Kaj jesti, da vas ne bo opeklo

20. dec. 2013

Kaj je lepšega od brezskrbnega poležavanja na plaži, a ob tem ne smemo pozabiti na primerno zaščito. Tukaj pridejo običajno na vrsto kreme za sončenje, a le malokdo se zaveda, da se učinkovita obramba pred nevarnimi UV žarki začne že za mizo. Preverite, katera živila bodo vašo kožo zaščitila pred sončnimi opeklinami.

Že dolgo vemo, da pretirano izpostavljanje soncu v poletnih mesecih ni priporočljivo. V urah med 10h in 16h se soncu raje izogibajmo, zavetišče pa poiščimo v senci. Na moč sonca morajo biti še posebej pozorni plavolasi ljudje in rdečelasci, ki imajo manj izrazito pigmentacijo, ki je naravna zaščita pred sončnimi žarki oz. opeklinami. V poletni vročini veliko pijmo - najbolje vodo, zeleni čaj ali limonado.

Limonada vsebuje veliko vitamina C, ki pomaga pri tvorbi kolagena in s tem vzdržuje prožnost in navlaženost kože. Poleg tega je vitamin C tudi močan antioksidant, ki izničuje proste radikale, nepravilnosti v sistemu in izboljšuje odpornost telesa. Največ vitamina C boste našli v papaji, brokoliju, ananasu, goji jagodah, citrusih, rdeči papriki, kiviju in špinači. 

Poleg tega, da je v času večje izpostavljenosti soncu priproročljivo uživati malce več vitamina C in dovolj piti, priporočamo, da si v času večje izpostavljenosti soncu privoščite tudi živila, ki izboljšujejo pripravljenost kože na sonce - predvsem z različnimi antioksidanti, ki jih skrivajo v sebi.

Paradižnik in lubenica

Paradižniki, še posebej kuhani, vsebujejo veliko likopena, enega najmočnejših naravnih antioksidantov. Neka študija je nap primer pokazala, da je imela tista skupina ljudi, ki je dnevno uživala paradižnikovo mezgo, večjo zaščito pred opeklinami in s tem tudi dolgoročnimi učinki poškodovane kože. Če sodite med tiste, ki jim še na misel ne pride, da bi jedli paradižnik, vas lahko potolažimo. Likopen se 'skriva' v različnih vrstah sadja, med njimi je tudi lubenica. In še dobra novica, tako paradižniki kot lubenice so sezonsko sadje in poleti, ko vaša koža rabi najmočnejšo zaščito, ne bo težav dobiti kakšen slasten sadež.

Korenje, breskve in goji jagode

Tisti, ki si želijo pred soncem varnega uživanja na plaži ali pa hitrejšo zagorelost, uživajo veliko beta-karotena, ki spodbuja naravno pigmentacijo kože - naravno zaščito pred soncem, ki se kaže kot zagorelost. Lahko ga najdete v kapsulah, lahko pa za svojo "bronze" barvo poskrbite tudi tako, da si nekoliko pogosteje privoščite korenje, breskve, lososa in goji jagode.

Ribe in Chia semena

Znano je, da imajo maščobne kisline Omega 3 številne blagodejne učinke na naše telo in to velja tudi pri zaščiti kože pred nevarnimi sončnimi žarki. Zato si na sončne dni privoščite ribe, ki imajo veliko teh maščobnih kislin in Chia semena, ki so pravi zaklad Omega 3.

Temna čokolada

Vaša koža bo manj občutljiva na delovanje UV žarkov, če ji boste ponudili nekaj koščkov temne čokolade dnevno. Tako jo boste zaščitili pred soncem, hkrati pa bo vaša polt bolj mehka, voljna in na splošno bo lepša na pogled. Če ste ljubitelj čokolade, si lahko za kremo po sončenju kupite organsko kakavovo maslo (dobi se ga tudi v obliki večjega kvadra), s katerim se lahko namažete namesto z losijonom. Kakavovo maslov poskrbi za nežno, navlaženo kožo, poleg tega pa vas bo obdal v prijeten čokoladni vonj.

Peteršilj

Kdo bi si mislil, da ima peteršilj, ta prijetno dišeča začimba, tako pozitivne učinke na našo kožo. Je namreč vir flavonoidov, ki so poznani po antioksidativnem delovanju, zaradi česar peteršilj nudi koži obrambo pred opeklinami. Tako svež kot posušen peteršilj je tudi vir dveh vitaminov, K in C, ter vitamina A, ki neguje kožo.

Oznake