«, telo pa nikoli.

Vsa čustva se shranijo v našem telesu. 

Predvsem nas lahko skrbijo negativna čustva; žalost, jeza, strah, zamere, občutek nepriznanja, osamljenost, nesamozavest.

Fizična aktivnost spodbuja hormone in čisti naše spomine, čustva, čutenja. Joga je lahko odlična rešitev, »čistilni servis« čustev ter posledično našega splošnega dobrega počutja.

Podajam par vaj, ki izjemno lepo čistijo čustva in nam omogočajo, da smo:

  • po njih bolj samozavestni, 
  • čustveno potešeni, 
  • ljubeči do sebe, 
  • saj čistijo strah, žalost in jezo.
  • Po asanah se boste počutili lahkotnejše, kot bi se vam kamen odvalil od srca, čustveno bolje, bolj stabilno. 

Jogijsko prakso lahko pričnete s parimi »pozdravi soncu« za ogrevanje in »mačko«, a po želji.
Naj bo vsaka praksa vaša, vzamite si jo tako, kot vam danes ustreza. Ne tekmujte, ne z drugimi ne s seboj. Vsak dan je poseben in unikaten, vaše telo pa, če ga poslušate, vsak dan »pove«, česa si želi. Prisluhnite mu.

Ležeč metuljček

  • Ležimo na hrbtu
  • Podplata združimo in ju položimo čim bližje telesu
  • S koleni lahko migamo nekaj časa gori in dol ter s tem pustimo tkivom, da se navadijo na raztezanje ter nato gibanje umirimo.

Asano izvajamo par minut.

»Po turško«

  • Nogi prekrižamo po želji.
  • Roki prekrižamo zadaj in jih iztegnemo.
  • Nagnemo se bodisi malo naprej oz kakor daleč gre (globje ko bomo šli, bolj bomo raztezali boke, medenico, noge).
  • Odpiramo prsni koš.

Metuljček

  • V sedečem položaju podplata položimo enega na drugega,
  • z rokami podplata oz. narta objamemo,
  • koleni silita proti tlom, narazen.
  • Če gre, s komolci potiskamo svoja kolena še bolj proti tlom.
  • Hrbet poskušamo imeti čim bolj raven, kjer teme glave vlečemo proč, kot bi nas nekaj vleklo, nevidna vrv, sila proč od trtice, da je hrbtenica čim bolj pokončna in ponosna.
  • V asani mižimo,
  • z vsakim vdihom smo pozorni na globok dih, ki v telo vnaša življenje, novo svežo energijo in 
  • z vsakim izdihom vse kar ne sodi v naše telo enostavno spustimo, čustva, vzorce, dovolimo si enostavno čutiti svoje telo, kako ga z vsakim izdihom čistimo.

Asano izvajamo par minut.

Kraljevi golob

  • Ena noga je pokrčena (ne ležimo na spodnjem delu noge!), koleno gleda navzven.
  • Bližje ko bo naš podplat, nart nogi, lažje bo za koleno in asana bo manj zahtevna. Bolj ko bo podplat proč od noge težje bo, predvsem za koleno.
  • Medenica je naravnost (obvezno! - pazimo na svoj križ).
  • Zadnja noga je stegnjena, špičke na zadnji nogi.
  • V asano gremo tako nizko, kot nam ustreza (gremo tako daleč, da je medenica naravnost in da je asana v izziv, boli pa ne).
  • Z gornjim delom telesa, je najbolje, da med tem počivamo. Položimo ga naprej, predse ter s čelom počivamo na tleh, če gre. Lahko si pod čelo podložimo pest ali dve in s tem tla približamo svojemu telesu. 
  • Boki in noge so zelo »glasni« in bomo čutili lahko kar intenzivno moč raztezanja. Ampak to je to! To je tisto, kar je tesno, kar potrebuje našo pozornost, fluidnost, pretočnost. S tem zdravimo, čistimo svoje telo, misli, čustva, zamere, žalost jezo.

Močno svetujem, da v golobu vztrajate par minut. 5 na vsaki strani bi bilo izjemno. 

»Happy Baby« oz. Srečen otrok 

Asana je simpatična in vedno izvleče nasmeh na obraz, je strašno sproščujoča in nas lahko potegne nazaj v nostalgična občutja, ko smo bili mali otroci. Asana namreč prav posnema veselo pozo otrok, ko se smejoči zibajo na hrbtu. Poizkusite jo vsakič, ko se vam bo dozdevalo, da vam primanjkuje igrivosti, smeha ali se na splošno ne počutite enostavno »ta pravi«. 

  • Ležimo na hrbtu.
  • Noge pokrčimo in jih usmerimo priti stropu.
  • Z rokami se držimo za bodisi gležnje, noge ali podplate.
  • Zibamo telo levo, desno in se igrivo zabavamo v asani.
  • Pozo lahko umirimo in zamižimo za par trenutkov, najbolje nasmejani, srečni, mirni, zadovoljni.
  • Povabim vas, da prakso izvajate redno in k jogi zahajate po vprašanja, odgovore in se zavedate resnega opozorila, da vam joga lahko močno spremeni življenje. NA BOLJE! Juhu :)

Anja

Oznake