Joga za menopavzo

12. feb. 2014

Ženske, ki redno prakticirajo vadbo joge naj bi s tem ublažile simptome menopavze. O tem poročajo razni mediji in to potrjujejo tudi jogistke same. Umirjeno globoko dihanje jim pomaga, da se umirijo in osredotočijo na trenutek, v katerem so. Hkrati joga pomaga stabilizirati metabolične in endokrine procese.

Most (Bandhasana)

Lezite na hrbet in pokrčite kolena, stopala so na tleh vzporedno z boki. Pete čim bolj približajte zadnjici. Globoko vdihnite in se ob izdihu z nogami odrinite in dvignite medenico navzgor kolikor se le da visoko. Stegna stiskajte skupaj. Glava, ramena in stopala ostanejo na tleh, sklenite dlani za hrbtom. Če vam je udobno, se dvignite na prste, vendar pazite, da ne obremenjujete vratu. Globoko dihajte in ostanite v položaju eno minuto.

Most je položaj v katerem se umiri srce. Pomaga ohraniti misli čiste in uravnavati krvni tlak.(Foto: ©Inga Marchuk/123.rf.com)

Klešče ali sedeči predklon (Paschimottanasana)

Sedite na tla in nogi iztegnite naprej. Vdihnite skozi trebušno predpono in iztegnite trup, hrbet, vrat in roke navzgor proti nebu. Ob izdihu se s trupom nagnite naprej proti nogam in pazite, da hrbet ves čas ostaja raven. Izhajajte iz bokov. Čisto na koncu se z glavo dotaknite nog. Z vsakim vdihom čisto malo dvignite trup, ki ostane vzporedno z nogami in roki ter podaljšajte hrbtenico in vrat daleč naprej. Z izdihom pa se spustite nazaj v položaj. Če zmorete, objemite stopala. Ponovite petkrat.

Položaj klešč pomaga blažiti simptome menopavze tako, da blagodejno deluje na možgane, pomaga sproščati napetosti in zniževati krvni tlak.(Foto: 123rf.com/profile_lightwave)

Položaj trupla (Savasana)

Lezite na hrbet, nogi sta približno 20 centimetrov narazen, prsti so rahlo obrnjeni navzven, kot bi jih pustili pasti. Dlani položite malenkost vstran od trupa, naj bosta vzporedni s stopali in obrnjeni navzgor proti nebu. Zaprite oči. Sprostite tiste dele teles, ki se vam zdijo napeti. Začutite površino na kateri ležite in občutite, kako se sproščajo napetosti. Počasi dihajte skozi nos in spuščajte zrak v telo tako, da na rahlo dvigate trebuh in ga polnite z novim, svežim zrakom. Z vsakim izdihom si predstavljajte svežino, ki se širi po vseh delih vašega telesa vse do prstov na nogah in rokah. Uživajte v tem občutju toliko, kolikor vam srce poželi.

Namen položaja trupla je predvsem popolno sproščanje in premagovanje stresa. Sprošča telo in um, pomaga pri lažjih oblikah depresije in blaži glavobole ter slabost. (Foto: ©Andrey Guryanov/123rf.com)