Joga za odpornost

6. okt. 2014 | Objavil Anja Bohinc

Prihaja čas bolj hladnih dni, ko se telo navaja na nov letni čas in odpornost lahko pade. Ker je zdravo telo naša primarna skrb, podajam izjemno učinkovito jogijsko sekvenco, ki spodbuja naše telo k regeneraciji, prekrvavitvi, posledično prenosu kisika po našem telesu. S tem ga hranimo in mu dajemo moč pri borbi z virusi, bakterijami in potenciramo svojo odpornost, tako fizično kot psihično.

Imunski sistem je neposredno povezan s priželjcem (latinsko thymus), organom, ki izobražuje naše T-celice, ki za imunski sistem skrbijo, da se prilagodijo trenutnim okoliščinam.

Timus leži neposredno za prsnico in obvešča T-celice, kadar je napad na »vsiljivce« imunskega sistema potreben.

Današnja vadba temelji na odpiranju prsnega koša, kjer timus pazi na vaše telo ter na asanah, ki so odlične za vaš kardiovaskularni sistem, srce in ožilje in s tem za vašo hitro regeneracijo.

Sedeč molitveni položaj

V sedečem položaju poiščemo ravno in pokončno hrbtenico, krona glave naj gre visoko in daleč proč od trtice, ponosna drža naj nakazuje na samozavest, ljubezen do sebe in svojega telesa.

Priporočljivo: kratka meditacija

Imunske celice začnejo svoje življenje v kostnem mozgu. Zamislite si, da se znajdete v kostnem mozgu (kot izjemno majhna verzija sebe) in zagledate tovarno, ki proizvaja imunske celice.

Glejte, kako se sestavine združujejo na tekočih trakovih, na koncu pa skočijo iz njih imunske celice. Zamislite si jih v svojih najljubših barvah in oblikah.

Na steni je velik kazalec, ki prikazuje, s kašno hitrostjo nastajajo imunske celice. Oglejte si prizorišče. Preverite nastanitev in če je hitrost nizka, jo pospešite – občutite, kako to naredite, in glejte kako tekoči trakovi podivjajo, kakor da bi bili na turbo pogon. Vidite, da s konca traku skače vedno več imunskih celic.

Glejte in opazujte jih, kako izstopajo iz kostnega mozga in prodirajo v ožilje in se širijo po telesu. Opazujte, kako hitijo na morebitno mesto okužbe in nevtralizirajo bakterije, viruse ali druge patogene.

Mačka/Krava

Postavimo se na vse štiri, narti so obrnjeni v tla, kolena so v širini bokov, roke so pravokotne na tla pod nami, prsti na rokah močno razširjeni, saj s tem varujemo zapestja.

Vdihnemo globoko in usločimo hrbet, da je naša trtica obrnjene proti stropu, glava nazaj, prsni koš je odprt. Z izdihom spodvihamo trtico in usločimo hrbet, glava je zadnja, ki sledi. Čutimo, kako ustvarjamo prostor med vretenci in jih hranimo s krvjo, kisikom, hrano za naše telo.

Izmenjavo vdiha in izdiha vodimo v svojem ritmu – 5 minut. Pozornost z zaprtimi očmi usmerimo v prsni koš, v priželjc in spodbujamo telo k samozdravljenju.

Sfinga

Uležemo se na tla s celim telesom na trebuh. Dvignemo se z rokami in jih postavimo pravokotno pod seboj. Spodbujamo odpiranje prsnega koša in se osredotočamo na priželjc in samozdravljenje.

Pol most

Ležimo na hrbtu, noge so pokrčene s petami čim bližje zadnjici. Lopatici stisnemo skupaj, da ležimo na rokah, ramenih, ne na hrbtu. Dvignemo medenico tako visoko, kolikor gre. V asani vztrajamo 1 minuto in spustimo. Ponovimo 8x.

Asana ima izjemno moč kot antigravitacijska poza za naše srce. Z njo mu tako pomagamo, da kri lažje teče nazaj vanj, se lažje očisti, nahrani s kisikom in nas posledično zdravi ter spočije.

Položaj mrtveca

Noge in roke položimo daleč proč o telesa, kako r nam ustreza in zamižimo.

Po želji ponovimo meditacijo na začetku.

Vadba je preprosta in nežna, saj kadar v telesu čutimo, da potrebuje regeneracijo ali moč za borbo, oslabimo.

Z asanami bomo telesu dali moč za boj, ter  s tem trenirali »mišice« imunskega sistema.

Ponovitve

Pravijo, da ima imunski sistem svoj »spomin«. Zato to serijo vaj izvajajmo redno – kadar smo zdravi. Tako vam bo »spomin« prišel prav, ko se vas bo hotel lotiti prehlad. Tako bo telo samozdravilno odreagiralo še učinkoviteje.

 

Anja

Oznake